تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : ظريف: اروپا به حرف بسنده نكند/ هدف ما و روسيه مقابله با افراط‌گرايي است
چهارشنبه، 27 تیر 1397 - 09:11     کد خبر: 86307

ترابر نيوز: وزير امورخارجه كشورمان تصريح كرد: اروپا بايد در برقراري صلح و امنيت در منطقه و جهان و به علاوه ارتقاء گفت‌وگو و همكاري فعال‌تر باشد و به حرف بسنده نكند.
ترابر نيوز:

نشست خبري ظريف، وزير خارجه ايران

به گزارش ايسنا، محمد جواد ظريف وزير امورخارجه كشورمان در گفت‌وگو با شبكه يورو نيوز درباره نقش اروپا در حفظ برجام گفت: آنچه ما نياز داريم اروپا انجام دهد، هم تعهد سياسي است كه انجام داده و اكنون نيازمند اقدامات عملي و نه فقط حرف و نوشته هستيم؛ در بخش بانكداري، در بخش سرمايه گذاري، در بخش انرژي و در بخش حمل و نقل.

ظريف افزود: من به طور كلي بر اين باورم كه اروپا در حال كوچك شمردن نفوذ و قدرت خود است. ما معتقديم كه اروپا بايد در برقراري صلح و امنيت در منطقه و صلح و امنيت بين الملل و به علاوه ارتقاء هرچه بيشتر گفت‌وگو و همكاري فعالتر باشد.

وي همچنين گفت كه ايران روابط خوبي با سوريه و روسيه دارد اما آمريكا را براي حمايت از داعش مقصر مي‌داند.

رئيس دستگاه ديپلماسي ايران تصريح كرد: ما روابط و همكاري خوبي با روسيه و دولت سوريه داريم و مي‌خواهيم به آن ادامه دهيم. هدف ما در اينجا بسيار روشن است، اين هدف ما و هدف فدراسيون روسيه است كه با افراط گرايي و تروريسم مقابله كنيم.

وي ادامه داد: اين حقيقت كه تسليحات و مهمات آمريكا در دستان داعش و ديگر سازمان‌هاي افراط‌گرا ديده مي‌شود به ثبت رسيده است، توسط منابع غربي هم ثبت شده است. بنابراين من فكر مي‌كنم كه بايد به حقايق بنگريم، آنهايي كه با تروريسم و افراط گرايي مبارزه كردند سوري‌ها و كساني هستند كه با مردم سوريه همكاري مي‌كنند.

انتهاي پيام

 


برگشت به تلکس خبرها