تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : تشكيل ۲۸ هزار و ۵۲۷ پرونده براي واحد‌هاي احداثي و تعميري در ۳ استان سيل‌زده + تفكيك
چهارشنبه، 1 خرداد 1398 - 12:57     کد خبر: 90019

ترابر نيوز: طبق گفته معاون وزير كشور در مجموع ۲۸ هزار و ۵۲۷ پرونده براي واحد‌هاي احداثي و تعميري در سه استان گلستان، خوزستان و لرستان تشكيل شده كه از اين تعداد ۷۰ هزار و ۶۰ واحد احداثي و ۱۳ هزار و ۷۸ واحد تعميراتي است.

ترابر نيوز:

معاو وزير كشور:مهدي جمالي‌نژاد در گفت‌وگو با  خبرگزاري ميزان، با اشاره به تعداد واحد‌هاي احداثي و تعميري در استان‌ گلستان در پساسيل اظهار داشت: بر اساس ارزيابي‌هاي صورت گرفته تاكنون ۹ هزار پرونده تشكيل شده است.
 
وي ادامه داد: از ميان پرونده‌هاي تشكيل شده در اين استان، تعداد  هزار و ۱۲۹ واحد احداثي و چهار هزار و  ۴۵۲ واحد تعميري براي دريافت تسهيلات به بانك معرفي شده است و تعداد ۳۰۷ متقاضي با بانك‌ها جهت دريافت تسهيلات عقد قرارداد كرده‌اند.
 
دبير كميته بازسازي و نوسازي قرارگاه بازسازي مناطق سيل زده گفت: در استان لرستان نيز ۱۴ هزار و ۲۲۵ پرونده تشكيل شده است كه ۱۳ هزار و  ۶۳۲ واحد شامل پنج هزار و  ۸۷۷ واحد احداثي و هفت هزار و  ۷۵۵ واحد تعميري براي دريافت تسهيلات به بانك معرفي شده‌اند و ۷۶۳ متقاضي با بانك‌ها جهت دريافت تسهيلات عقد قرارداد كرده اند.

جمالي نژاد درادامه گفت: در استان خوزستان نيز با توجه به اينكه هنوز سطح آب در برخي از نقاط استان به گونه‌اي است كه امكان ارزيابي دقيق واحد‌هاي خسارت ديده را امكان پذير نمي‌سازد، لكن تاكنون پنج هزار و ۳۰۰ پرونده تشكيل شده است.
 
وي افزود: از ميان پرونده‌هاي تشكيل شده براي بازسازي و نوسازي واحدهاي مسكوني در استان خوزستان، تعداد يك هزار و ۹۲۵ متقاضي براي ۵۴ واحد احداثي و يك هزارو ۸۷۱ واحد تعميري به بانك معرفي شده‌اند كه قطعاً با بهتر شدن شرايط در استان مذكور و انجام عمليات ارزيابي تعداد دقيق براي دريافت تسهيلات به بانك معرفي خواهند شد.

معاون وزير كشور با بيان اينكه براي سرعت بخشيدن به پرداخت تسهيلات؛ كميته‌هاي بازسازي، نوسازي و ارزيابي خسارات در تاريخ‌هاي ۲۸ و ۳۱ ارديبهشت ماه سال جاري جلساتي را با بانك‌هاي ملي، ملت، كشاورزي، مسكن، صادرات، تجارت، سپه و رفاه برگزار  كردند، گفت: به زودي شاهد سرعت در روند پرداخت تسهيلات به مردم در استان‌هاي سيل زده خواهيم بود.
 
وي درباره شايعاتي كه در رسانه‌هاي اجتماعي مبني بر قطع آب و برق در مناطق روستايي خوزستان مطرح شده بود، اظهارداشت: در روز‌هاي آغازين جاري شدن سيل در ۳ استان مذكور طبعاً مشكلاتي در شبكه‌هاي خدماتي و محور‌هاي مواصلاتي و آسيب ديدن زيرساخت‌ها وجود داشت كه شخصاً در سفر‌هايي متوالي كه در طول ايام ابتدايي سال به ۳ استان موصوف داشتم، شاهد آن بودم.
 
دبير كميته بازسازي و نوسازي قرارگاه بازسازي مناطق سيل زده  اضافه كرد: البته با رفع شرايط بحراني، ادارات ذيربط(برق،گاز و آب) به فوريت اقدامات ترميمي و اصلاحي خود را براي رفع مشكلات آغاز مي‌كردند و در همان روز‌هاي اول بسياري از مشكلات اعم از قطع آب، برق، تلفن، گاز رفع شد. 
 
جمالي نژاد عنوان كرد: در حوزه راه‌ها و محور‌هاي مواصلاتي تخريب شده در زمان سيل نيز، در حد امكان اقدامات ترميم انجام مي‌شد تا در زمان مناسب، مشكلات به طور كامل رفع شود.
 
انتهاي پيام/

 


برگشت به تلکس خبرها