تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : شفافيت عملكرد ارگان‌ها اعتماد مردم به دولت را تقويت مي‌كند
سه شنبه، 22 آبان 1397 - 10:45     کد خبر: 87920

ترابر نيوز: رييس كميسيون سياستگذاري و پايش اتاق بازرگاني اصفهان گفت: اعمال سياست هاي هر چند درست اقتصادي تا زماني كه جلوي فساد اقتصادي گرفته نشود موثر نبوده و حتي آثار سوء نيز خواهد داشت.
ترابر نيوز:

اقتصاد ايران

به گزارش ايسنا، مصطفي رناسي در در كميسيون پايش اتاق بازرگاني، با اشاره به آغاز دوردوم تحريم هاي آمريكا عليه ايران، اظهار كرد: با وجود اينكه تحريم ها محدوديت هايي را براي كشور به همراه دارد، اما به دليل محدود شدن درآمدهاي نفتي دولت و كاهش روابط تجاري با كشورهاي مختلف، درصورت انتخاب استراتژي مناسب از سوي فعالان اقتصادي مي توان به تقويت توليد داخل اميدوار بود.

وي به سنگ اندازي هاي مختلف در راه توليدكنندگان و صنعتگران اشاره كرد و افزود: اگر ايجاد اشتغال براي هر خانوار ايراني بيش از پرداخت يارانه هاي مختلف از جمله يارانه سوخت در دستور كار دولت قرار گيرد، مي تواند علاوه بر كمك به اقتصاد خانواده ها پيامدهاي مثبت اجتماعي نيز به همراه داشته باشد.

نايب رييس اتاق بازرگاني اصفهان فساد را عفونت اقتصاد دانست و تصريح كرد: اعمال سياست هاي هر چند درست اقتصادي تا زماني كه جلوي فساد اقتصادي گرفته نشود موثر نبوده و حتي آثار سوء نيز خواهد داشت و شفافيت در عملكرد تمام ارگان ها مزاياي زيادي براي كشوردر پي داشته و موجب تقويت اعتماد مردم به دولت خواهد شد. 

وي مطبوعات و رسانه ها را يكي از مهم ترين ابزار جلوگيري از فساد دانست و گفت: اگر رسانه ها به وظايف خود به خوبي عمل كنند، ريشه بسياري از فسادهاي اقتصادي مشخص شده و مي توان با جلوگيري از نقاط ضعف كشور به شفافيت و پالايش عملكرد افراد پرداخت.

رناسي با تاكيد بر لزوم توجه دولت به اقشار ضعيف و كم درآمد جامعه به ويژه در دوران تحريم، توجه به خرد جمعي و منافع ملي را از مهم ترين اقدامات كنوني دولت دانست.

رييس كميسيون بهبود فضاي كسب و كار اتاق بازرگاني اصفهان نيز در اين نشست ثبات و اصلاح ساختار اقتصادي كشور را مرهون آرامش سياسي دانست و گفت: احترام به نظرات مخالف و انتقادپذيري موجب آرامش سياسي خواهد شد.

مرتضي بيشه فراگيري نهادهاي خصوصي در كشور را لازمه نهادينه شدن دموكراسي دانست و افزود: بزرگ شدن بدنه دولت بن بست اقتصادي كشور بوده و لازم است استراتژي هاي گذشته اصلاح شود.

انتهاي پيام

 


برگشت به تلکس خبرها