تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : برگزاري نشست دو روزه ايران و ايتاليا در حوزه ترانزيت
دوشنبه، 26 شهریور 1397 - 11:30     کد خبر: 87410

ترابر نيوز: مديركل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از برگزاري نشست ۲ روزه با مديركل حمل‌ونقل بين‌المللي جاده‌اي ايتاليا به ميزباني اين سازمان در ­روز‌هاي ۲۶ و ۲۷ شهريورماه خبر داد.
ترابر نيوز:

برگزاري نشست دو روزه ايران و ايتاليا در حوزه ترانزيتبه گزارش خبرگزاري صداوسيما از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي ؛ رضا نفيسي­ از برگزاري نشست دوجانبه با ماسيمو كاستا مديركل حمل‌ونقل بين‌المللي جاده‌اي ايتاليا­ در روزهاي­( ۲۶ و ۲۷ شهريورماه‌) خبر داد و گفت: با توجه به تردد سالانه ۴۰۰۰ كاميون بين دو كشور كه عمدتاً از ناوگان حمل‌ونقل جاده‌اي ايران هستند، مسائل و مشكلات طرفين باهدف رفع موانع مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.

وي افزود: در همين رابطه جلسه‌اي با نمايندگان انجمن‌ها و تشكل‌هاي حمل‌ونقل جاده‌اي ايران برگزار شد تا درخواست‌هاي آن‌ها در قالب موارد مورد بحث در جلسه با طرف ايتاليايي مطرح شود.

مديركل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با توجه تردد ۳۰۰۰ كاميون ايراني در سال گذشته بين دو كشور گفت: بخشي از اين مشكلات مربوط با دريافت رواديد­­براي رانندگان ايراني مي‌شود كه البته با ايتاليا نسبت به ساير كشور‌ها از مشكلات كمتري برخوردار است. همچنين حفظ امنيت رانندگان ايراني در كشور مقصد و حذف «كاغذ پليس» از ديگر مواردي مورد بررسي در اين جلسه خواهد بود.

نفيسي ادامه داد: در اين جلسه، تسهيل تردد كاميون‌هاي ايراني از طريق كشتي‌هاي رو-رو از مسير استانبول تركيه به شمال ايتاليا و يونان به جنوب اين كشور مطرح خواهد شد.


برگشت به تلکس خبرها