چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 00:10   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 95236صفحه نخست » انرژی،حمل و نقل شنبه، 11 دی 1400 - 14:59
قطع نخاع 18 هزار نفر در سال بر اثر تصادفات
قطع نخاع 18 هزار نفر در سال بر اثر تصادفاتترابر نیوز: مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: 800 هزار تصادف سالانه کشور 18 هزار معلول قطع نخاع و روزی 32 میلیارد تومان ضرر اقتصادی به دنبال دارد.
  
ترابر نیوز:

به گزارش مشرق، محمد فرخزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس دو مرحله نظرسنجی از مسئولان و شهروندان، آموزش و مهارت از سنین پایه با 48 درصد و پایبندی به قانون و اخلاق حرفه‌ای با 64 درصد، مهم‌ترین علل کاهش تصادفات از دید جامعه هدف ارزیابی شد.

وی با بیان اینکه سؤالات این نظرسنجی با محتوی ارزیابی در مورد عوامل مؤثر در کاهش نرخ تصادفات و ترافیک شهر از جامعه مخاطب بوده است، افزود: در مرحله اول، چهار گزینه آموزش صحیح و سخت‌گیرانه در زمان دریافت گواهینامه، قوانین و اعمال قانون از سوی پلیس، آموزش و مهارت‌های لازم از سنین پایه و نگاه راهبردی به نحوه شهرسازی و زیرساخت‌های شبکه حمل‌ونقل مورد ارزیابی قرار گرفت که به ترتیب 13، 17، 48 و 22 درصد گروه مخاطبان موارد مطرح‌شده را برگزیدند.

فرخ زاده اضافه کرد: در مرحله دوم گزینه‌های توسعه شبکه کنترل هوشمند با 17 درصد، توسعه زیرساخت‌های شبکه حمل‌ونقل عمومی با 18 درصد، پایبندی به قانون و اخلاق حرفه‌ای با 64 درصد و اجرای طرح محدوده ترافیک و یا طرح زوج و فرد با سه درصد مورد ارزیابی قرار گرفتند که تمام هشت گزینه به‌عنوان عوامل مهم و محوری انتخاب‌شده بودند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز بابیان اینکه نتایج نظرسنجی نخست بر اهمیت توجه به تغییر ساختار آموزشی در استان فارس و تأکید بر آموزش‌های ترافیکی از مهدکودک و مقاطع مختلف آموزشی شامل دبستان، راهنمایی و دبیرستان دلالت دارد، تصریح کرد: محور دوم نظرسنجی به یادآوری و اهتمام مسئولان و شهروندان و به‌ویژه تمرکز مبلغان دینی و اخلاقی، دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی مرتبط با اخلاق و اعتقادات همانند حوزه‌های علمیه، امامان جماعت، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان ورزش و جوانان، هیئات مذهبی، بسیج، رسانه ملی و استانی، جراید، سایت‌ها و ... با محوریت شورای فرهنگ عمومی و شورای فرهنگی اجتماعی استان اشاره داشته و لزوم عزم همگانی برای تحقق بیش‌ازپیش آن را نشان می‌دهد.

فرخ زاده سپس بیان کرد: در این ارزیابی، «نگاه راهبردی به نحوه شهرسازی و توسعه زیرساخت‌های شبکه حمل‌ونقل» شامل دوربین‌های نظارتی، کارت پارک هوشمند و ... با 17 درصد نیز از نگاه جامعه هدف نمرات قابل‌توجهی کسب کرده است که به‌خوبی نشان می‌دهد همکاری‌های بین‌بخشی پلیس راهور، شهرداری، راه و شهرسازی، حمل‌ونقل و پایانه‌های جاده‌ای و ... با محوریت شورای ترافیک استان می‌تواند نقش بسزایی در پیشرفت و جبران نقایص موجود را ایفا کند.

وی ابراز داشت: سالانه 800 هزار تصادف در کشور به وقوع می‌پیوندد که 17 هزار نفر تلفات فوتی، 300 هزار مصدوم، 18 هزار معلول قطع نخاع و روزانه 32 میلیارد تومان ضرر اقتصادی تنها گوشه‌ای از نتایج و تبعات عدم پایبندی به اخلاق حرفه‌ای، آموزش فراگیر و قانون‌گریزی و بروز حوادث تلخ در رانندگی روزمره است.

منبع: فارس
تعداد بازدید: 1760 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار