پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 17:28   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 97374صفحه نخست » اقتصاد- حمل و نقلشنبه، 26 شهریور 1401 - 06:49
معرفی انواع سرعت گیر ترافیکی و کاربردهای آن
  
ترابر نیوز:

سرعت گیر ترافیکی

از مهم‌ ترین تجهیزات کنترل ترافیک باید به سرعت گیر ترافیکی اشاره کنیم که در معابر عمومی خیابان‌ ها و پارکینگ‌ ها نصب می‌ شود. این سرعت‌ گیرها با هدف کنترل سرعت رانندگان و ایجاد یک مانع برای جلوگیری از افزایش سرعت طراحی و نصب می‌ شود. در این مطلب قصد داریم درباره انواع سرعت گیر ترافیکی و کاربردهای آنان با شما صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

همان‌ طور که گفتیم سرعت گیر ترافیکی از مهم‌ ترین تجهیزاتی است که با منظور کاهش سرعت رانندگان و جلوگیری از تصادفات استفاده می‌ شود. البته استفاده بیش‌ از حد از این سرعت‌ گیرها ممکن است که سبب ایجاد ترافیک و برخورد خودروها با یکدیگر شود و متاسفانه این نکات ممکن است در بعضی نقاط کشورمان رعایت نشود. کاربرد سرعت گیرها گسترده است و حتی در اماکن عمومی مانند پارکینگ های چند طبقه مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این سایر محصولاتی مجمود میباشند که علاوه بر کنترل سرعت امکان هدایت مسیر را هم دارند همانند استات ترافیکی و بشکه های ترافیکی.

سرعت گیر ترافیکی لاستیکی

یکی از انواع سرعت گیر ترافیکی، سرعت گیرهای لاستیکی است به این معنا که جنس بدنه این سرعت گیر لاستیکی و بسیار منعطف است. ممکن است در مقایسه با سرعت گیرهای بتنی و آسفالتی هزینه تهیه این دسته از سرعت گیرها بالاتر باشد. اما با توجه به جنس بدنه این نوع دوام و ماندگاری بالاتری را می توان از این دسته سرعت گیرها انتظار داشته باشیم. برای مثال در جاده های بین شهری که گرمای هوا منجر به کاهش اصطکاک چرخ خودرو با جاده می شود، استفاده از سرعت گیر لاستیکی بسیار مناسب است زیرا دوام بسیار بالا در این دسته سبب می شود تا وزن ۵۰ تن را به راحتی تحمل کنند. معمولا وزن این سرعت گیرها ۸ کیلوگرم است و حمل آن به راحتی قابل انجام است. استفاده از سرعت گیر لاستیکی سبب می شود تا فشار کمتری به خودرو وارد شده و در نتیجه گزینه ای مناسب برای استفاده خواهد بود. اگر برای تهیه سرعت گیر دچار تردید هستید با توجه به محیط و میزان کیفیت مورد انتظار خود از نحوه عملکرد سرعت گیرها، جنس لاستیکی گزینه ای بسیار مناسب برای شما خواهد بود. در ادامه به توضیحات بیشتری درباره انواع سرعت گیرها می پردازیم و کاربرد هر یک را نیز برای شما مفصلا توضیح خواهیم داد.

سرعت گیر پلاستیکی

این دسته از سرعت گیر ترافیکی نسبت‌ به دسته لاستیکی هزینه کمتری دارند. همچنین دوام و ماندگاری آنان در شرایط متفاوت محیطی نیز بیشتر خواهد بود. در نتیجه میزان تحمل و کیفیت کار در سرعت‌ گیر پلاستیکی بسیار افزایش می‌ یابد. جنس این دسته از سرعت‌گیرها از پلیمر بوده و هنگام عبور ماشین آسیبی به خودرو وارد نمی‌ شود. طرح‌ ها و مدل‌ های بسیاری از سرعت‌ گیر پلاستیکی تهیه می‌ شود و معمولاً به رنگ زرد یا رنگ سفید مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در استفاده از معابر خاصیت شبرنگی دارند و به‌ راحتی در شب قابل‌ مشاهده هستند کاربرد آنها معمولاً در معابر برون‌ شهری و درون‌ شهری است و کیفیت و ابعاد کار بسیار بالا خواهد بود. کاربردهای متفاوتی را از سرعت گیر لاستیکی شاهد هستیم و تقریبا می توان با توجه به کیفیت بالای سرعت گیر پلاستیکی کاربرد آنان را در هر جا مشاهده کرد. البته در این میان تفاوت هایی در هزینه تهیه سرعت گیر وجود دارد که این خود عواملی موثر است تا انتخاب های متفاوت تری را در معابر و حتی اماکن عمومی شاهد باشیم. تنوع سرعت گیرها متفاوت است و دسته های دیگری از سرعت گیرها را در معابر شاهد هستیم.

سرعت‌ گیر آسفالتی و بتنی

دسته دیگری که از انواع سرعت گیر ترافیکی می‌ خواهیم درباره آن با شما صحبت کنیم، سرعت‌ گیر بتنی و آسفالتی است. جنس این دسته از سرعت‌ گیرها سنگ و آسفالت است و معمولاً این دسته از سرعت‌ گیرها به‌ صورت ثابت مورد استفاده قرار می‌ گیرند و تنها معایب آن این است که فقط به صورت ثابت باید مورد استفاده قرار گیرد. زیرا قابلیت جابجایی ندارد و معمولاً استانداردهای ارتفاع سرعت‌ گیر در این دسته از سرعت‌ گیر ترافیکی رعایت نمی‌ شود. دوام و ماندگاری آنان در هنگام عبور ماشین‌ آلات سنگین، بسیار بالاست و نیازی به انجام مراحل تعمیر پس‌ از نصب ندارند. بیشترین مورد استفاده در اماکنی که عبور و مرور خودروهای سنگین انجام می شود، سرعت گیر آسفالتی است اما کسانی که به دنبال جابجایی سرعت گیر هستند، معمولا از گزینه های دیگری استفاده می کنند. به هر حال از مهم ترین معایبی که می تواند کاربرد سرعت گیر بتنی و آسفالتی را کاهش دهد، قابلیت عدم جایجایی است و این فاکتور خود به تنهایی سبب شده است تا دسته های دیگری از سرعت گیرها مورد استفاده قرار گیرند.

سرعت گیر آسفالتی

سرعت‌ گیر جاده‌ ای

از دیگر انواع سرعت گیر ترافیکی باید به سرعت‌ گیرهای جاده‌ ای اشاره کنیم. معمولا این دسته در ابعاد متعدد ساخته و تهیه می شود و جنس آن معمولاً لاستیکی است تا بتواند هنگام عبور کامیون و ماشین‌ آلات سنگین انعطاف لازم را از خود نشان دهد. این نوع از سرعت‌ گیرها جهت کاهش سرعت در جاده‌ ها نصب و تعبیه می‌ شوند و همچنین سازگاری بالایی با شرایط آب‌ و هوای محیط دارند. ابعاد این کار معمولاً به طول ۵۰ سانتی‌ متر و عرض آن حدوداً ۳۳ سانتی‌ متر است .همچنین این سرعت‌ گیرها در ارتفاع مناسبی تهیه می شوند، استاندارد ارتفاع سرعت‌ گیر جاده‌ ای معمولاً دو و نیم سانتی‌ متر است و در هنگام عبور خودرو آسیبی به آن وارد نمی‌ شود. استحکام در این دسته سرعت گیرها بالا است و گزینه ای مناسب برای کاهش سرعت خودروهای سنگین و ماشین آلات خواهند بود. تحمل وزن بالا در سرعت گیر جاده ای توانسته کیفیت کار و برتری آن را نسبت به دیگر سرعت گیرها افزایش دهد. با توجه به توضیحات ارائه شده می توانیم کیفیت و برتری بیشتری را از سرعت گیرهای جاده ای انتظار داشته باشیم و در اماکن دیگر که فاکتورهایی چون تحمل وزن بالا مطرح است، از سرعت گیر جاده ای می توان استفاده نمود.

