تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : يونيسف: از آغاز جنگ تاكنون حدود ۱۴۰۰۰ كودك در غزه جان باخته‌اند
جمعه، 31 فروردین 1403 - 09:19     کد خبر: 105321

ترابر نيوز:
مدير صندوق كودكان سازمان ملل متحد (يونيسف) اعلام كرد از زمان آغاز جنگ در ۷ اكتبر، بيش از ۱۳۸۰۰ كودك در نوار غزه كشته شده‌اند.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

ايسنا: مدير صندوق كودكان سازمان ملل متحد (يونيسف) اعلام كرد از زمان آغاز جنگ در ۷ اكتبر، بيش از ۱۳۸۰۰ كودك در نوار غزه كشته شده‌اند.

در كنفرانسي خبري كاترين راسل، مدير صندوق كودكان سازمان ملل متحد گفت: هزاران نفر مجروح شده اند و هزاران نفر ديگر در آستانه قحطي هستند.

 

به نقل از رويترز، سازمان ملل متحد براي برابري جنسيتي و توانمندسازي زنان در بيانيه‌اي ديگر اعلام كرد: «هر ۱۰ دقيقه يك كودك در غزه زخمي مي‌شود يا مي‌ميرد».

اين بيانيه مي افزايد كه بيش از ۱۰۰۰۰ زن در غزه از آغاز جنگ كشته شده اند و ۶۰۰۰ نفر از آنها ۱۹۰۰۰ كودك را يتيم كرده اند.

 

يونيسف از تعداد زياد كودكان مجروح در غزه در جريان بازديد خود شوكه شده است. نه فقط در بيمارستان‌ها، بلكه در خيابان‌ها و پناهگاه‌ها.

از هفتم اكتبر ۲۰۲۳ كه رژيم صهيونيستي حملات ويرانگر خود عليه نوار غزه را با حمايت آمريكا آغاز كرد، ده‌ها هزار فلسطيني كه بيشترشان زن و كودك بودند، در اين حملات شهيد و زخمي شدند و زيرساخت‌هاي نوار غزه به شكل گسترده‌اي ويران شد و فاجعه انساني بي‌سابقه‌اي در اين منطقه رقم خورد.

در نتيجه اين حملات و محدوديت‌هايي كه اين رژيم اعمال كرده و در پي كمبود شديد غذا، آب، دارو و سوخت ساكنان نوار غزه به‌ويژه شمال غزه در آستانه خطر قحطي قرار داشته و جان كودكان و سالخوردگان در اين منطقه به خطر افتاده است.


برگشت به تلکس خبرها