پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 15:52   
 
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 94490صفحه نخست » اخبار رسانه هاچهارشنبه، 21 مهر 1400 - 07:31
عراق دومین مقصد آبزیان صادراتی ایران
  
ترابر نیوز:

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان: ومین مقصد صادرات آبزیان ایران، عراق است که بیش از ۳۵ هزارتن از ایران واردات داشته است.

متاع نیوز- ئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان با بیان اینکه چین و کشورهای جنوب شرق آسیا، بزرگ‌ترین بازار صادراتی آبزیان ایران را تشکیل می‌دهند،گفت: دومین مقصد صادرات آبزیان ایران، عراق است که بیش از ۳۵ هزارتن از ایران واردات داشته است.

علی‌اکبر خدایی  درباره اولویت صادرات آبزیان ایران اظهار کرد: از نظر مقاصد صادراتی بر اساس آمارهای رسمی گمرک، ایران طی دو سال ۹۷ و ۹۸ به ۵۵ کشور دنیا صادرات آبزیان داشته و نکته جالب این است که این محصولات ایرانی، به تمام قاره‌های دنیا صادر می‌شود.

او با بیان اینکه خاویار، میگو و خرچنگ آب شیرین از ایران به اروپا می‌رود، افزود: انواع ماهی و میگو به کشورهای آسیایی صادر می‌شوند؛ ضمن اینکه برخی کشورهای آفریقایی، میگو و ماهی‌های ارزان قیمت از ایران وارد می‌کنند و خاویار و کنسرو ماهی ایرانی حتی به کشورآمریکا صادر شده است. رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان تشریح کرد: استرالیا از ما ماهی سیبس خریداری می‌کند و خوشبختانه به‌رغم تمام تلاش‌هایی که برای منزوی کردن ایران انجام شده به همت صادرکنندگان تلاشگر کشور، جریان صادرات آبزیان به تمام قاره‌های دنیا تشدید هم شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

تعداد بازدید: 445 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار