تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : صداي انفجار شنيده شده در اصفهان ناشي از انهدام سه ريز پرنده در آسمان اصفهان بود
جمعه، 31 فروردین 1403 - 09:29     کد خبر: 105327

ترابر نيوز:
برخي منابع محلي از شنيده شدن صداي انفجار در شهر قهجاورستان در شمال غرب اصفهان خبر مي‌دهند/ الميادين: اين انفجارها در حريم هوايي اصفهان بدون هيچ گونه انفجاري روي زمين رخ داده
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

برخي منابع محلي از شنيده شدن صداي انفجار در شهر قهجاورستان در شمال غرب اصفهان خبر مي‌دهند.شهر قهجاورستان در نزديكي فرودگاه اصفهان و پايگاه هشتم شكاري نيروي هوايي ارتش واقع است.

 

به گزارش «انتخاب»؛ صداوسيما نوشت: صداي انفجار شنيده شده در اصفهان ناشي از انهدام سه ريز پرنده در آسمان اصفهان بود

يك مقام ايراني به«رويترز»: هيچ گونه حمله موشكي به خاك ايران صورت نگرفته است.

‌مهر: صداي انفجار در اصفهان ناشي از انهدام ريزپرنده‌ها بود

صداي انفجار شنيده شده در اصفهان ناشي از انهدام سه ريز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند غيرعامل بوده است. سه ريزپرنده حوالي ساعت ۴ بامداد در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده شده است.

به دنبال مشاهده اين ريزپرنده‌ها پدافند غيرعامل عمل كرده و اين ريزپرنده‌ها را در آسمان منهدم كرده‌اند. هنوز در خصوص اين ريزپرنده‌ها اطلاعي در دست نيست و در حال پيدا كردن پوكه‌هاي آن هستيم.در پايگاه هشتم شكاري اصفهان حادثه‌اي رخ نداده است.

صداوسيما: تاسيسات هسته‌اي در استان اصفهان در امنيت كامل است. گزارش برخي رسانه‌هاي خارجي درباره حادثه در اين تأسيسات نادرست است.

الميادين: اطلاعاتي مبني بر رهگيري 5 هدف از سوي پدافند هوايي در آسمان اصفهان منتشر شده است. 

الميادين: اطلاعات تاييد مي كند كه اين انفجارها در حريم هوايي اصفهان بدون هيچ گونه انفجاري روي زمين رخ داده است. 

الميادين: منابع غير رسمي مي گويند كه اهدافي كه با آنها برخورد شد پهپادهاي كوچك بودند نه موشك. 

خبرگزاري فارس: منابع خبري مي‌گويند صداي ۳ انفجار در حوالي پايگاه شكاري ارتش در شمال غرب اصفهان شنيده شده است.

پدافند در واكنش به يك شي كه احتمال داده مي‌شود ريزپرنده باشد فعال شده است. گفته‌شده رادار ارتش از اهداف احتمالي بوده است و شيشه‌هاي چند ساختمان اداري در اين محدوده شكسته شده است. تصاوير از جلوي پايگاه شكاري ارتش در اصفهان نشان مي‌دهد وضعيت عادي است.

مهر: تعليق پروازهاي تهران، اصفهان و شيراز

مدير روابط عمومي شركت فرودگاهي گفت: پرواز‌هاي تهران، اصفهان و شيراز، فرودگاه ‌هاي غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعليق درآمدند.

 مسافران پيش‌از عزيمت اطلاعات پرواز را چك كنند.

پروازهاي فرودگاه امام لغو شد/ به مسافران اعلام شد كه فرودگاه را ترك كنند.

مقام آمريكايي: از گزارش‌هايي درباره‌ي حمله اسرائيل به داخل ايران مطلعيم

الجزيره به نقل از يك مقام نظامي آمريكايي نوشت: ما از گزارش هايي مبني بر حمله اسرائيل به داخل ايران مطلع هستيم

ايرنا؛  فعال شدن پدافند هوايي ايران در آسمان چند استان كشور

پروازهاي فرودگاه هاي كشور  به حالت سابق بازگشت

شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران اعلام كرد تمامي پروازهاي كشورمان به حالت عادي بازگشت.
 
 برخي پروازهاي فرودگاه‌هاي امام خميني (ره) و مهرآباد كه صبح امروز دچار تاخير يا تعليق شده بود، مجددا به حالت سابق بازگشت.
 
به دنبال فعال شدن پدافند هوايي كشور، صبح امروز برخي پروازهاي فرودگاه‌هاي امام خميني (ره) و مهرآباد به حالت تعليق درآمده بود.
 
بر اساس اطلاعات حاصله، پروازهاي فرودگاه امام راه اندازي شده و پروازهاي خروجي از اين فرودگاه از سر گرفته شد به طوري كه پرواز تهران – تفليس ساعت ۱۰:۳۰ انجام خواهد شد و هم‌اكنون كانتر پرواز آن باز شده و صدور كارت پرواز براي مسافران از سر گرفته شده است.
 
پرواز رم-تهران هما هم كه به خاطر بسته بودن فرودگاه امام، مهرآباد و فرودگاه جايگزين يعني فرودگاه اصفهان در حال بازگشت به فرودگاه آنكارا بود دوباره به فرودگاه امام بازگشت و دقايقي ديگر در باند فرودگاه خواهد نشست.
 
پروازهاي فرودگاه مهرآباد هم به حالت سابق بازگشته اما با توجه به تاخير چندساعته در برخي پروازها، از مسافران خواسته شده قبل از عزيمت به فرودگاه، ساعت پروازها را بررسي كنند.
 
ارتش: هيچ حادثه و خسارتي نداشته‌ايم
 
در پي شنيده شدن صداي نسبتا شديدي در شرق اصفهان، امير سرتيپ دوم ميهن‌دوست ارشد نظامي ارتش در استان اصفهان گفت: اين صدا مربوط به شليك پدافند هوايي اصفهان به اشياء مشكوك بوده و هيچ خسارت و حادثه‌اي نداشته‌ايم.

برگشت به تلکس خبرها