تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : برخورد با گران‌فروشان بليت هواپيما، به شرط ارائه سند
سه شنبه، 12 شهریور 1398 - 10:47     کد خبر: 90886

ترابر نيوز: معاون سازمان هواپيمايي اعلام كرد كه تا كنون هيچ گزارشي مبني بر گرانفروشي بليت هواپيما در سفرهاي داخلي و خارجي نداشته‌ايم و هيچ سندي هم در رابطه با تخلف ايرلاين‌ها به دست ما نرسيده است، اما اگر مردم بليتي كه گران‌تر از آنچه بايد به آن‌ها فروخته شده را به ما ارائه كنند، متخلف يا متخلفان را به دستگاه‌هاي قضايي و نظارتي معرفي مي‌كنيم.
ترابر نيوز:
بليت هواپيما

مرتضي دهقان - معاون هوانوردي و بين الملل سازمان هواپيمايي كشوري – در گفت‌وگو با ايسنا در پاسخ به اينكه چرا به گفته برخي مخاطبان، بليت هواپيما در مواردي افزايش‌ قيمت غير قانوني و خارج از عرف دارد؟ گفت: خبرهايي كه اخيرا درباره افزايش قيمت بليت هواپيما يا گران‌فروشي منتشر مي شود، هيچ كدام واقعيت ندارد؛ چرا كه تاكنون هيچ سندي در اين زمينه مانند تصويري از بليت هواپيماي مورد نظر منتشر نشده است.

وي با بيان اينكه به نظر مي‌رسد برخي از اين اخبار مغرضانه منتشر مي‌شود، افزود: تاكنون هيچ گزارشي مبني بر گران‌فروشي بليت پروازهاي داخلي يا خارجي نداشته‌ايم و اگر مردم با هر تخلفي در اين زمينه مواجه شدند، به سازمان هواپيمايي شكايت كنند تا متخلفان را به دستگاه‌هاي نظارتي و قضايي معرفي كنيم.

معاون هوانوردي و بين الملل سازمان هواپيمايي ادامه داد: هر كسي كه شاهد گرانفروشي بليت هواپيما بالاتر از نرخ مصوب اعلام شده در سايت سازمان هواپيمايي بوده، به اين سازمان مراجعه و در سامانه حقوق مسافر، شكايت خود را با مستندات ثبت كند. در صورت ثبت اين شكايت قطعاً با شركت هواپيمايي يا آژانس هواپيمايي متخلف برخورد خواهيم كرد و آن را به دستگاه‌هاي نظارتي مانند سازمان تعزيرات حكومتي معرفي خواهيم كرد.

دهقان تاكيد كرد: مردم بايد به اين نكته دقت كنند كه فقط بليتهاي پروازي اكونومي مشمول قيمت‌گذاري بوده و شركت فروشنده‌ موظف به رعايت نرخ‌نامه منتشر شده از سوي سازمان هواپيمايي است و ساير بليتها مثل بيزينس و فرست كلاس شامل اين قاعده نمي‌شود.

به گزارش ايسنا، پس از انتشار نرخ‌نامه جديد بليت هواپيما در ابتداي تابستان امسال، اخباري مبني بر گران‌فروشي بليت هواپيما در شبكه‌هاي مجازي و از سوي برخي مخاطبان مطرح شده بود. سازمان هواپيمايي به عنوان دستگاه حاكميتي متولي در زمينه نظارت بر ايرلاين‌ها و تخلف و گرانفروشي احتمالي آن‌ها وظيفه پيگيري و نظارت براي پيشگيري و جلوگيري از تضييع حقوق مردم را برعهده دارد.

انتهاي پيام

 


برگشت به تلکس خبرها