سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 19:28   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 96038صفحه نخست » متروشنبه، 17 اردیبهشت 1401 - 15:09
قول دوباره دولت برای خرید ۶۳۰ واگن متروی تهران
  
ترابر نیوز:

قول دوباره دولت برای خرید ۶۳۰ واگن متروی تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: مذاکرتی با وزارت کشور برای تحقق قرارداد ۶۳۰ واگن مترو انجام شده و قول‌هایی نیز از سوی مسئولان دولتی در این رابطه داده شده است.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در پاسخ به این پرسش که گفته شده برای بهبود وضعیت ترافیکی تهران باید اقدامات ضربتی کوتاه مدت انجام داد، این اقدامات در چه حوزه‌هایی است اظهار کرد: این اقدامات فعالیت‌های سریعی مانند تعمیرات اساسی اتوبوس‌ها و اضافه شدن تعداد واگن‌های مترو است که بتواند وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی را بهبود بخشیده و شهر را آماده میزان مسافر قبل از وضعیت کرونایی کند.

وی افزود: باید در مدت زمان کوتاهی بخش زیادی از شبکه اتوبوسرانی را که به دلیل نیاز به تعمیرات اساسی خوابیده و نیاز به تعمیر دارد به چرخه خدمات رسانی باز گردانیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به واکسیناسیون تعداد زیادی از شهروندان و اولویت بازگشت کشور به وضعیت عادی و احتمال بازگشایی بخشی از دانشگاه‌ها و مدارس باید حمل و نقل عمومی آماده این مسافران باشد و اقدامات سریع در این حوزه به بازسازی و تعمیرات باز می‌گردد.

وی اضافه کرد: خرید یک اتوبوس از لحظه تصمیم تا ورود به ناوگان بیش از یک سال و واگن مترو نزدیک به دو سال زمان نیاز دارد، این زمان در صورتی است که همه شرایط مهیا باشد یعنی پول و ارز باشد و موانع تحریمی هم نداشته باشیم.

تشکری هاشمی ابراز امیدواری کرد: با اقدامات ضربتی بتوانند میزان جابه جایی با اتوبوس و مترو به قبل از وضعیت کرونایی کشور یعنی ۳.۵ میلیون مسافر توسط ناوگان اتوبوسرانی و ۲.۵ میلیون مسافر توسط مترو جا به جا شود.

وی از مذاکره با وزارت کشور برای به جریان افتادن دوباره ۶۳۰ واگن قطار مترو خبر داد و گفت: طی چند هفته اخیر مذاکراتی برای تحقق ۶۳۰ واگن انجام شده و قول‌هایی از سوی دولتت برای تأمین ۱۵ درصد قرار داد داده شده است.

تعداد بازدید: 378 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار