سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 21:44   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 94012صفحه نخست » خودروهای برقیچهارشنبه، 9 تیر 1400 - 11:43
کامیون‌های برقی به‌زودی جای دیزلی‌ها را خواهند گرفت
کامیون‌های برقی به‌زودی جای دیزلی‌ها را خواهند گرفت
  
ترابر نیوز:

نتایج یک مطالعه توسط اتاق فکری مستقر در سوئد که موسسه محیط زیست استکهلم (SEI) روز پنجشنبه آن را منتشر کرد، نشان می‌دهد کامیون‌های سنگین الکتریکی به‌زودی می‌توانند از نظر اقتصادی با کامیون‌های دیزلی رقابت کنند، زیرا فناوری باتری به سرعت درحال توسعه و بهبود است.

کامیون برقی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، یک تغییر سبز در بخش حمل و نقل که تقریباً یک چهارم انتشار دی اکسید کربن جهان را در اختیار دارد، برای کمک به همسویی با اهداف آب و هوایی مورد توافق جهانی، بسیار مهم تلقی می‌شود.

کامیون‌های مجهز به باتری اغلب به‌دلیل هزینه زیاد برای جایگزینی کامیون‌های دیزلی در ظرفیت‌های بسیار زیاد، به‌خاطر باتری‌های بسیار سنگین‌شان برای حمل و نقل طولانی مدت مورد توجه بسیاری قرار ندارند، اما محققان در SEI اظهار داشتند که اکنون یک نقطه اوج قابل مشاهده است.

«بیورن نیکویست»، محقق ارشد در موسسه محیط زیست استکهلم می‌گوید: «فناوری باتری بسیار به آستانه موفقیت نزدیک است و این امر، کامیون‌های الکتریکی را عملی و از نظر اقتصادی قابل رقابت می‌کند. تنها چیزی که از دست رفته است یک مولفه همراه است: شارژ سریع».

 

 

این مطالعه که هزینه‌ها، میزان مصرف انرژی و وزن بسته باتری را ارزیابی کرده است، نشان داد که در دسترس بودن شارژ سریع و با ظرفیت بالا، موضوعی کلیدی محسوب می‌شود، زیرا این بدان معنی است که باتری‌های کامیون نسبتا کوچک و سبک خواهند شد و این باید انگیزه‌ای برای بخش خصوصی و سیاست‌گذاران باشد تا بر ایجاد زیرساخت شارژ تمرکز کنند.

بیشتر بخوانید:

 

 

تحقیقات انجام شده توسط موسسه کپگمینی نیز نشان داد که کامیون‌های برقی در میان ۵۵ فناوری پاک هستند که می‌توانند به اتحادیه اروپا در رسیدن به هدف خود یعنی پاکی آب و هوا تا اواسط قرن کمک کنند.

تعداد بازدید: 3021 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار