تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : افتتاح ۹ پست‌اسكله در بنادر منطقه مكران به زودي/ ايجاد ۴۴ هزار شغل در چابهار
سه شنبه، 30 خرداد 1396 - 15:14     کد خبر: 79900

ترابر نيوز: معاون دفتر برنامه و بودجه سازمان بنادر و دريانوردي از افتتاح ۹ پست اسكله در سواحل‌جنوبي كشور و در چابهار خبر داد.
ترابر نيوز:

محمدسعيد اربابي

محمدسعيد اربابي نماينده سابق ايرانشهر و معاون دفتر برنامه و بودجه سازمان بنادر و دريانوردي در گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، گفت: در سواحل‌جنوبي كشور و در كرانه‌هاي درياي عمان  ۹ پست‌اسكله آماده افتتاح است و بهره برداري از اين پست‌اسكله‌ها كه  ساخت آنها تاكنون سرمايه‌اي در حدود ۹۰۰ ميلياردتومان را به خود اختصاص داده تا ۲ ماه ديگر، انجام مي‌شود.

معاون دفتر برنامه و بودجه سازمان بنادر و دريانوردي ادامه داد: تمامي تجهيزات فني و  مجموعه تاسيسات (پكيج) اول  براي راه‌اندازي اين اسكله‌ها از كشورهاي اروپايي وارد ايران شده و در چابهار، تخليه شده‌اند.

اربابي افزود: پكيج دوم كه شامل شناورها و يدك‌كش‌هاي خريداري شده است به سمت ايران بارگيري و روانه شده كه در آينده‌ نزديك در چابهار، پهلو مي‌گيرد و پيش‌بيني‌ها حاكي است كه پكيج دوم تا يك‌ماه ديگر به ايران مي‌رسد.

به گفته اين مسئول، ساخت اين اسكله‌ها از سال ۸۷ آغاز شد و تا سال ۹۲، عملا حدود ۱۵ درصد پيشرفت داشت. اما از سال ۹۲ تاكنون به پيشرفت ۱۰۰ درصدي رسيده است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه ۹ پست‌اسكله ايجاد شده در بندر چابهار، چه ميزان شغل در منطقه ايجاد خواهد كرد، گفت: بارگيري كاميون‌ها خود ۲۴ هزار شغل ايجاد خواهد كرد. در خود بندر نيز اين اميدواري وجود دارد كه بالاي ۲ هزار نفر شغل براي بوميان منطقه ايجاد شود.

اربابي ادامه داد: در حال حاضر، به دليل آنكه بارهاي كشتي‌ها توسط كاميون‌ها جابه‌جا مي‌شود منافع محلي فراواني دارد. زيرا در حال‌حاضر راه آهن به منطقه نيامده است. وقتي راه‌آهن ايجاد شود منافع ملي شكل مي‌گيرد.

وي افزود: ساخت خط آهن از چابهار تا ايرانشهر، ۳۵ تا ۴۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارد اما از ايرانشهر تا زاهدان پيشرفت فيزيكي خط آهن كمتر از ۱۰ درصد است. /

 


برگشت به تلکس خبرها