پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 19:54   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 97949صفحه نخست » اقتصاد- انرژِیجمعه، 27 آبان 1401 - 11:26
«رستم» کابینه، تاب می آورد؟
  
ترابر نیوز:

موج تازه حمله حامیان رئیسی برای اخراج وزیر راه از دولت؛

اگرچه خبر استعفای رستم قاسمی از سوی وزارت راه و شهرسازی تکذیب شد، به نظر می رسد حامیان دولت تلاش ها برای فشار به دولت برای کنار زدن رستم قاسمی را جدی تر کرده اند.

«رستم» کابینه، تاب می آورد؟

تین نیوز

اگرچه خبر استعفای رستم قاسمی از سوی وزارت راه و شهرسازی تکذیب شد، به نظر می رسد حامیان دولت تلاش ها برای فشار به دولت برای کنار زدن رستم قاسمی را جدی تر کرده اند.

به گزارش تین نیوز، «رستم قاسمی استعفا داد» این خبری است که روز گذشته رسانه اصولگرای تسنیم منتشر کرد و در ادامه نوشت:« شنیده ها از دولت حاکی از آن است که رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از سمت خود استعفا داده و نامه استعفای خود را نیز تقدیم رئیس جمهوری کرده است. این در حالی است که هنوز منابع رسمی این خبر را تایید نکرده اند.»

 

خبر استعفای رستم قاسمی درحالی منتشر که او از روزی که به عنوان وزیر راه سکانداری این وزارت خانه را به دست گرفته است تا به اکنون گرفتار حواشی زیادی بوده است تا جایی که از تریبون رسمی مجلس تهدید شد که قبل از استیضاح، استعفا بدهد. با این حال، اگر چه وزارت راه و شهرسازی خبر استعفای این وزیر پرحاشیه را تکذیب کرد اما به نظر می رسد باید همین روزها منتظر استعفایی دیگر در دولت رئیسی باشیم.

از گم شدن دکل نفتی تا رسیدن به وزارت راه

رستم قاسمی که پیش از این با عنوان وزیر نفت دولت محمود احمدی نژاد شناخته می شد، در دوران حضورش در این وزارت خانه،با حواشی زیادی از جمله گم شدن دکل نفتی همراه بود که البته هیچ گاه تن به پذیرش این اتفاق نداد و گفته بود؛ «این دکل متعلق به بنیاد تعاون ناجا و صندوق بازنشستگی صنعت نفت بود و وزارت نفت در آن زمان و هم اکنون هیچ دخالتی در خرید دکل های نفتی ندارد.»

پس از آن نیز در سال ۹۹، اگر چه برای رسیدن به صندلی پاستور گام برداشت و ردای کاندیداتوری انتخابات برتن کرد اما، از فیلتر شورای نگهبان عبور نکرد و او نیز خود در صف حامیان ابراهیم رئیسی معرفی کرد. حمایتی که برای کرسی وزارت راه را به ارمغان آورد.

مشاوری که بازداشت شد

یکی دیگر از حواشی اطراف رستم قاسمی در چند ماه اخیر، بازداشت مشاور و بازرس ویژه وزارت راه بود. بنا به گفته اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان مأموران وزارت اطلاعات، قاسم مکارم شیرازی را دقیقاً سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده اند. رستم قاسمی از زمان بازداشت مشاور و بازرس ویژه اش، به جای اینکه پاسخگوی ابهامات باشد روی تخت افتاده است. این درست نیست او باید بلند شود و پاسخگوی سؤالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد.

رستم قاسمی بعد از مدتی سکوت در نهایت تن به پاسخگویی دراین باره داد و گفت: «اینجانب به عنوان وزیر راه و شهرسازی، ضمن تأکید بر اعتماد کامل به نهادهای نظارتی دولت، رسیدگی دقیق و بدون ملاحظه درباره اتهام هر فرد در هر جایگاهی را لازم و واجب دانسته و آمادگی این وزارتخانه را برای همکاری در تکمیل تحقیقات و روشن شدن حقایق اعلام می کنم. لکن لازم است رسانه ها از گمانه زنی های بی پایه تا قبل از اثبات اتهام در مرجع صالح قضایی و خدشه به آبروی افراد، دوری کنند.» او چندی بعد بدون ارائه توضیحی خبر از آزادی مشاورش داد.

