تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : لزوم بازنگري بر رويكردهاي اقتصادي و زيست‌محيطي شهرهاي جديد/ خلاقيت و نوآوري اصل ويژه‌اي در تأمين مالي و نحوه پيشبرد پروژه‌ها خواهد بود
یکشنبه، 6 خرداد 1397 - 09:59     کد خبر: 85340

ترابر نيوز: مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد با تأكيد بر لزوم بازنگري جديد در رويكردهاي اقتصادي و زيست‌محيط شهرهاي جديد در اين دوره بيان كرد: قطعا خلاقيت و نوآوري اصل ويژه‌اي در تأمين مالي و نحوه پيشبرد پروژه‌ها خواهد بود كه بايد در دوره جديد فعاليت‌ها به آن توجه شود .
ترابر نيوز:

حبيب الله طاهرخاني

حبيب‌اله طاهرخاني معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد در گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي در اشاره به آخرين وضعيت پروژه‌هاي مسكن مهر شهرهاي جديد بيان كرد: هم‌اكنون حدود ۸۸ هزار واحد از سايت مسكن مهر شهرهاي جديد در سطح كشور باقي مانده كه برخي داراي مشكلات عديده‌اي با پيمانكاران طرح هستند.

طاهرخاني با تأكيد براينكه از زمان آغاز طرح تاكنون ۶۰ هزار واحد از مساكن شهرهاي جديد افتتاح ولي به دليل برخي مشكلات هنوز به متقضيان تحويل داده نشده‌اند گفت:  اين درحالي است كه تعداد ۶۰هزار واحد فاقد متقاضي نيز در شهرهاي جديد وجود دارد كه بايد مورد توجه قرار گرفته و تعيين تكليف شوند.

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه با بيان اينكه افتتاح يكصد مدرسه در سال جاري در شهرهاي جديد ضروري است گفت: درحال حاضر عمليات ساخت ۹۵ مدرسه در شهرهاي جديد سطح كشور در حال انجام است كه بايد هرچه سريعتر اتمام و به بهره‌برداري برسد.

مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد با اشاره به ضرورت كمك تمامي دستگاه‌ها براي تأمين خدمات زيربنايي در شهرهاي جديد خاطرنشان كرد: به تصور من گسترش و توسعه مراكز محله و پارك‌هاي علم و فناوري در سطح شهرها داراي تأثيرات بسيار خوبي براي كيفيت زندگي و بهبود شرايط براي شهروندان هستند كه درحال حاضر شهرهاي جديد بهارستان و پرند اينزمينه را خواهند داشت.

اين مقام مسئول ساخت نمايشگاه دائمي ساختمان در شهر جديد پرند را گزينه بسيار خوبي براي پررنگ شدن نقش اين شهر جديد در اطراف كلانشهر تهران دانست و افزود: ما قطعا در مسير توسعه شهرهاي جديد بايد وارد حوزه‌هاي تأمين مالي جديد شده و روش‌هاي گذشته را كنار بگذاريم.

طاهرخاني با تأكيد بر لزوم بازنگري جديد در رويكردهاي اقتصادي و زيست‌محيط شهرهاي جديد در اين دوره بيان كرد:  قطعا خلاقيت و نوآوري اصل ويژه‌اي در تأمين مالي و نحوه پيشبرد پروژه‌ها خواهد بود كه بايد در دوره جديد فعاليت‌ها به آن توجه شود .

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به پروژه‌هاي شاخص اين شركت در شهرهاي جديد طي سال ۹۷ بيان كرد: قطعا بايد با مدنظر قرار دادن اين پروژه‌ها در سال جديد، در صورت لزوم به اصلاح آن‌ها پرداخته و همچنين نظارت كامل را در فرآيند اجراي آن‌ها داشته باشيم.

مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد در ادامه سخنان خود با تأكيد براينكه مسير سال‌هاي آتي اين شهرها بايد امروز و به كمك طرح‌هاي شاخص مشخص شود گفت: به عقيده من خلاقيت و نوآوري اصل ويژه‌اي در تأمين مالي و نحوه پيشبرد پروژه‌ها خواهد بود كه بايد در سال جديد به اين مطلب نيز توجه شود.

طاهرخاني همچنين با تأكيد بر اهميت توجه به موضوعات اجتماعي و فرهنگي در فرآيند توسعه‌اي شهرهاي جديد بيان كرد: قطعاعدم توجه به اين موارد، مسائل پيچيده‌اي را با خود به همراه خواهد داشت.

وي در ادامه توجه به شفافيت مالي و استاندارد سازي در شركت‌هاي عمران تمامي شهرهاي جديد را امري مهم و ضروري دانست و گفت: ما همچنين بايد به مسئله تهاتر به عنوان يكي از رويكردهاي اصلي شركت عمران نيز توجه كرده و اين اقدام را تنها در اراضي آماده‌سازي شده و در چارچوب دقيق به انجام برسانيم./

 


برگشت به تلکس خبرها