تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : دغدغه‌هاي مردم سيل زده پلدختر از زبان نماينده اين شهرستان
شنبه، 4 خرداد 1398 - 09:39     کد خبر: 90041

ترابر نيوز: نماينده مردم پلدختر در مجلس با اشاره به اين كه امروز مهم‌ترين دغدغه‌هاي مردم جبران خسارت، برقراري راه‌هاي ارتباطي و تلاش براي ثبات بخشيدن به زندگي مردم استT خواستار تسريع در پيگيري اين موضوعات شد.
ترابر نيوز:
سيل پل‌دختر

سيد حميدرضا كاظمي در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به آخرين وضعيت شهرستان سيل زده پلدختر بيان كرد: در سيل پلدختر مردم ايران سنگ تمام گذاشتند كه جاي تقدير و تشكر دارد. دستگاه‌هاي مختلفي براي امدادرساني بسيج شدند و استان‌هاي معيني نيز براي كمك به مردم انتخاب شدند. اين كمك‌ها در زمان بحران و براي بيرون آمدن از وضعيت بحراني انجام شد.

وي در ادامه اظهار كرد: انتظار مردم اين است كه پس از بحران نيز براي ثبات زندگي و آسايش مردم و هم چنين بحث كشاورزي و بازسازي زيرساخت‌هاي شهري و پل‌ها و راه‌هاي بين شهري و روستايي فكر اساسي شود.

نماينده مردم پلدختر در مجلس تصريح كرد: امروز مردم از چند موضوع نگران و ناراحت هستند. يكي بحث بازسازي است كه سرعت آن بايد بيشتر شود. در حوزه كشاورزي حدود هزار ميليارد به مردم خسارت وارد شده است و جبران خسارت استان يك حمايت ملي مي‌خواهد چراكه جبران اين خسارت در توان سازمان كشاورزي استان نيست.

نايب رئيس كميسيون امور داخلي كشور و شوراها در ادامه تاكيد كرد: اكنون باغ‌هاي انجير نياز به تخليه گل و لاي دارند و از سوي پمپاژهاي آب و ترانس‌هاي برق را آب برده است كه بايد سريع‌تر تعيين و تكليف شوند.

وي افزود: از ديگر دغدغه‌هاي مردم بحث راه‌هاي ارتباطي است. حدود ۳۰ كيلومتر از جاده پلدختر به خرم آباد خسارت ديده كه تقريباً راه شكافي انجام شده اما زيرسازي انجام نگرفته است. پل پلدختر به كرمانشاه اكنون قطع است و پيمانكاري براي ايجاد ارتباط تعيين شده كه بايد با سرعت كار را انجام دهد. در برقراري راه‌هاي روستايي بايد سرعت بخشيده شود.

كاظمي در پايان گفت: در خصوص پرداخت خسارت به خسارت ديدگان بايد جدي پيگيري شود چراكه نياز اساسي مردم است. فردي كه كشاورزي و دامداري و منزلش آسيب ديده اكنون نياز به كمك دارد. اينها دغدغه مردم است كه بايد با سرعت بيشتر پيگيري شود.

انتهاي پيام

 


برگشت به تلکس خبرها