تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : نظارت بر فرآيند اجرايي، بروز مفاسد اقتصادي را به حداقل مي‌رساند
یکشنبه، 30 تیر 1398 - 10:30     کد خبر: 90444

ترابر نيوز: يك فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: ريشه فساد با كنترل فرآيندها، حسابرسي داخلي و اقدامات پيشگيرانه از بين مي‌رود.

ترابر نيوز:

محسن سرخو عضو شوراي شهر

محسن سرخو در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به برگزاري دادگاه‌هاي مفاسد اقتصادي، اظهار كرد: مبارزه با مفاسد اقتصادي در وهله اول بايد از درون سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي صورت گيرد.

وي تصريح كرد: با بكارگيري روش‌هاي صريح كنترل‌هاي داخلي و سيستماتيك، حسابرسي داخلي، كنترل و نظارت بر فرآيند اجرايي امكان خطا و بروز مفاسد اقتصادي به حداقل مي‌رسد.

اين عضو حزب اسلامي كار گفت: يكي از اشكالاتي كه با آن رو به رو هستيم، فقدان سيستم كنترل داخلي يا تضعيف آن است؛ اين موضوع باعث مي‌شود تا فساد در سيستم‌ها ريشه بدواند.

وي ادامه داد: يعني اگر به قدر كافي به اين بخش توجه كرده و آن را تقويت كنيم، پيش از آن كه فساد يا مشكلي بروز پيدا كند، سيستم كنترل داخلي آن را برطرف مي‌كند.

سرخو در بخش ديگري از اين گفت‌و گو يادآور شد: اگر سيستم كنترل داخلي فراهم شود نياز نيست تا دستگاه قضايي به همه پرونده‌هاي فساد رسيدگي كند؛ چرا كه خود سيستم عيب‌ را برطرف مي‌كند و مديران مي‌توانند به موقع با اتخاذ تصميمات و تدابير صحيح مشكل را برطرف كنند.

وي خاطرنشان كرد: ريشه فساد با كنترل فرآيندها، حسابرسي داخلي و اقدامات پيشگيرانه از بين مي‌رود.

سرخو در پايان گفت: قوانين و مقررات كافي براي كنترل فساد در حوزه‌هاي اقتصادي وجود دارد، بايد در اجرايي شدن آن‌ها و نظارت‌هاي كلان تجديد نظر كرد.

انتهاي پيام

 


برگشت به تلکس خبرها