اما، همزمان با بازداشت مشاور عالی او، خبر بیماری رستم قاسمی نیز رسانه ای شد و نگرانی هایی را ایجاد کرد. تا جایی که سیدکریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اینکه «احتمال استعفای وزیر وجود دارد یا ممکن است مجلس اقدام به استیضاح کند؟»، گفت:« با توجه به اینکه ایشان کسالتی هم دارند و این کسالت هم مشخص است که ایشان را از انجام خیلی از وظایف ناتوان کرده است، اگر ایشان اقدام به استعفاء کنند، خیلی بهتر است. ولی اگر در نهایت چاره دیگری نبود، حتما مجلس به سمت استیضاح خواهد رفت.»

عکس های خصوصی رستم قاسمی لو رفت

انتشار تصاویری خصوصی رستم قاسمی در کنار خانمی که گفته می شود همسر دوم او است، حواشی دیگری را برای او رقم زد تا جایی که حدس و گمان ها برای استعفای او را شدیدتر کرد. بنا به روایت ها این عکس در زمان وزارت نفتی او و در مالزی گرفته شده است. این عکس با واکنش های زیادی در فضای مجازی و رسانه ای همراه بود خاصه آنکه در تصاویر منتشرشده همسر دوم آقای وزیر بدون حجاب حضور دارد.

اما، وزیر راه در واکنش به تصاویر منتشر شده از او در فضای مجازی و آیا قصد پیگیری دارد یا خیر گفت:« خود خداوند باید جوابگو باشد.»

حامیان دولت به دنبال کنار زدن رستم قاسمی از وزارت راه

اما انتشار خبر استعفای رستم قاسمی در رسانه اصولگرای نزدیک به دولت خبر از جدی تر شدن این اتفاق دارد. این احتمال آنجا قوی تر می شود که اظهارات برخی حامیان دولت طی روزهای اخیر خاصه بعد از انتشار عکس های خصوصی آقای وزیر را رصد کنیم.

این طیف از اصولگرایان حامی دولت اگرچه صریحا بر کنار گذاشته شدن رستم قاسمی از دولت بخاطر حواشی پیرامونش از یک سو و ناتوانی در تحقق وعده های دولت در حوزه مسکن از سوی دیگر تاکید دارند اما نمی خواهند هم رئیسی شخصا هزینه کنار زدن یکی از وزرایش را متحمل شود.

شاید از همین روست که زمزمه استعفای رستم قاسمی را بر سر زبان ها انداخته اند تا شاید خود آقای وزیر تن به کناره گیری بدهد. زمزمه ای که بعید به نظر نمی رسد همین روزها جدی شده و تبدیل به واقعیت شود.

رستمِ دولت در مسیر سعید محمد؟

اما نکته جالب در رصد تغییر و تحولات در دولت طی چند هفته اخیر آن است که از یک سو سعید محمد که از رقبای اولیه رئیسی در انتخابات بود و بعدها مزد حمایتش از رئیسی را با دبیری مناطق آزاد گرفته بود از دولت کنار گذاشته شد. از سوی دیگر خبر می رسد که رستم قاسمی که او نیز مزد حمایتش از رئیسی را با صندلی یک وزارتخانه گرفته بود در آستانه جدایی است.

از گوشه و کنار هم خبرهایی از اختلاف تیم اقتصادی رئیسی با محسن رضایی رقیب دیروز و معاون اقتصادی امروزش به گوش می رسد.

این خبرها و حواشی حکایت از آن دارد که رئیسی که دولتش را سهمیه ای و بدون تاکید اصلی بر تخصص بسته بود در عمر یک سال و نیمه خود مجبور به ترمیم کابینه شده و درحال هزینه دادن است.

 

تعداد بازدید: 245 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
  ساخت خط 9 مترو تهران؛ به زودی
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار