تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : مرحله نخست هوشمند سازي بنادر تا سال ۱۴۰۰ نهايي مي شود
چهارشنبه، 13 شهریور 1398 - 12:55     کد خبر: 90900

ترابر نيوز: مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: توسعه بهره وري حمل و نقل يعني اينكه سهم حمل و نقل در هزينه تمام شده كالا كاهش پيدا كند و به نرم جهاني نزديك شود كه اين هدف، مستلزم به كارگيري فناوري‌هاي نوين و استفاده حداكثري از سيستم تبادل الكترونيكي اسناد و فرايند‌هاي عملياتي است.

ترابر نيوز:

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از سازمان بنادر و دريانوردي، آقاي محمد راستاد در چهل و هشتمين نشست اتاق فكر اين سازمان با موضوع " طرح بررسي بارنامه الكترونيكي در صنعت حمل و نقل "، رويكرد راه آهن در به كارگيري بارنامه الكترونيك را يك اقدام ارزشمند و الگويي براي ساير شقوق حمل و نقلي كشور دانست.
وي در اين نشست تاكيد كرد: در بنادر تجاري كشور به عنوان مهم‌ترين حلقه زنجيره لجستيك و براساس يك برنامه ريزي و طرحي كاملا تعريف شده و منسجم، مرحله نخست هوشمند سازي بنادر تا سال ۱۴۰۰ نهايي و راه اندازي مي‌شود.
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي با بيان اينكه در حال حاضر تمركز اين سازمان بر روي موضوع هوشمند سازي بنادر است، افزود: طرح هوشمند سازي بنادر تجاري كشور فرايندي است كه زيرساخت، روبنا، تجهيزات، نرم افزار‌ها و سخت افزار‌هاي مورد نياز را شامل مي‌شود.
به گفته آقاي راستاد، با اجراي هوشمند سازي بنادر، بستر يكپارچه تبادل اطلاعات الكترونيكي در بنادر راه اندازي مي‌شود و سيستم جامع بندري شكل مي‌گيرد.
وي در ادامه تاكيد كرد: نكته مهم ديگر در بحث تبادل الكترونيكي اسناد و فرايند‌هاي عملياتي، اتصال بنادر به عنوان مهم‌ترين حلقه زنجيره لجستيك با ساير حلقه‌ها و ساير شقوق حمل و نقل است كه اين گام راهبردي مستلزم جامعيت، فراهم شدن يكپارچگي و انسجام در برنامه ريزي‌هاي زيرساختي و بارنامه الكترونيكي است.


برگشت به تلکس خبرها