تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : تفاهم‌نامه واگذاري زمين براي احداث مسكن در حاشيه‌هاي چابهار فردا امضا مي‌‌شود
یکشنبه، 26 اسفند 1397 - 11:58     کد خبر: 89506

ترابر نيوز:مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن در نشست صميمانه با خبرنگاران، اعلام كرد: تفاهم‌نامه همكاري واگذاري زمين براي احداث مسكن در حاشيه‌هاي شهر چابهار فردا بين بنياد مسكن انقلاب اسلامي و سازمان ملي زمين و مسكن به امضا مي‌رسد.

ترابر نيوز:

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، علي نبيان معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن در نشست صميمانه‌اي با خبرنگاران كه امروز ۲۵ اسفندماه در محل سازمان برگزار شد ضمن تبريك سال جديد و آرزوي سربلندي براي ايران و تمامي ايرانيان به بيان بخشي از اقدامات سازمان ملي زمين و مسكن در روزهاي پاياني سال و همچنين سال جديد پرداخت.

نبيان گفت: در اقدام ملي دولت براي احداث ۴۰۰ هزار واحد مسكوني كه برعهده وزارت راه و شهرسازي واقع شده است، سازمان ملي زمين و مسكن در تهيه زمين براي ۲۰۰ هزار واحد مسكوني براي احداث مسكن به بنياد مسكن انقلاب اسلامي و همچنين سازمان بازآفريني شهري ايران همكاري و مشاركت دارد.

معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: در جاهايي كه نياز به تامين مسكن توسط سازمان ملي زمين ومسكن باشد سازمان حتما همكاري خواهد كرد.

مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن همچنين با اعلام اينكه بازديدهاي ميداني از حاشيه‌نشيني‌هاي گسترده در چابهار و زاهدان در استان سيستان و بلوچستان داشته كه اين بازديد با حضور ديگر معاونان وزير راه و شهرسازي بوده است، افزود: به منظور رفع حاشيه‌نشيني‌هاي چابهار و زاهدان تفاهم‌نامه‌اي بين معاون مسكن وزارت راه و شهرسازي با تاييد وزير راه و شهرسازي به امضا رسيد كه بر اساس آن اقدام براي رفع حاشيه‌نشيني استان سيستان و بلوچستان شود.

نبيان تاكيد كرد: تامين زمين براي احداث مسكن در حاشيه‌هاي چابهار و همچنين زاهدان اتفاق مثبتي است كه در سال ۹۷ انجام مي‌شود و زمين هاي لازم براي احداث مسكن براي حاشيه‌نشينان چابهار فردا طي تفاهم‌نامه‌اي، تحويل بنياد مسكن انقلاب اسلامي براي احداث مسكن خواهد شد.

وي اضافه كرد: كمب، رمين، مرادآباد، زيباشهر، عثمان آباد اراضي شرقي چابهار هستند كه حاشيه‌نشيني دارند و در آن مناطق زمين براي احداث مسكن توسط سازمان ملي زمين ومسكن تعلق مي‌گيرد.

نبيان همچنين از اتمام مسكن مهر در چهار استان خبر داد و گفت: مسكن مهر استان خراسان‌جنوبي نيز كه برعهده سازمان ملي زمين و مسكن بوده است در فروردين ماه به اتمام مي رسد و جشن اتمام آن نيز برگزار مي‌شود.

وي همچنين از آمادگي كامل يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن در ايام عيد خبر داد و  گفت: در ايام تعطيلات پيش رو يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن آمادگي كامل براي حفاظت از اراضي ملي را دارد و اين موارد به يگان حفاظت ابلاغ شده است.

معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: در سال جاري گزارش تعرض به ميزان ۲۹۵۸ مورد گزارش شده است كه از اين ميزان حدود ۹۸۲ هكتار به ارزش يك‌هزار و ۳۶۴ ميلياردتومان رفع تعرض به اموال دولتي انجام شد.

نبيان همچنين از ديگر اقدامات سازمان ملي زمين و مسكن را مباحث مشاركتي عنوان كرد و گفت: رويكرد سازمان ملي زمين و مسكن در ارايه زمين به مناطق شهري، مشاركت است.

وي مزيت مشاركت را منفعت ۱۰۰ درصدي برشمرد و گفت: در بحث واگذاري زمين، سازمان ملي زمين و مسكن تعهداتي به معلولان و خانواده شهدا دارد كه در اين راستا گام برمي‌دارد.

 


برگشت به تلکس خبرها