تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : اجراي پروژه سيستم كشف، اعلام و اطفاي حريق در بنادر شرق هرمزگان
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 - 09:59     کد خبر: 88722

ترابر نيوز: مدير اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر و شرق استان هرمزگان گفت: افزايش سطح ايمني بنادر شرق استان، يكي از هدف‌هاي مهم اين پروژه‌ است.
ترابر نيوز:

شناور

به گزارش ايسنا، حميدرضا محمدحسيني در اين ارتباط با بيان اينكه افزايش سطح ايمني بنادر شرق استان، يكي از هدف‌هاي مهم اين پروژه‌ است، گفت: عمده فعاليت‌هاي حمل و نقل دريايي در بنادر شرق استان، توسط لنج‌هاي چوبي و فايبرگلاس صورت مي‌پذيرد.

وي با اشاره به اينكه فاصله اين بنادر تا مراكز استان و مراكزي كه خودروهاي آتش‌نشاني در آن قرار دارند، زياد است، ادامه داد: تامين آب مورد نياز با فشار لازم و نيروهاي كارآزموده يكي از مشكلاتي بود كه با انجام اين پروژه، برطرف خواهد شد.

مدير اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر و شرق استان هرمزگان با تصريح اينكه بيشتر شناورهاي موجود در اين بنادر، چوبي هستند كه احتمال وقوع حادثه را بالا مي‌برد، افزود: در فاز نخست، با آموزش‌ مسائل ايمني به لنج‌داران و افراد شاغل در اين بنادر، سعي در فرهنگ‌سازي مسائل ايمني را داريم.

محمدحسيني در ادامه با بيان اينكه با ايده‌آل‌ها فاصله داريم، خاطرنشان كرد: اميدواريم اين اقدام موتور محركي در افزايش ايمني و محروميت زدايي از بنادر شرق استان هرمزگان باشد و شاهد رونق هرچه بيشتر اين بنادر باشيم.

همچنين در اين ارتباط سيد حسن بنادري، معاون فني و مهندسي اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر با بيان اينكه پروژه سيستم كشف، اعلام و اطفاي حريق در بندر جاسك و سيستم اطفاي حريق در بنادر تياب و سيريك در دست احداث مي‌باشد، تصريح كرد: اين پروژه‌ها با اعتبار 120 ميليارد ريال و در مدت زمان 18 ماه به بهره‌برداري خواهد رسيد.

وي با اشاره به اينكه كليه نقاط حادثه‌خيز در بنادر شرق شناسايي شده است، خاطرنشان كرد: در محل‌هاي شناسايي شده،  شيرهاي هيدرانت و مانيتور تاور كه ارتفاع آنها  8 متر مي‌باشد، نصب خواهد شد.

بنادري ميزان حجم خاكبرداري در اين پروژه‌ها را 6 هزار و 500 متر مكعب اعلام و تصريح كرد: برق مورد نياز اين پروژه‌ها بر اساس استاندارهاي تعيين شده از سمت شركت برق منطقه‌اي، با ايجاد پست‌هاي برق در اين بنادر تامين خواهد شد.

معاون فني و مهندسي اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر با اشاره به اينكه 11 هزار متر عمليات لوله گذاري در اين بنادر انجام خواهد شد، ادامه داد: ايستگاه‌هاي پمپاژ با مساحت كلي 112 متر مربع، جهت تامين آب با فشار مورد نياز در تمام نقاط بندر در نظر گرفته شده است.

انتهاي پيام


برگشت به تلکس خبرها