تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : اردوغان: كشورهاي غربيِ مخالف حمله ايران بايد به اسرائيل بگويند: بس كن!
جمعه، 31 فروردین 1403 - 09:40     کد خبر: 105333

ترابر نيوز:
رئيس‌جمهور تركيه گفت كشورهاي غربي كه به حمله ايران به اسرائيل اعتراض كردند، بايد يكصدا به تل‌آويو بگويند كه جنايت‌هايش را در نوار غزه متوقف كند.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: رئيس‌جمهور تركيه گفت كشور‌هاي غربي كه به حمله ايران به اسرائيل اعتراض كردند، بايد يكصدا به تل‌آويو بگويند كه جنايت‌هايش را در نوار غزه متوقف كند.

تبليغ

yektanet

 

 به نقل از آناتولي، رئيس جمهورتركيه گفت كه نبايد به اسرائيل فرصت داد تا با فرافكني، بر وحشي‌گري خود در نوار غزه سرپوش بگذارد.

رجب طيب اردوغان در نشست خبري مشترك با همتاي تانزانيايي خود در آنكارا افزود: يكي از بزرگترين كشتار‌هاي قرن گذشته، ۱۹۵ روز است كه در غزه ادامه دارد و ما بايد براي توقف اين كشتار‌ها تلاش بيشتري كنيم.

 

وي ادامه داد: ما ديديم كه كشور‌هاي غربي يك‌صدا به پاسخ ايران (به حمله اسرائيل در دمشق) اعتراض كردند و همين كشور‌ها اكنون بايد يك صدا به اسرائيل بگويند: بس كن.

رئيس‌جمهور تركيه همچنين بر ضرورت دستيابي به آتش بس فوري و دائمي در غزه و برداشتن گام‌هاي فوري پس از آن براي اجراي راه حل دو دولتي تاكيد كرد.

رئيس‌جمهور تانزانيا هم گفت كه اين كشور از تلاش‌هاي تركيه براي يافتن راه‌حل‌هاي مسالمت‌آميز براي درگيري‌هاي بين المللي حمايت مي‌كند و خواستار آتش‌بس فوري در غزه است.


برگشت به تلکس خبرها