تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : اژدهاي خطرناكي حقانيت انقلاب و نيازهاي واقعي مردم را مي‌بلعد/ سازمان‌هاي كشور با فرسودگي روبه‌رو شده‌اند/ اصلاح ساختار در تمامي حوزه‌ها صورت گيرد
دوشنبه، 27 اسفند 1397 - 13:40     کد خبر: 89528

ترابر نيوز: يك نماينده مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: عادت‌هاي زشت و ناپسندي ساليان سال شكل در كشور شكل گرفته و به شكل اژدهاي خطرناكي حقانيت انقلاب و نيازهاي واقعي مردم را مي‌بلعد و همين باعث شده است كه آنان ناراضي باشند.
ترابر نيوز:

جهانبخش محبي‌نيا در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به تاكيدات رهبري براي اصلاح برخي ساختارها گفت: اين اصلاح ساختار گشايش بسيار مباركي است؛ زيرا كشور به جد نياز به آن دارند. ما در حوزه استراترژي‌ها و تاكتيك‌ها و يا اقتصاد، فرهنگ، سياست حتما بايد دست به اصلاح ساختاري و دگرگوني‌ها بزنيم تا بتوانيم انقلاب را در رسيدن به اهدافش كمك كنيم.

وي خاطرنشان كرد:‌ ساختار مفهمومش فراتر از آن چيزي است كه مطرح مي‌شود، هنگامي كه بحث از ساختار مي‌شود بايد موشكافانه‌تر عمل كنيم زيرا هر ساختار طبيعتا براي خودش سازمان‌هايي دارد.

نماينده مردم مياندوآب با بيان اين‌كه اصلاح ساختار مي‌تواند در تمامي حوزه‌ها صورت گيرد بيان كرد: مثلا اقتصاد را مردم‌محور، سياست را انتقادپذير و يا فرهنگ را بر مبناي عزت و كرامت انساني به سمت و سويي تعالي شهروندان سوق دهيم.

محبي‌نيا خاطرنشان كرد: معتقدم كارشناسان، نيروهاي فني و اهل فن بايد آمارها و مستندات را بيان كنند و از سوي ديگر مقام معظم رهبري بايد انتظارات و توقعاتشان را با سران قوا،‌ دانشگاهيان، نيروهاي فعال حوزه و نخبگان براي مديريت فرداي كشور در ميان بگذارند.

وي تاكيد كرد: زيست در مقياس جهاني با سرعت به سمت تغييرات پيش مي‌رود و ما هم بايد با اصلاح ساختار و دگرگوني‌هاي مثبت، كشور را به سمت و سويي پيش ببريم كه آينده روشني را براي ما رقم بزند.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: بخش اعظمي از ساختارهاي كشور از مد افتاده و سازمان‌هاي ما مخصوصا در بخش نهادها با فرسودگي روبه‌رو شده‌اند ما بايد در يك پروژه ساختار كارگذار بتوانيم هم ظرفيت ساختارها را بيشتر كنيم و هم با وجود آوردن نهادها و سازمان‌ها، كارگزاران را به سمت درك واقعيت و نيازهاي مردم پيش ببريم. به نظر من اين تاكيد رهبري تحول بسيار بزرگ و مباركي است.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه كارايي عملكرد گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي در اينكه به سخنان رهبري جامعه عمل بپوشانند چقدر ضرورت دارد، عنوان كرد: وقتي توقعات رهبري مطرح شود تحليل من اين است كه يك اجماع همگاني بر مبناي نيازهاي مطرح شده از سوي ايشان شكل خواهد گرفت. 

وي تاكيد كرد: بايد تحقيقات و پژوهش‌هايي در خصوص وضعيت كشور صورت گيرد و نيازها مشخص شود. طرح اصلاح ساختارها از سوي شخصيت اول كشور مطرح شده است و ايمان دارم اقدامات بسيار خوبي در حوزه تحقيقاتي و كاربردي علمي،‌ اجرايي و اداري صورت مي‌گيرد. 

 محبي‌نيا خاطرنشان كرد: عادت‌هاي زشت و ناپسندي ساليان سال شكل در كشور شكل گرفته و به شكل اژدهاي خطرناكي حقانيت انقلاب و نيازهاي واقعي مردم را مي‌بلعد و همين باعث شده است كه آنان ناراضي باشند.

وي خاطرنشان كرد: هنوز نتوانستيم از ظرفيت و پتاسيل واقعي جمهوري اسلامي ايران و انقلاب اسلامي آن‌طور كه بايد استفاده كنيم و اين صحبت‌ها مي‌تواند در مقياس جهاني و منطقه‌اي يك فرصت تاريخي به شمار بيايد.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي افزود: سران قوا به محض اينكه رهبري ابعاد تازه‌اي را بيان كردند بايد يك استعلام از وضعيت كشور بگيرند و متناسب با ساختارها به آن چه كه رهبري گفته‌اند، عمل كنند.


برگشت به تلکس خبرها