سرعت گیر پارکینگی

از دیگر انواع سرعت گیر ترافیکی می‌ توانیم به سرعت‌ گیر پارکینگ اشاره کنیم. این نوع از سرعت‌ گیر ترافیکی معمولاً در پارکینگ‌ های طبقاتی و پارکینگ بیمارستان‌ ها و هتل‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. جنس این دسته از سرعت‌ گیر پلاستیک یا لاستیک است و در ابعاد ۳۳ در ۹۰ و ۳۳ در ۱۰۰ تولید می‌ شود. کاربرد آن در کاهش ترافیک خودروها در رمپ پارکینگ است و به‌ همین‌ منظور استفاده می‌ شود. متریال این دسته از سرعت‌ گیرها پلی اورتان است و کاربرد بسیار زیادی در کاهش تجمعات خودرویی در پارکینگ‌ های طبقاتی دارد. اگر به پارکینگ های طبقاتی اماکن عمومی دقت کرده باشید حتما استفاده سرعت گیر ترافیکی پارکینگ را مشاهده کرده اید. عدم استفاده از سرعت گیر در پارکینگ های طبقاتی ممکن است تصادفات شدید و افزایش سرعت خودروها را در پی داشته باشد. از این رو لازم است حتما پارکینگ هتل، بیمارستان و دیگر اماکنی که رفت و آمد خودرو بسیار زیاد است، سرعت گیرهای مناسب پارکینگ مورد استفاده قرار گیرد.

سرعت‌ گیر یک‌ طرفه

همان‌ طور که از نام این سرعت‌ گیرها پیدا است برای کاهش سرعت‌ خودرو و یک‌ طرفه نمودن مسیر از این دسته سرعت گیر ترافیکی استفاده می‌ شود. معمولاً دوام و انعطاف‌ پذیری بالایی دارند و مناسب برای استفاده از معابر عمومی خیابان، جاده و حتی پارکینگ و عابر پیاده می‌ باشد. جنس این دسته از سرعت‌ گیرها پلی‌ کربنات است و به سرعت‌ گیر میخی نیز شناخته می‌ شوند. دلیل این نام استفاده از میخ‌ های آهنی موجود در این سرعت گیر است. برای افزایش میزان دید رانندگان در شب به‌ صورت شبرنگ نیز تولید می‌ شود، و دارای ابعاد ۵۰ در ۵۰ می باشند. استفاده از سرعت گیر ترافیکی یک طرفه سبب کاهش سرعت رانندگان در حین رانندگی و همچنین کاهش خطوط عبوری است. بدون شک استفاده از این سرعت گیرها به کاهش تصادفات در خطوط عبوری متعدد نیز خواهد شد.

سرعت‌ گیر یک‌ طرفه

سرعت گیر هوشمند

دسته جدیدی از سرعت گیر ترافیکی است. این سرعت گیر برای رانندگانی که سرعت مجاز دارند ارتفاع خود را کاهش داده و با سطح جاده یکسان می شوند اما برای افرادی که با سرعت بالا رانندگی می کنند معمولا کارایی ندارد. استفاده از این دسته سرعت گیرها هنوز متداول نیست زیرا به تازگی وارد بازار شده است.

جمع بندی سرعت گیرهای ترافیکی

سرعت گیر ترافیکی دارای انواع گسترده ای که با توجه به کاربرد هر یک دسته بندی و مورد استفاده قرار می گیرد. سرعتگیر ها که همگی با هدف کلی کاهش سرعت رانندگان تهیه می شوند در معابر عمومی، خیابان، و حتی جاده های برون و درون شهری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. از مهم ترین انواع سرعت گیر که در بالا مفصلا درباره هر یک توضیح داده شد، می توانیم به: سرعت گیر هوشمند، سرعت گیر جاده ای، سرعت گیر بتنی و آسفالتی، سرعت گیر یک طرفه و لاستیکی و پلاستیکی اشاره کنیم. توضیح هر یک در بالا مفصلا ارائه شده است. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

تعداد بازدید: 326 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
  ساخت خط 9 مترو تهران؛ به زودی
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار