تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : جزئيات تفاهم‌ راهداري و هپكو براي ساخت 300 دستگاه ماشين‌آلات‌/ هپكو قراردادهاي قبلي را اجرا نكرد
یکشنبه، 19 آبان 1398 - 12:30     کد خبر: 91301

ترابر نيوز: رئيس سازمان راهداري با اشاره به تفاهم با هپكو براي ساخت و تحويل 300 دستگاه انواع گريدر، لودر و بيل مكانيكي، گفت: مقرر شد تا پايان هفته هپكو قيمتي كه مورد تأكيد وزارت صمت و همچنين رقابتي باشد را به ما اعلام كند تا تفاهم‌نامه به قرارداد برسد.
ترابر نيوز:

جزئيات تفاهم‌ راهداري و هپكو براي ساخت 300 دستگاه ماشين‌آلات‌/ هپكو قراردادهاي قبلي را اجرا نكرد

عبدالهاشم حسن‌نيا رئيس سازمان راهداري در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، اظهار داشت: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، پيش از اين‌ دو قرارداد با شركت هپكو بابت توليد ماشين‌آلات راهداري و راهسازي داشت‌ كه هپكو به دليل مشكلات خود، نتوانست اين قرارداد‌ها را اجرايي كند. 

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ادامه داد: يكي از اين ‌قرارداد‌ها شامل 75 دستگاه ادوات و ماشين‌آلات بوده است، اين رقم در ابتدا 50 دستگاه بود اما آن را به 75 دستگاه افزايش داديم و ‌با پيگيري و ترك تشريفات به هپكو واگذار كرديم اما آنها اين پروژه را انجام ندادند. 

وي افزود: همچنين مناقصه‌اي درباره 34 دستگاه گريدر براي اقدامات ويژه راهداري زمستاني داشتيم كه آن را هم شركت هپكو اجرا نكرد.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ادامه داد: در شرايط جديد هپكو، ‌در راستاي حمايت از اين شركت ايراني ما اعلام كرديم كه باز با آنها قرارداد توليد ماشين‌آلات منعقد مي‌كنيم منوط به اينكه دو كار را انجام دهند، اول آنكه بهره‌وري را در سيستم خود افزايش دهند، ضمن آنكه كارآمدي خود را به روز كنند؛ به هر حال ما در كشور توليدكننده اين ماشين‌آلات زياد داريم اما در راستاي آنكه مشكل مجموعه هپكو را با هماهنگي و دستور دولت و سازمان برنامه و بودجه رفع كنيم، مقرر شد قرارداد ساخت 300 دستگاه ماشين‌آلات راهداري و راهسازي را با هپكو منعقد كنيم.

حسن‌نيا افزود: در حال حاضر مذاكرات در اين‌باره در حال انجام است، مقرر است هپكو آناليز قيمت را به ما بدهد سپس بتوانيم اقدامات را انجام دهيم، اما انتظار داريم كه نظير دو قرارداد قبلي با ما رفتار نكنند و براي ما و كشور دردسر ايجاد نشود.

وي ادامه داد: ما در فعاليت‌هاي راهداري خودمان خصوصاً راهداري زمستاني در سيل، برف و غيره ‌به اين ماشين‌آلات بسيار نياز داريم، اگر همين هپكو چند سال گذشته ماشين‌آلاتي را كه قرارداد بسته بوديم به ما مي‌داد‌ امروز مشكلات كمتري داشتيم؛ گله ما اين است كه اگر همان گريدرها را چند سال پيش به ما مي‌دادند هم كارها زودتر انجام مي‌شد هم هزينه هاي ما كاهش مي‌يافت، اين گريدرها، آن زمان حدود يك ميليارد تومان قيمت داشت‌ اما الان 4 ميليارد تومان قيمت دارد و تهيه آن هم قطعا مشكل‌تر است.

حسن‌نيا افزود: اين دو قرارداد قبلي را هپكو‌ منعقد كرد اما تعهد خود را اجرا نكرد، ضمن آنكه در مورد قرارداد گريدرها ترك تشريفات هم گرفته بوديم، اما متأسفانه هپكو آن را اجرايي نكرد. 

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي تأكيد كرد: اميدواريم هپكو با مديريت جديد با سرعت نسبت به اجراي اين تعهدات به خوبي عمل كند، البته اين 300 دستگاه ماشين‌آلات‌ هنوز تفاهم‌نامه است و به قرارداد نرسيده است. 

حسن‌نيا گفت: مقرر شده است هپكو قيمتي كه مورد تأكيد وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد و قدرت رقابتي با بقيه مجموعه توليدكننده كشور داشته باشد را تا پايان هفته به ما بدهد و به ما قول دهند با حداكثر بهره‌وري پروژه را اجرا كنند تا ما فرايند عقد قرارداد را با آنها انجام دهيم.

وي افزود:‌ اين تفاهم‌نامه سازمان راهداري با هپكو شامل 300 دستگاه ماشين‌آلات است كه‌ گريدر، لودر و بيل مكانيكي را شامل مي‌شود البته تعدادشان متفاوت است.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ابراز كرد: اميدواريم‌ هپكو بتواند بخشي از اين ماشين‌آلات را تا شب عيد تحويل ما دهد در غير اين صورت مجبور هستيم ماشين‌آلات لازم را از بخش خصوصي اجاره كنيم.

انتهاي پيام/

 


برگشت به تلکس خبرها