سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 20:00   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 99466صفحه نخست » ریلی 2جمعه، 22 اردیبهشت 1402 - 11:31
پروژه جدید قطار سریع السیر فرانسه به ارزش ۱۴ میلیارد یورو پروژه جدید قطار سریع السیر فرانسه به ارزش ۱۴ میلیارد یورو
  
ترابر نیوز:
یک پروژه بزرگ ریلی در جنوب غربی فرانسه، که به آن "projet ferroviaire du Sud-Ouest" یا (GPSO) نیز می گویند، مسیر پرسرعتی را که پاریس را به بوردو متصل می کند در دو خط جدید گسترش می‌دهد: بوردو-تولوز و بوردو-داکس.

پروژه جدید قطار سریع السیر فرانسه به ارزش ۱۴ میلیارد یورو

پروژه جدید قطار سریع السیر فرانسه به ارزش 14 میلیارد یورو

پروژه جدید قطار سریع السیر فرانسه به ارزش ۱۴ میلیارد یورو

یک پروژه بزرگ ریلی در جنوب غربی فرانسه، که به آن “projet ferroviaire du Sud-Ouest” یا (GPSO) نیز می گویند، مسیر پرسرعتی را که پاریس را به بوردو متصل کرده و در دو خط جدید بوردو-تولوز و بوردو-داکس گسترش خواهد داد.

طبق برآوردها انتظار ۵ میلیون مسافر اضافی در سال، در این خطوط را دارند. عملیات اجرایی این پروژه ۱۴میلیارد یورویی در پایان سال میلادی(۲۰۲۳) آغاز خواهد شد و طبق پیش بینی ها این پروژه تا ده سال آینده (۲۰۳۴) به بهره برداری کامل خواهد رسید.

ساخت خطوط پرسرعت بوردو-تولوز و بوردو-داکس (LGV) یک پروژه تاریخی در چارچوب پروژه راه آهن جنوب غربی (GPSO) است.

این خطوط جدید زمان سفر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، بنابراین نزدیکی بیشتری به شهرهای بزرگ اروپایی مانند بیلبائو یا بارسلونا ارائه می دهد.

پروژه GPSO

پروژه GPSO

همچنین پیوندهای منطقه ای جدیدی برای ارتباط بهتر شهرهای متوسط ​​در مناطق فرانسوی اکسیتانیا و آکیتن جدید مانند داکس، بایون، آگن، مونت دومارسان، پائو، مونتوبان و تولوز با پاریس ایجاد خواهد شد. برای مثال، برای Agen، دسترسی آسان تر به پایتخت در زمانی که اقتصاد محلی از بسته شدن خط هوایی Agen-Paris رنج می برد، بسیار مهم است.

خطوط ریلی جدید پرسرعت

پروژه GPSO از سه عملیات مجزا تشکیل شده است:

  1. مرحله اول ایجاد خطوط جدید ۳۲۷ کیلومتری پرسرعت بوردو-تولوز و بوردو-داکس است. خطوط جدید دارای یک مسیر مشترک به طول ۵۵ کیلومتر بین جنوب بوردو و جنوب ژیروند هستند. این خطوط جدید به شبکه ریلی ملی در جنوب بوردو، شمال تولوز و شمال داکس متصل می شوند.
  2. مرحله دوم تکمیل بهبود خط آهن موجود در خط بوردو-ست در جنوب بوردو (AFSB) بیش از ۱۲ کیلومتر بین Bègles و Saint-Médard-d’Eyrans در ژیروند است.
  3. در نهایت، مرحله سوم، ساخت و ساز بهبود راه آهن به خط موجود بوردو-ست در شمال تولوز (AFNT) بیش از ۱۹ کیلومتر بین ایستگاه تولوز ماتابیو و Castelnau d’Estrétefonds در Haute-Garonne است.

تامین مالی پروژه ریلی GPSO

در سال ۲۰۲۲، طرح تأمین مالی شرکای مختلف تأیید شد و پروژه GPSO وارد مرحله جدیدی شد.

GPSO یک پروژه ۱۴ میلیاردی است که توسط ایالت و مقامات محلی مناطق نیو آکیتن و اکسیتانیا و همچنین اتحادیه اروپا تامین مالی می شود.

این رقم شامل مطالعات، کارها و تملک زمین برای خطوط جدید بوردو- تولوز و بوردو-داکس، و همچنین بهبود راه آهن در جنوب بوردو (AFSB) و شمال تولوز (AFNT) است.

خط تندرو بوردو- تولوز ۶٫۶ میلیارد یورو و خط تندرو بوردو داکس ۱٫۹ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت. هزینه های برآورد شده برای ایجاد خط جدید بوردو- تولوز، توسعه راه آهن جنوب بوردو (AFSB) و توسعه راه آهن شمال تولوز (AFNT) بالغ بر ۱۰٫۳ میلیارد یورو است، ۳٫۷ میلیارد یورو il ایجاد خط جدید به Dax هزینه خواهد داشت.

بودجه تامین مالی پروژه به شرح زیر تفکیک می شود:

  • ۴۰ درصد برای دولت (۴٫۱ میلیارد یورو)
  • ۴۰ درصد برای مقامات محلی (۴٫۱ میلیارد یورو)
  • ۲۰ درصد یارانه از اتحادیه اروپا

ارتباطات پایدار بین منطقه ای

این نوسازی شبکه ریلی همچنین باید شهرهای نیو آکیتن را با سرعت بخشیدن به اتصالات خاص، مانند بوردو-بایون، و با ایجاد پیوندهای جدید برای شهرهای زیرمنطقه ای مانند آگن، مونت دومارسان، داکس و بایون. در واقع، در نتیجه ساخت خطوط جدید سریع السیر، تخمین زده می شود که TER ها باید سالانه ۳٫۵ میلیون مسافر اضافی را در خود جای دهند که در تلاش برای رسیدن به ایستگاه های TGV هستند.

در نهایت، افتتاح سرویس‌های پرسرعت جدید امکان ایجاد سرویس‌های «TGV منطقه‌ای» را فراهم می‌کند که شهرهای متوسط ​​و بوردو را به هم مرتبط می‌کند، مانند Angoulême، Saintes، Poitiers و Agen، و همچنین Captieux و Mont-de-Marsan-Dax. ، بنابراین شبکه ای از شهرها را در فاصله ۳۰ تا ۹۰ دقیقه از بوردو ایجاد می کند.

GPSO به لطف تغییر حالت هوا و جاده به ریل، پس از ۱۰ سال تعادل کربن مثبت خواهد داشت. در واقع، باید از ۴٫۳ میلیون سفر خودروی پس از مرحله اول توسعه تا Dax و ۷٫۷ میلیون پس از تکمیل پروژه اجتناب شود. در مورد سفرهای هوایی نیز باید از ۱ میلیون پرواز پس از فاز اول و ۲ میلیون پس از تکمیل پروژه اجتناب شود. در نهایت، در حال حاضر روزانه ۱۰۰۰۰ کامیون در مسیر بوردو-اسپانیا تردد می کنند. ایجاد LGV به اسپانیا ظرفیت را برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی از ۳ به ۱۸ درصد آزاد می کند.

اخبار راه آهن بین الملل را از پورتال حمل و نقل ریلی بخوانید
  • نویسنده : تیم نویسندگان پورتال حمل و نقل ریلی
تعداد بازدید: 495 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار