چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 07:08   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 98996صفحه نخست » اقتصاد- انرژِیجمعه، 26 اسفند 1401 - 12:08
طرح مطالعات تزریق آب در مخازن نفتی، افزایش راندمان و ازدیاد برداشت از میادین نفتی را فراهم می سازد
  
ترابر نیوز:
سعید مصطفوی مجری پروژه مطالعات تزریق آب در مخازن نفتی حوزه کارون؛

 

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.

 
 
 

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت، سعید مصطفوی مجری پروژه مطالعات تزریق آب در مخازن نفتی حوزه کارون ضمن اشاره به اهمیت این طرح در افزایش راندمان و ازدیاد برداشت از میادین نفتی گفت: “طرح مطالعاتی تامین، تصفیه و انتقال آب به میادین نفتی حوزه کارون به عنوان پیش نیازی برای اجرای طرح های IPC بوده و ابزاری برای جلوگیری از افت فشار، افت میزان تولید و همچنین افزایش راندمان و ازدیاد برداشت از میادین نفتی می باشد که بدلیل اهمیت موضوع از سال ۹۶ تعریف و آغاز شده‌است.

مصطفوی افزود: ” در حال حاضر مطالعات مفهومی این طرح توسط مشاور تهیه و کامل شده است و مراحل مهندسی پایه آن نیز در حال انجام است. بر اساس بررسی های انجام شده و نظر به کیفیت و حجم آب مورد نیاز، برداشت آب برای تزریق از محل خلیج فارس انتخاب شده و مسیر عبور خطوط لوله، نهایی گردیده است”.

وی همچنین در ادامه اعلام کرد: “مراحل اجرایی این طرح در ۵ بسته کاری برنامه ریزی شده که شامل تاسیسات دریایی و ساحلی در نقطه برداشت آب، تصفیه خانه، تلمبه خانه، خطوط انتقال و مخازن انتهایی تحویل آب در ۴ نقطه در کنار میادین نفتی خواهد بود”.

در حال حاضر ۸ میدان از میادین نفتی تحت پوشش این طرح قرار می گیرند که عبارتند از: میدانهای  نفتی منصوری، آب تیمور، یادآوران، آزادگان جنوبی، یاران شمالی، یاران جنوبی و جفیر.

مجری پروژه مطالعات تزریق آب در مخازن نفتی حوزه کارون گفت: “پیش بینی می شود تا پایان مردادماه سال جاری مطالعات مهندسی پایه تکمیل و همچنین اسناد مناقصه این طرح آماده شود”.

تعداد بازدید: 512 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار