پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 11:21   
 
 
   آخرین اخبار  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 97393صفحه نخست » اقتصاد- حمل و نقلسه شنبه، 22 شهریور 1401 - 10:25
10 موتور سیکلت پرفروش و محبوب بازار ایران
  
ترابر نیوز:
 

لیست بهترین موتور برای خرید و فروش

زمان مطالعه: 7 دقیقه

یکی از فاکتورهای مهم خرید موتور سیکلت، انتخاب گزینه‌ای است که بازار خرید و فروش خوبی دارد. مزیت این موتورها این است که شما هر موقع اقدام کنید به سرعت می‌توانید آن‌ها را نقد کنید، همچنین به دلیل محبوب بودن همه بیشتر تعمیرکاران توانایی تعمیر آن‌ها را دارند و از طرفی قطعات یدکی موتورهای پرفروش در بازار فراوان است. در این مقاله 10 موتور پرفروش بازار ایران را خواهیم شناخت.

 

10. TVS Apache 200CC

آپاچی 200

یکی بحث برانگیرترین موتورهای ایران در بازار آپاچی 200 است. در سال 2016 توسط شرکت هندی TVS تولید شد و در سال 1396 به بازار ایران رسید. در بین موتور سواران و عاشقان موتور از محبوبیت بالایی برخوردار است.

تایر جلو 90 و تایر عقب 130 میلی متر است. انجین با حجم 200 سی سی و 4 سوپاپ و تک سیلندر است. سیستم سوخت رسانی آن انژکتور است و گیربکس آن پنج دنده دستی دارد. حداکثر قدرت انجین کاربراتوری این موتورسیکلت برابر 20.3اسب بخار در 8500 دور در دقیقه بوده و بیشینه گشتاور آن به 18.1 نیوتن متر در 7000 دور در دقیقه می‎رسد. کمک های تلسکوپی طلائی رنگ در جلو به شما کمک می کند که در دست انداز ها احساس راحتی کنید. و همچنین ترمز های آن دیسک است.

دلیل حاشیه پیرامون این موتور این است که بسیاری از افراد آن را یک موتور ضعیف می‌شمارند. از این لحاظ که از لحاظ سرعتی تفاوتی با برادر خود یعنی آپاچی 180 ندارد و هزینه تعمیرات آن کمی زیاد است. با این حال طرفداران خود را دارد و می‌توانید در هرجای شهر با رنگ‌های اسپشیال خود مشاهده کنید.

 

9. Benelli TNT 249CC

بنلی 2 سیلندر جدید و قدیم

بنلی 250 یا همان جفت خودمان یکی از موتور سیکلت های محبوب در دسته ی موتور سیکلت های درون شهری کشورمان به حساب می آید. این موتور سیکلت رهاوردی از چین است که قابلیت های خوبی به نسبت قیمتش برای موتور دوستان به همراه دارد.

این موتور سیکلت با اتکا به نام پرآوازه سازنده ی ایتالیایی خود یعنی شرکت بنلی خیلی زود جای خود را در دل بازار ایران پیدا کرد. شرکت بنلی تنها در طراحی آن نقش داشته و در تولید بنلی 302 یا در ایران 249 دخالت زیادی در تولید این موتور سیکلت نداشته است و تنها امتیاز استفاده از نام برند خود را به شرکت های  کشور های در حال توسعه ای مانند هند، مالزی و چین و سایر ممالک در حال توسعه اعطا کرده است.

هیبت این موتور سیکلت بسیار عضلانی و به اصطلاح فیت است. این موتور جایگاه موتور های سنگین درون شهری را در خیابان‌های کشورمان پر کرده است. رخ بسیار خشمگین و تهاجمی دارد و بسیار جوان پسند است. استایل خیابانی و به اصطلاح استریت آن باعث به وجود آمدن آیرودینامیک خوبی در آن شده است. چراغ جلو، دماغه و کمک فنر ها و حتی طرح باک همگی به دنبال ایجاد یک احساس مهیج در موتور سوار هستند.

بنلی 250S نیوفیس راه خاندان خود را در بازار ایران در پیس گرفته و فروش بسیار زیادی پیدا کرده است. البته نسخه تک سیلندر بنلی نیز فروش خوبی در نسل جدید پیدا کرده است اما با توجه به رقبای زیاد آن هنوز مانند نسخه جفت سیلندر فروش نداشته است.

.

8.  TVS Boxer 150CC

باکسر 150

باکسر به دلیل استهلاک کم و بزرگ بودن فروش عالی در یک پیک زمانی داشت و به کشتی نوح معروف شد 🙂 البته نبود مدل‌های رقیب نیز در آن رنج قیمت در موفقت آن بی تاثیر نبود. این موتور در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و قرمز بفروش می‌رسد و اغلب تعمیرکاران آشنایی خوبی با آن دارند.

 

7. Bajaj Pulsar NS 200CC

پالس ان اس 200

پالس 200 موتور سیکلت رقابتی شبه جزیره هند. هیبتی همانند آپاچی دارد و از 2012 تولید آن استارت خورده است. این موتورسیکلت خوش استایل نخستین مرتبه در سال 1393 وارد بازار کشورمان شد و مورد استقبال جوانان و مشتریانی که به دنبال یک موتور اسپرت و زیبا بودند، قرار گرفت. این موتور سیکلت در گروه موتور های نیکد اسپرت قرار می گیرد و حروف  N  و S  به همین موضوع اشاره دارد.

پولسار یا در ایران پالس ان اس 200 از یک انجین تک سیلندر 4 سوپاپ سه شمع نیرویی برابر با 23اسب بخار در 9500 دور در دقیقه و بیشینه گشتاور 18 نیوتن متر در 8000 دور در دقیقه دریافت می‌کند.

 

6. TVS Wego 110CC

تی وی اس وگو

تی وی اس ویگو یک موتورسیکلت کوچک شهری در کلاس اسکوتر است. این اسکوتر در سال 1394 وارد بازار خودرو کشورمان شد و عرضه آن همچنان ادامه دارد. این اسکوتر به دلیل نبود رقیب در ایران و البته عملکرد مناسب مورد توجه قرار گرفت و فروش بالایی را تجربه کرد.

تی وی اس ویگو وسیله‌ای مناسب برای تردد در مسیرهای شهری است و حتی افرادی که تجربه زیادی در موتورسواری ندارند می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. ویگو با بهره بردن از جعبه دنده اتوماتیک کاربرد راحتی دارد و نیازی به تبحر زیادی در راندن موتورسیکلت ندارد.

برگ برنده اصلی تی وی اس ویگو در ابتدا که رقبا کمی داشت ارزانی آن و طی چند سال اخیر وجود فراوان لوازم آن است، از اینرو فروش آن واقعاً بالا است و سودآوری زیادی برای واردکنندگان آن بوجود آورده است.

 

5. Benelli TNT 150CC

بنلی 150

موتورسیکلت بنلی مدل  TNT 15 با نام بنلی 150 هم شناخته می شود و مجهز به یک موتور 148 سی سی تک سیلندر می باشد و می تواند 12 اسب بخار قدرت و 11 نیوتن متر گشتاور تولید کند . انتقال قدرت در این موتور به وسیله جعبه دنده 5 سرعته با کلاچ دستی صورت می گیرد. انجین به کار رفته در این مووتور سیکلت با مصرف سوخت متوسط روبه پایین همراه با گیربکس 5 دنده سواری نرم و شتابی متوسط به شما ارائه می‌دهند. کمک جلو های تلسکوپی استفاده شده در این موتور ، حمل بار را ساده‌تر کرده است؛ همچنین کمک عقب آن نیز از نوع تکی است. ترمزجلو موتور سیکلت بنلی مدل tnt 15 دیسکی و ترمز عقب آن کاسه ای می باشد که عملکرد قابل قبولی در کاهش سرعت این موتور دارند. اگزوز این موتورسیکلت دارای کاتالیزور است. رینگ های استفاده شده آلومینیومی است.

بنلی 150 نسخه جدیدش نیز با اینکه قیمت نسباتاً بالایی دارد و رقبای آن نیز زیاد است فروش واقعاً خوبی داشته است. بصورت کلی برگ برنده بنلی و نیکران موتور ظاهر جذاب موتورهایشان همراه با پشتیبانی خوب نیکران است.

 

4. Honda Click 150CC + کپی‌ها

هوندا کلیک

هوندا کلیک یکی از موتورسیکلت های دوست داشتنی و جذاب می باشد که به دلیل دارا بودن از امکانات رفاهی بیشتر و ظاهری تهاجمی طرفداران زیادی به خود جذب نموده است. از نقطه قوت هوندا کلیک تایلند می توان به شتاب و قدرت این موتورسیکلت اشاره نمود و از نقطه ضعف  های آن هم ترمز ضعیف آن است.

موتورسیکلت هوندا در ایران طرفداران بی شماری دارد و این به دلیل آپشن هایی می باشد که در این موتورسیکلت استفاده شده و چراغ های پشت این موتور به صورت اتوماتیک خاموش و روشن می شود و سنسور جک هنگامی که جک پایین میاید خاموش می شود و این نمونه از اپشن ها توانسته توجه علاقمندان و موتورسواران را به خود جلب کند.

نسخه‌های کپی هوندا کلیک که در بازار با نام های کلیک شناخته می‌شوند به طبع ظاهر کلیکی و قیمت ارزان خود توانسته‌اند فروش خوبی داشته باشند، البته بازار خرید فروش همه شرکت‌ها خوب نیست و باید در این باره تحقیق کنید.

