چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 09:11   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 96445صفحه نخست » ریلی 2جمعه، 27 خرداد 1401 - 08:43
مبلغ قرارداد پروژه قطارسریع السیر اصفهان-تهران ۵۷ میلیارد یوآن است
  
ترابر نیوز:

مدیرعامل راه آهن گفت: قراردادی که برای پروژه قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران بسته شده ۵۷ میلیارد یوآن است که حدود ۱.۷ میلیارد یوان در هفت ماه اخیر برای این پروژه هزینه شده است.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن گفت: قراردادی که برای پروژه قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران بسته شده ۵۷ میلیارد یوآن است که حدود ۱.۷ میلیارد یوان در هفت ماه اخیر برای این پروژه هزینه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید میعاد صالحی ظهر پنجشنبه در بازدید از پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران، با بیان اینکه موضع و اولویت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نفوذ فناوری و حرکت به سمت هایتک و تکنولوژی‌های بالا است، اظهار داشت: این موضوع یکی از این مصادیق راه اهن پرسرعت است. البته این نسل اول است و در دنیا نسل دوم و سوم پیاده شده است.

 
 

وی افزود: اینکه یک پروژه در حوزه فناوری نزدیک به ۱۵ سال طول کشیده است نیاز به آسیب شناسی دارد و البته در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این امر شده و از چهار میلیارد یوآن که در این پروژه هزینه شده حدود ۱.۷ میلیارد یوآن (واحد پول چین) مربوط به هفت ماه اخیر است و این نشان از توجه دولت سیزدهم است.

مدیرعامل راه آهن گفت: آنچه مهم است اینکه مجموعه دولت به این پروژه توجه کنند. اصل پروژه تهران- قم- اصفهان است و لازم است در کل این پروژه به طور کامل منابع آن دیده شود. آنچه من می دانم این است که دولت تصمیم بگیرد این پروژه به صورت کامل اجرا شود و خواهش دارم با توجه به عزم جدی وزیر و وزارتخانه به این پروژه توجه شود.

صالحی با بیان اینکه نیاز به یک تصمیم جدی برای پروژه قطار تهران- قم- اصفهان داریم، ابراز داشت: بخشی از کار پروژه را از شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم استفاده کنیم. اگر این راه آهن پرسرعت را بتوانیم اجرا کنیم می‌توانیم سایر خطوط قطار پرسرعت را هم اجرا کنیم و اگر به توقف برسیم به بن بست خواهیم رسید.

 

تعداد بازدید: 315 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار