تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : پس‌كرانه‌هاي تجاري سه بندر چابهار، شهيد رجايي و امام خميني (ره) توسعه مي‌يابد
دوشنبه، 21 آبان 1397 - 11:30     کد خبر: 87914

ترابر نيوز: مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت:اخيرا به موافقت‌هاي خوبي براي توسعه دالان‌هاي ترانزيتي رسيديم كه موافقت‌نامه با هند و افغانستان در بندر چابهار از جمله آن است.
ترابر نيوز:

به گزارش خبرگزاري ميزان، راستاد مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي در سمينار آموزشي لجستيك و زنجيره حمل و نقل با اشاره به توسعه اراضي پس كرانه‌اي بنادر جنوبي كشور بيان كرد: اميدوارم با روابط مناسبي كه با اتحاديه اروپا داريم همكاري‌ها روز به روز گسترش پيدا كند.
 
وي در ادامه افزود: ايران داراي ۵ هزار و ۸۰۰ كيلومتر سواحل در شمال و جنوب است. حدود ۲۳۰ ميليون تن در سال ظرفيت بنادر تجاري ايران است و در حال حاضر سالانه ميزان حمل و نقل دريايي در حدود ۳۰۰ ميليون تن مواد نفتي و غير نفتي است.
 
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي اظهار كرد: ايران از نظر ناوگان تحت پرچم، جزو كشور‌هاي مهم منطقه و جهان محسوب مي‌شود و ۱.۱ درصد ناوگان جهاني تحت پرچم را به خود اختصاص داده ايم و جزو ۲۰ كشور اول جهان از اين نظر هستيم.
 
راستاد در توضيح روند فعاليت‌هاي كانتينري در كشور گفت: روند فعاليت‌ها و ارتقاي حمل و نقل كانتينري رشد خوبي داشته است و در روز‌هاي آينده شاهد تجهيز و تكميل بندر شهيد رجايي به ۱۲ جرثقيل گنتري كرين با ۱۰۴ ميليون يورو سرمايه گذاري و همچنين ۱۵ دستگاه RTG هستيم.
 
وي با اعلام اينكه در حال حاضر حدود ۳ ميليون تن TEU تخليه و بارگيري در بندر شهيد رجايي داشتيم، تصريح كرد: در حال توسعه ترمينال ۳ بندر شهيد رجايي هستيم و با تكميل اين پاياينه ظرفيت به ۸ ميليون TEU مي‌رسد.

معاون وزير راه و شهرسازي همچنين با اعلام اينكه ايران از دسترسي دريايي مناسب و محدوده بازار جذابي برخوردار است، يادآور شد: ايران در مسير مهم دالان‌هاي ترانزيتي منطقه است و همين موضوع بنادر ايران و ساير شقوق حمل و نقل كشورمات را از نظر توسعه ترانزيتي به كشوري مهم تبديل كرده است.
 
راستاد اظهار كرد: اخيرا به موافقت‌هاي خوبي براي توسعه دالان‌هاي ترانزيتي رسيديم كه موافقت‌نامه با هند و افغانستان در بندر چابهار از جمله آن است.
 
وي در خصوص شرايط بندر چابهار بيان كرد: بندر چابهار در منتهي عليه جنوب شرقي ايران بندري است كه قابليت تبديل شدن به محور كانوني شرق را دارد و حلقه واصلي بين كشور‌هاي اقيانوس هند و همچنين هند و افغانستان به شمار مي‌رود.
 
مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به تشكيل اولين شوراي هماهنگي موافقت‌نامه چابهار، خاطر نشان كرد:به زودي شاهد اپراتور هندي در بندر چابهار خواهيم بود كه با سرمايه گذاري ۸۵ ميليون دلاري و در قالب قرارداد BOT به مدت ۱۰ سال شروع مي‌شود.
 
انتهاي پيام/

برگشت به تلکس خبرها