تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : به عملكرد «اسلامي» اميد بسته‌ام/ نظريه‌هاي آخوندي به نابودي اقشار ضعيف منجر مي‌شد/ پرواز هواپيماهاي آنتونف ۱۴۰ با موتور جديد در آسمان ايران
یکشنبه، 13 آبان 1397 - 12:50     کد خبر: 87904

ترابر نيوز:

مشاور رييس جمهوري با بيان اينكه آخوندي نظريه پرداز برجسته‌اي است، گفت: نظرات آقاي آخوندي در اقتصاد كلان بر مبناي اقتصاد آزاد و رقابت كامل است در حالي كه جامعه ما شرايط رقابت كامل ندارد. اگر همه چيز را به بازار بسپاريم و فكر كنيم كه دست نامرئي قيمت بازارها را مي‌تواند متعادل كند اين تفكر و اقدامات مبني بر آن، موجب از دست رفتن اقشار ضعيف كشور مي‌شود.

اكبر تركان در گفت‌وگو با ايلنا درباره عملكرد عباس آخوندي در وزارت راه و شهرسازي گفت: آقاي آخوندي يك نظريه پرداز است كه نظريات خوبي را مدون و اعلام كردند اما وزير خوبي نبودند.

وي با بيان اينكه آخوندي نظريه پرداز برجسته‌اي است، گفت: نظرات آقاي آخوندي در اقتصاد كلان بر مبناي اقتصاد آزاد و رقابت كامل است در حالي كه جامعه ما شرايط رقابت كامل ندارد. اگر همه چيز را به بازار بسپاريم و فكر كنيم كه دست نامرئي قيمت بازارها را مي‌تواند متعادل كند اين تفكر و اقدامات مبني بر آن، موجب از دست رفتن اقشار ضعيف كشور مي‌شود.

مشاور رييس جمهور ادامه داد: شرايط در كشور ما بر مبناي رقابت كامل نيست و اجراي اين دست از نظريات موجب مي‌شود كه مردم ضعيف و كم درآمد تحت فشار سنگيني قرار بگيرند و آسيب ببينند. نظريات ايشان به عنوان يك نظريه‌پرداز قابل احترام است اما اينكه آيا اين نظريات در جامعه ما قابل پياده سازي است يا خير به نظر بنده امكان اجراي نظريات آقاي آخوندي در ايران وجود ندارد.

** «اسلامي» را مي‌شناسم و وي را مدير كارآمدي مي‌دانم

وي درباره انتخاب «محمد اسلامي» براي وزارت راه و شهرسازي اظهار داشت: محمد اسلامي مدير كارآمدي است. اسلامي در دهه 60 همكار بنده در صنايع دفاعي و نظامي بود و چندين سال همكار بوديم و شناخت كاملي از ايشان دارم.

مشاور رييس‌جمهور در امور هماهنگي نوسازي بافت‌هاي با بيان اينكه بنده به عملكرد اسلامي در وزارت راه و شهرسازي بسيار اميد بسته‌ام، ادامه داد: اسلامي مدير كارآمد و پيگير در انجام ماموريت‌ها و برنامه‌هاست و سابقه خوبي در انجام ماموريت‌ها و اهداف سازماني دارد. 

تركان درباره نحوه  آشنايي‌اش با وزير جديد راه و شهرسازي خاطرنشان كرد: زماني كه شهيد نيلي وزير معادن و فلزات بود با ما در صنايع دفاع همكاري مي‌كردند و محمد اسلامي هم جزو همكاران ايشان در ان دوره بود. شهيد نيلي آقاي اسلامي را به بنده معرفي و تاكيد كرد كه فرد بسيار خوب و كارآمدي است و توصيه داشت كه از تخصص اسلامي استفاده كنيم و واقعا هم در آن دوره‌اي كه با محمد اسلامي همكار بوديم، عملكرد بسيار خوبي داشت.

وي با بيان اينكه از سال 64 تا 68 با آقاي اسلامي همكار بودم و با هم كار مي كرديم، گفت:سال 68 بنده وزير دفاع شدم اما اسلامي در صنايع نظامي باقي ماند و معاون مهندسي صنايع نظامي بود و كارش را در اين حوزه ادامه داد. بنده كه از وزارت دفاع به وزارت راه و ترابري رفتم  اسلامي باز هم در صنعت نظامي باقي ماند و مديرعامل هسا و بعد هم معاون وزير دفاع شد.

تركان درباره انتقاداتي كه به هواپيماي ايران 140 مي‌شود كه در دوره اسلامي در صنايع دفاع مورد استفاده قرار گرفت،‌ گفت: نام اين هواپيما انتونف140 است كه اتفاقا هواپيماي بسيار خوبي از نظر بال و بدنه محسوب مي‌شود و هنوز هم در كلاس خودش بهترين هواپيما است.

مشاور رييس جمهوري افزود: ضعف اين هواپيما در موتور آن است. از آنجايي كه در ايران ارتفاع از سطح دريا زياد است و درجه حرارت بالا است و در اصطلاح هوانوردي ايران جزو كشورهاي hot and highاست بايد موتور قوي تري داشته باشد كه اخيرا هم موتور كانادايي انتخاب شده كه در هواپيماي ايران 140 استفاده شود تا انشالله اين هواپيما به زودي بتواند در مسيرهاي هوايي كشورمان فعاليت داشته باشد.


برگشت به تلکس خبرها