 

3. طرح ویو

طرح ویو

یک موتور سیکلت کوچک شهری می باشد که توسط شرکت های مختلفی نظیر کویر ، کبیر ، نیرو موتور ، همتاز، متین، شباب عرضه می‌شود. این کلاس از موتور سیکلت ها با نام کاب شناخته می شود و این مدل هم به نام طرح ویو معروف است. طرح ویو به این دلیل به این موتور ها گفته می شود که طراحی آن بر اساس یکی از محصولات کمپانی هوندا به نام ویو انجام شده است.

یک موتور با حجم 125 سی سی است که می تواند 9 اسب بخار قدرت و 10.4 نیوتن متر گشتاور تولید کند، که برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 4 سرعته با کلاج اتوماتیک دارد . این موتور سیکلت از استارت الکتریکی هندلی بهره می برد و مجهز به مسافت سنج الکتریکی نیز می باشد. مصرف سوخت این موتور سیکلت پایین بوده و 1.6 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد.

 

2. TVS Apache 180CC

آپاچی 180

این موتورسیکلت به دلیل طراحی ظاهری جذاب، عملکرد فنی مناسب و قیمت ارزان تا پیش از گرانی، گزینه واقعاً عالی برای بسیاری از علاقه مندان به موتورسیکلت به شمار می‌رود و به همین دلیل فروش بالایی را هم در ایران تجربه کرد.

موتور به کار رفته در آپاچی 180 حجمی برابر با 177 سی سی، 1 سیلندر و 4 سوپاپ دارد و می‌تواند 17 اسب بخار قدرت و 15.5 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 5 سرعته با کلاچ دستی در نظر گرفته شده و در مجموع عملکرد خوبی دارد.

 

1. طرح‌های هوندا 125

طرح هوندا

یکی از مشهورترین در سطح جهان است که نخستین بار در سال 1976 توسط هوندا ژاپن معرفی شد و به بسیاری از کشورهای جهان راه پیدا کرد از جمله قاره اروپا و پس از آن کشورهایی چون برزیل و ترکیه هم اقدام به تولید آن کردند. در ایران و پاکستان این موتور محبوب‌ترین وسیله نقلیه مردم است و به وفور می‌توانید آن‌ها را در خیابانت پیدا کنید.

در حال حاضر این موتورسیکلت با همان شکل و ظاهر اولیه و در دو نسخه در کشور پاکستان به تولید می‌رسد و در ایران هم شاهد تولید آن با نام‌ها و برندهای مختلف هستیم. اما هیچ کدام از موتورهای تولیدشده در ایران با این شکل و ظاهر، تولید ژاپن و هوندا نیستند و قاعدتا کیفیت آن موتورسیکلت را ندارند.

بسیاری از شرکت‌ها نیز با همان شاسی اولیهع هوندا CG125 انجین‌های پرحجم‌تری مانند 150 و 200 یا حتی 250 سی‌سی را روی آن گذاشته‌اند و در کمال تعجب فروش خوبی هم داشته‌اند 🙂 در ایران طرح هوندا مانند پراید فراوان است و بازار خرید و فروش فوق‌العاده‌ای دارد.

 

سخن پایانی

همانطور که دیدید شرکت TVS و نیروموتور در زمان مناسب با عرضه موتورهای مختلف و باکیفیت توانسته‌اند، جایگاه خود را در بازار تثبیت کنند و سودآوری زیادی ایجاد کنند. تقریباً با خرید هر یک از موتورهای معرفی شده در لیست محبوب‌ترین موتورهای ایران شما باخت نمی‌دهید، زیرا براحتی با کمترین افت قیمت می‌توانید آن را بفروشید و موتورسیکلت دیگری خریداری کنید.

 

سوالات متداول

محبوب‌ترین موتور سیکلت ایران چیست؟ طرح هوندا 125 و در طی سالیان اخیر هوندا کلیک و طرح‌های آن

مزیت خرید موتورهای پرفروش چیست؟ می‌توانید براحتی آن‌ها را بفروش برسانید یا بقول بازاری‌ها مانند کره آب کنید.

 

تعداد بازدید: 482 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  اتصال ایران به گرجستان و ترکیه از طریق خط آهن ایران ارمنستان
  ثمرات راه اندازی و احیای خط آهن جلفا
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  اصول دین ریشه درخت اسلام است. اصول دین را فدای فروع دین نکنید
  تصاویر: مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
  سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی: اسرائیل مطمئن باشد که چنان سیلی محکمی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دریافت خواهد کرد که دیگر نتواند از جای خود بلند شود.
  اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود / موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد / اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود
  فیلم| پرواز نخستین هواپیمای مافوق صوت جهان پس از کنکورد
  سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟+اینفوگرافیک
  اینفوگرافیک| هشت شهر دنیا با کمترین میزان ترافیک در روز
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار