تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : آغاز ثبت نام آزادانه و اينترنتي متقاضيان اربعين در سامانه سماح/ توصيه به ثبت نام گروهي
پنجشنبه، 2 شهریور 1396 - 16:20     کد خبر: 81007

ترابر نيوز: ستاد مركزي اربعين حسيني با صدور اطلاعيه‌اي از ثبت نام متقاضيان اربعين از روز گذشته خبر داد و اعلام كرد ثبت نام در سامانه سماح براي عموم مردم آزاد و رايگان است.
ترابر نيوز:

خبرگزاري فارس: آغاز ثبت نام آزادانه و اينترنتي متقاضيان اربعين در سامانه سماح/ توصيه به ثبت نام گروهي/ بيمه زائرين اجباري است

به گزارش خبرگزاري فارس، ستاد مركزي اربعين حسيني در خصوص ثبت نام زائرين اربعين اطلاعيه‌اي صادر كرد.

در اين اطلاعيه آمده است:

1- ثبت نام از زائرين اربعين از ساعت 10:00 صبح امروز چهارشنبه 1‏/6‏/1396 برابر يكم ذي الحجه سال 1438 همزمان با سالروز ازدواج اميرالمومنين(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در سامانه سماح به آدرسsamah.haj.ir آغاز شد.

2- كليه متقاضيان زيارت اربعين مي‌توانند با مراجعه مستقيم به سامانه مذكور و يا از طريق هر يك از دفاتر زيارتي فعال كه اعلام آمادگي خود را در سامانه جامع كارگزاران اعلام نكرده‌اند نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام كنند.

3- با توجه به محدوديت‌هايي كه سفارت عراق در صدور رواديد اربعين دارد توصيه مي‌شود زائرين عزيز جهت تسريع در صدور رواديد حتي الامكان به صورت گروهي ثبت نام كنند.

4- در هنگام ثبت نام در سامانه اولين نفر در هر گروه به عنوان سرگروه در سامانه تعريف مي‌شود و كليه موارد و نكات مهم در طول عمليات از طريق پيامك براي اين فرد ارسال خواهد شد لذا شايسته است سرگروه فردي متعهد، فعال و مسئوليت پذير باشد. همچين افرادي كه به صورت يك‌نفره در سامانه ثبت نام مي‌كنند خودشان به عنوان سرگروه در سامانه ثبت مي‌شوند.

5- تكميل مراحل كامل ثبت نام در سامانه تا دريافت كد رهگيري از سامانه ضروري است لذا در صورت ناتمام ماندن ثبت نام و عدم دريافت كد رهگيري، ثبت نام انجام شده، لغو مي‌شود و متقاضي بايد مجدداً فرايند ثبت نام را تكرار كنند.

امكان چاپ كد رهگيري در سامانه فراهم است ليكن براي اطمينان از ثبت نام متقاضيان كد رهگيري به تلفن همراه سرگروه نيز پيامك مي‌شود لذا سرگروه‌ها بايد در ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه دقت كنند و براي دريافت كد رهگيري، نبايد دريافت پيامك‌هاي تبليغاتي را بر روي تلفن همراه خود مسدود كرده باشند.

6- چنانچه سرگروهي كد پيگيري خود را فراموش كند مي‌تواند با مراجعه به سامانه و وارد كردن كدملي و شماره شناسنامه و كليك بر روي دكمه «دريافت كد پيگيري» مجدداً بر روي تلفن همراه ثبت شده در سامانه كد پيگيري را دريافت كند.

7- تا اطلاع ثانوي مسئوليت تهيه وسيله نقليه (اعم از شخصي يا عمومي) براي اعزام به مرز و يا تهيه بليط هواپيما براي آن دسته از متقاضياني كه قصد عزيمت به صورت هوايي دارند برعهده شخص زائر است.

8- بازگشت هزينه ثبت نام زائرين منصرف پس از كسر خسارت مربوطه (بسته به مرحله‌اي كه زائر اعلام انصراف مي‌كند) از طريق حساب ويژه بانك ملي و با ارائه كارت شناسايي ملي امكانپذير است.

9- در سالجاري همانند سال گذشته طبق مصوبه ستاد مركزي اربعين مستقر در وزارت كشور بيمه زائرين اربعين اجباري بوده و هزينه آن همزمان با ثبت نام از زائرين دريافت مي‌شود.

10- در سالجاري شركت بيمه ايران به عنوان شركت بيمه گر مسئوليت بيمه زائرين اربعين را برعهده دارد.

11- هزينه بيمه زائرين اربعين با رايزني‌هايي كه با شركت بيمه گر صورت پذيرفت نه تنها افزايش نيافته و برابر نرخ سال گذشته يعني 188 هزار تعيين شده است بلكه بعضاً سقف تعهدات شركت بيمه گر افزايش نيز يافته است به گونه‌اي كه در بخش هزينه‌هاي درماني تا صد در صد افزايش پرداخت غرامت از سوي شركت بيمه گر توافق شده است.

 12 - محدوده جغرافيايي كه زائرين اربعين زير پوشش بيمه هستند از فاصله 20 كيلومتر مانده به مرز عراق و داخل خاك عراق در شهرهاي زيارتي مي‌باشد لذا دقت شود كه چنانچه خداي ناكرده زائري در فاصله عزيمت از شهر مبداء در ايران تا مرز در رفت و يا برگشت دچار سانحه‌اي شود بايد از بيمه شخص ثالث وسيله نقليه و يا براي درمان از بيمه تأمين اجتماعي، بيمه سلامت و .... استفاده كنند.

13- دقت شود كه بيمه زائرين اربعين صرفاً شامل مسيرهاي راهپيمايي و شهرهاي زيارتي است و ساير شهرهاي كشور عراق را شامل نمي‌شود.

14- در سالجاري نيز پرداخت هزينه ارزي رواديد زائرين به صورت ريالي و از طريق سامانه و برابر نرخ روزانه مصوب بانك مركزي انجام مي‌شود.

15- همانگونه كه مطلع هستيد كميته اعزام علاوه بر اخذ رواديد متقاضيان زيارت اربعين بحث ساماندهي اعزام زائرين را نيز از طريق كسب اطلاعاتي كه از زائرين دريافت مي‌كنند انجام مي‌دهد بدين صورت كه با دريافت تاريخ رفت و برگشت زائرين و همچنين نحوه عزيمت ايشان به مرز و ارائه اين اطلاعات به ستادهاي اربعين استاني مديران استاني را كمك مي‌كنند كه براي تسهيل در اعزام زائرين برنامه‌ريزي كنند.

16- تقسيم بندي خروج زائرين هر استان از هر مرز و همچنين استان‌هايي در آنها كنسولگري موقت راه‌اندازي خواهند شد توسط ستاد مركزي اربعين در وزارت كشور مشخص مي‌شوند و سازمان نيز خود را ملزم به رعايت اين مصوبات مي‌داند.

17- با توجه به اينكه كليه هزينه‌هاي مربوطه صرفاً از طريق درگاه اينترنتي قابل پرداخت خواهد بود دريافت هرگونه وجه چه به صورت دستگاه كارت خوان و چه به صورت نقدي تحت هر عنواني ممنوع بوده و با متخلفين برخورد خواهد شد.

18- ثبت نام در سامانه سماح براي عموم مردم آزاد و رايگان است ليكن چنانچه ثبت نام زائر در سامانه توسط دفتر زيارتي انجام پذيرد زائر موظف به پرداخت مبلغ حق الزحمه ثبت نام به مبلغ 21 هزار 800 ريال خواهد بود ليكن اين وجه هم به صورت متمركز و از درگاه اينترنتي قابل پرداخت است.

انتهاي پيام/

 


برگشت به تلکس خبرها