چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 14:02   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 96614صفحه نخست » متروپنجشنبه، 9 تیر 1401 - 20:48
نیمه دوم سال ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح می‌شود
  
ترابر نیوز:

شهردار تهران گفت: در برنامه کلان ۱۰ میلیون سفر سهم مترو است اما امروز این عدد ۱.۵ میلیون نفر است و تکمیل مترو می‌تواند بار اصلی را به زیر زمین منتقل کند؛ بر اساس همین اقدامات، در نیمه دوم امسال ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح می‌شود.

تین نیوز

شهردار تهران گفت: در برنامه کلان ۱۰ میلیون سفر سهم مترو است اما امروز این عدد ۱.۵ میلیون نفر است و تکمیل مترو می‌تواند  بار اصلی را به زیر زمین منتقل کند؛ بر اساس همین اقدامات، در .

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی اظهار کرد: در ترافیک و حمل و نقل عمومی تلاش می کنیم با بارگذاری بر محور ۳۲۵ ایستگاه مترو که ۱۴۳ ایستگاه آن در حال حاضر فعال است، هم هویت، معماری و  ایمنی شهر و در کنار آن مسکن مردم را تامین کنیم و هم یک بازطراحی امکانات موجود در موضوعات مختلف برای تهران داشته باشیم و با استفاده از این امکانات، مترو را به سرعت تکمیل کنیم.

 
 

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه گذشته، متروی تهران باید تا ۱۹ سال آینده تکمیل می شد اما در این دوره این زمان پنج ساله است چرا که مشکل اصلی تامین اعتبار بود که امروز بر اساس توسعه بر محور ایستگاه ها این مشکل حل خواهد شد.

کارسازی برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکن در پایتخت 

زاکانی عنوان کرد: تا امروز شهرداری پروانه صادر می کرد و سازندگان می ساختند اما ماه ها است که تصمیم گرفتیم طبق بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها به ساخت خانه های استطاعت پذیر و خانه دار شدن مردم کمک کنیم و در قرارگاه مسکن بنا شد ۱۸۰ هزار واحد را برای مردم کارسازی کنیم.  

شهردار تهران یادآور شد: تلاش ما این است که با تسهیل در صدور پروانه و فراتر از آن فراهم کردن شرایط برای مشارکت مردم و به میدان آوردن امکانات توسط آنها، به خانه دار شدن‌ شان کمک کنیم؛ همچنین شهرداری تلاش می‌کند بازار اجاره را در دست بگیرد تا شرایط اجاره داری را که ۵۱ درصد مردم شهر با آن درگیر هستند، بهبود ببخشد و تا ظرف ۶ تا ۷ سال آینده کمبودهای حوزه مسکن را جبران کنیم و در فاز مثبت قرار بگیریم.

افتتاح بزرگترین مجتمع ایستگاهی غرب تهران در هفته آینده 
شهردار تهران افزود: در برنامه کلان ۱۰ میلیون سفر سهم مترو است اما امروز این عدد ۱.۵ میلیون نفر است و تکمیل مترو می تواند  بار اصلی را به زیر زمین منتقل کند؛ بر اساس همین اقدامات در نیمه دوم امسال ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح می شود و بزرگترین مجتمع ایستگاهی غرب تهران را در هفته آینده افتتاح می کنیم؛ در کنار آن ظرفیتهای اتوبوسرانی را فعال خواهیم کرد و امسال با افرایش ۱۵۰ درصدی تعداد اتوبوس ها از حدود دو هزار دستگاه به ۵ هزار دستگاه می رسد و برنامه ریزی این کار انجام شده است.

تعداد بازدید: 351 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار