تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : اكران پرواز هدهد مستند شهيد كلانتري در جشنواره سينما حقيقت
چهارشنبه، 22 آذر 1396 - 14:00     کد خبر: 82511

ترابر نيوز: پوستر رئيس مركز ارتباطات و اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي اعلام كرد: مستند "پرواز هدهد" كه مروري بر زندگي سياسي- اجتماعي شهيد موسي كلانتري نخستين وزير راه و ترابري پس از انقلاب است؛ امشب (۲۱ آذر) ساعت ۱۹ در جشنواره سينما حقيقت اكران مي‌شود.
ترابر نيوز:

به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي، سيد قاسم بي نياز با اشاره به اكران و رونمايي از فيلم مستند پرتره"پرواز هدهد" به كارگرداني مصطفي رزاق كريمي در روز سه شنبه ۲۱ آذر ساعت ۱۹ در سالن شماره ۵ پرديس سينمايي چارسو، اظهار كرد: شهيد موسي كلانتري در دي ماه سال ۱۳۵۸ از سوي شوراي انقلاب به سمت وزير راه و ترابري منصوب و پس از تشكيل دولت شهيد رجايي تا هنگام شهادت همچنان در اين سمت به انجام وظيفه و خدمت به مردم و جمهوري نوپاي اسلامي ايران ادامه داد.

وي يادآور شد: شهيد مهندس كلانتري در تابستان سال ۵۸ وارد وزارت راه و ترابري شد و جهت فعال كردن اداره كل راه و ترابري خوزستان به آن منطقه رفت و پس از مدتي به همين منظور به استان آذربايجان غربي اعزام شد و مسئوليت اداره كل راه و ترابري اين استان را به عهده گرفت.

بي نياز تاكيد كرد: شهيد كلانتري از وزراي پركار و فعال كابينه شهيد رجايي بود كه جاده‌هايي به همت او در مدت كمتر از دو سال در محروم‌ترين نقاط كشور به دست متخصصان داخلي ساخته شد تا اينكه در فاجعه بمب گذاري حزب جمهوري به درجه رفيع شهادت نائل شد.

رئيس مركز ارتباطات و اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي اعلام كرد: مستند "پرواز هدهد" با توجه به كيفيت قابل توجه آن توانست به بخش رسمي جايزه شهيد آويني جشنواره بين‌المللي سينماحقيقت راه يابد.

وي بيان كرد: اين فيلم مستند با همكاري شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران با پژوهشگري نرگس جودكي و ايمان پاك نهاد و تصويربرداري محمد فكوري و صدابرداري احمدرضا طائي و تهيه‌كنندگي مرتضي رزاق كريمي و سعيد لطفي توليد شده است.

اين مستند به زندگي شهيد موسي كلانتري از تولد در مرند تا ادامه تحصيل در تهران و سفر به آمريكا و بازگشت او به ايران و فعاليتهايش مي‌پردازد.

مركز گسترش سينماي مستند و تجربي سازمان امور سينمايي، جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران «سينماحقيقت» را آذرماه هر سال و با شعار «حقيقت بهترين راهنماست» كه از فرمايشات حضرت علي (ع) است، در شهر تهران برگزار مي‌كند.

يازدهمين دوره جشنواره بين‌المللي سينما حقيقت از ۱۹ تا ۲۶ آذرماه به عنوان مهمترين رويداد سينماي مستند ايران و منطقه خاورميانه در تهران برگزار مي‌شود.

 


برگشت به تلکس خبرها