تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : راهداري: خسارت ‌۱۵۰۰ ميليارد توماني سيل به راه‌هاي كشور
جمعه، 31 فروردین 1403 - 09:36     کد خبر: 105331

ترابر نيوز:
رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با اشاره به شدت بارش‌ها كه موجب خرابي‌هايي در سطح جاده‌هاي كشور و راه‌هاي روستايي و محورهاي فرعي شده است، گفت: خسارت وارد طبق كارشناسي‌هاي اوليه ۱۵۰۰ ميليارد تومان براي راه‌ها برآورد شده است.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنيم: رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با اشاره به شدت بارش‌ها كه موجب خرابي‌هايي در سطح جاده‌هاي كشور و راه‌هاي روستايي و محور‌هاي فرعي شده است، گفت: خسارت وارد طبق كارشناسي‌هاي اوليه ۱۵۰۰ ميليارد تومان براي راه‌ها برآورد شده است.

داريوش اماني معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي كه به دنبال بارش‌هاي اخير و به منظور بازديد ميداني از وضعيت راه‌هاي جنوب سيستان و بلوچستان عازم اين استان شده بود، با اشاره به شدت بارش‌ها كه موجب خرابي‌هايي در سطح جاده‌هاي كشور و راه‌هاي روستايي و محور‌هاي فرعي شده، گفت: خسارت وارد شده طبق كارشناسي‌هاي اوليه ۱۵۰۰ ميليارد تومان براي راه‌ها برآورد شده است.

 

به گفته اماني، نزديك به ۲۵ راه اصلي و فرعي در جنوب استان سيستان و بلوچستان مسدود شده است.

رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي اظهار كرد: راه‌هاي حدود ۲۵۰ روستا نيز مسدود شده كه راهداران در حال تلاش براي بازگشايي آن‌ها هستند.

 

معاون وزير راه و شهرسازي يادآور شد: ۵۰ اكيپ فعال و سيار راهدار به همراه ۱۵۰ دستگاه ماشين آلات مشغول فعاليت و تلاش براي بازگشايي راه‌ها هستند.

اماني افزود: برخي از اين ماشين آلات از روستا‌هاي معين هرمزگان، كرمان و جنوب كرمان عازم استان سيستان و بلوچستان شده و مشغول فعاليت هستند.

وي ادامه داد: ظرف ۱۰ روز آينده تمام راه‌هاي مسدود شده باز خواهند شد، اما اولويت، بازگشايي راه‌هاي اصلي شهرستان چابهار به ديگر نقاط است كه مي‌كوشيم ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آينده بازگشايي شوند.

رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل همچنين از همكاران راهدار براي بازگشايي راه‌ها و انجام عمليات امداد و نجات براي دو ناوگان اتوبوس حمل‌ونقل عمومي از سيلاب تقدير و تشكر كرد.


برگشت به تلکس خبرها