تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : خطر سيل براي شهر تهران قريب الوقوع تر از زلزله است
سه شنبه، 21 آذر 1396 - 15:05     کد خبر: 82496

ترابر نيوز: عضو هيات رئيسه شوراي شهر تهران گفت: تهران چهار سيل مخرب و انسان‌كش را پشت سر گذاشته؛ ۳۲۰ نفر كشته و مفقودي داشته است.
ترابر نيوز:
سيلاب خرم آباد

به گزارش مهر ، زهرا نژادبهرام در بيست و نهمين جلسه شوراي اسلامي تهران، ري و تجريش در خصوص اتخاذ تدابير لازم جهت پيشگيري از وقوع سيلاب و كاهش تلفات و هزينه هاي احتمالي پس از آن، تذكر داد.

متن تذكر به اين شرح است:

«از آنجا كه كلانشهر تهران طي سه دهه گذشته ۴ سيل مخرب را در سال‌هاي ۱۳۶۶، ۱۳۷۴، ۱۳۹۱ و ۱۳۹۴ پشت سر گذاشته و در جريان اين وقايع تلفات جاني قابل توجهي به بار آمده؛ به گونه اي كه بالغ بر ۳۲۰ تن از شهروندان تهراني جان خود را از دست داده و يا مفقود شده اند و از سوي ديگر براساس نتايج مطالعات تخصصي، دوره بازگشت سيلاب‌ها در تهران در دو مقياس اوليه و ثانويه ۲۵ و ۵۰ ساله است، نياز به تغيير رويكرد از  جنگل زدايي و بارگذاري بدون لحاظ مطالعات جامع و استراتژيك در توسعه حوزه هاي آبريز و آمايش سرزمين (تغيير در كاربري هاي حوزه بالادست كلانشهر تهران) به طور جدي احساس مي شود».

وي ادامه داد: انتظار مي رود شهرداري تهران از هرگونه تجاوز به حريم يا بستر رودخانه و كاهش ظرفيت آب گذري، تمركز بر روش هاي سازه اي صرف در قبال مهار سيل، نگاه نقطه اي به حوزه آبريز و فقدان برنامه ريزي بلندمدت، دوري كرده و تمركز خود را بر تهيه برنامه هاي جامع مقابله با خطر سيل متمركز كند.

به گفته عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران، بر اساس شواهد و قراين، خطر سيل براي شهر تهران، قريب‌الوقوع‌تر از زلزله است.

 


برگشت به تلکس خبرها