پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:56   
 
 
   آخرین اخبار  
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 91830صفحه نخست » هوایی2پنجشنبه، 1 اسفند 1398 - 11:15
محمدنبی ابراهیمی: جریان رقیب از توجه مردم به اصلاح طلبان احساس خطر کرده است/ ابوالفضل رباطی: باید قوانینی برای 30 سال آینده خودمان تصویب کنیم/ محمدهادی انتشاری: جوانان پای صندوق بیایند و به جوانان رأی دهند
ترابر نیوز: نشست خبری سه نفر از اعضای لیست حزب کارگزاران سازندگی برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد مرکزی جوانان حزب کارگزاران سازندگی برگزار شد و به ارائه برنامه های خود برای حل مشکلات جوانان کشور پرداختند.
  
ترابر نیوز:

به گزارش جماران، محمدنبی ابراهیمی در این نشست با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه گفت: با توجه به مسائل منطقه و اینکه مسأله سوریه در حال پایان یافتن است، سیاست پساسوریه ای ایران باید در جهت تشکیل ائتلاف با دولت های همسو باشد. مسأله سوریه عمق منطقه ای ما را گسترش داده است. آینده بازسازی سوریه می تواند یک بازار چند 10 میلیونی برای ما باشد.

این کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: در سیاست داخلی نیز مسأله قابل توجه انتساب استانداران و نحوه نظارت بر عملکرد آنها است. استانداران توسط هیأت دولت تعیین می شوند و وزارت کشور در آنجا تنها یک رأی دارد؛ این در حالی است که وزارت کشور متولی نظارت بر عملکرد استانداران است. از طرف دیگر متأسفانه برخی نمایندگان مجلس در انتساب استانداران دخالت می کنند. ما باید قانونی تصویب کنیم که یا وزارت کشور و یا هیأت دولت مسئول باشد. چون با قانون فعلی در پاسخگویی وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی، اظهار داشت: منافع برخی افراد با سدسازی گره خورده است. اما حل مسأله آب در ایران نیازمند حل مشکلات کشاورزی است. با اصلاحات ارضی تقسیم زمین و حفر چند 100 برابری چاه را شاهد بودیم. بخش هایی که به دنبال ارزآوری بوده اند هم به این بحث دامن زده اند. سازمان امور اراضی باید در این زمینه تجدید نظر کند. بخشی از این موضوع می تواند با آبیاری قطره ای حل شود ولی راه حل اصلی این است که به سمت کلان مالکی برویم؛ ضربه ای که اصلاحات ارضی به ما زد این بود که به سمت خرده مالکی رفتیم.

ابوالفضل رباطی نیز در این نشست با اشاره به اینکه تحصیلات و حدود 17 سال سابقه کاری اش در زمینه مدیریت شهری است، گفت: در نظرسنجی ها شهروندان تهرانی دو عامل آلودگی و ترافیک را به عنوان مهمترین معضلات شهر عنوان کرده اند؛ من هم این دو موضوع را دنبال خواهم کرد. 18 دستگاه مسئول رفع آلودگی هوا هستند ولی متأسفانه پای کار نمی آیند.

این کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مورد بعدی که من دنبال می کنم مطالبات جوانان است. جوانان دهه شصتی فشار جمعیتی و نبود امکانات را تجربه کرده اند. بخش عظیمی از آنها متخصص هستند و مشکل آنها بیکاری است. در هر خانواده یک یا دو جوان بیکار وجود دارد که طبیعتا حتی نمی توانند ازدواج کنند.

وی اظهار داشت: 30 سال آینده کشور ایران به یک کشور کهنسال تبدیل می شود و امکانات کشور جوابگوی این موضوع نیست. ما باید قوانینی برای 30 سال آینده خودمان تصویب کنیم. این آفت بزرگی است که نرخ باروری دارد به سمت منفی می رود. من در صورتی که با رأی مردم به مجلس بروم این موارد را هم پیگیری خواهم کرد.

رباطی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اخیرا بیانیه گام دوم را ایراد فرمودند و در این بیانیه در رابطه با جوانان مواردی را مطرح کردند که باید در تمام عرصه ها قدرت به جوانان واگذار شود. حزب کارگزاران به جهت اهتمام به این بیانیه این جسارت را داشت که در لیست خود 9 نفر جوان را بیاورد. قطعا مدیران ما باید به کادرسازی روی بیاورند و باید انتقال قدرت صورت بگیرد. خیلی زودتر باید این اتفاق می افتاد ولی همین راه هم به فال نیک می گیریم.

محمدهادی انتشاری نیز در این نشست گفت: من به چهار دلیل اصلی کاندیدا شده ام. دلیل اول عدم وجود قوانین حمایتی برای جوانان است. تنها قانون مرتبط با جوانان، «قانون تسهیل ازدواج جوانان» است که تفاوت فاحشی با وضع موجود دارد. اگر مجلس بحث نظارت را تقویت کند هیچ گاه قوانین به حاشیه نمی روند.

این کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور ما حدود 36 میلیون نفر جوان دارد، تأکید کرد: تنها راه حمایت از جوانان حمایت از کسب و کارهای نوپا است. اگر نتوانیم جوانان را وارد بازار کار کنیم، قطعا مشکلات جوانان تبدیل به مشکلات جامعه می شود. یکی از مسائلی که می تواند در این زمینه به ما کمک کند دولت الکترونیک است. تحقق دولت الکترونیک باعث می شود رانت های اطلاعاتی و فسادهای چرخه معیوب ما از بین برود. مجلس حتما باید به این بحث ورود و نظارتش را دقیق تر کند. کشورهای پیشرفته دولت الکترونیک را پیگیری و فساد را در نطفه خفه کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در مجلس فعلی ما تعداد اندکی نماینده جوان حضور دارند، افزود: اگر جوانان پای صندوق بیایند و به جوانان رأی دهند، قطعا ضرر نخواهند کرد؛ چون ادبیاتشان مشترک است و زبان همدیگر را بهتر می فهمند. اگر مجلس ما جوان نداشته باشد یعنی انرژی و ایده ندارد. از طرف دیگر مجلس نمی تواند با آزمون و خطا پیش برود. پس یک مجلس جوان و تجربه محور باید داشته باشیم.

انتشاری در پاسخ به سؤالی در خصوص راه ایجاد انگیزه برای جوانان گفت: جوانان به یک صدا و تریبون در مجلس نیاز دارند. اگر آنها مطمئن باشند صدای آنها به گوش مسئولین می رسد در عرصه حضور پیدا خواهند کرد. پس بهتر است به جوانان اطمینان دهیم که حتما صدای آنها خواهیم بود.

ابراهیمی در پاسخ به سؤالی در خصوص لیست های مختلفی که در این انتخابات مطرح شده اند، اظهار داشت: جریانی که خودش را در قالب جبهه نیروهای انقلاب اسلامی معرفی کرده هشت تا نه لیست ارائه داده که نشان از تشتت، تفرقه و سهم خواهی از قدرت است. روز گذشته خیلی مبهم به لیستی رسیدند و بخشی از افراد مورد اختلاف را حذف کردند. این یعنی جریان رقیب از توجه مردم به اصلاح طلبان احساس خطر کرده است.

وی با اشاره به اینکه لیست حزب کارگزاران با لیست احزاب اصلاح طلب دیگر 20 کاندیدای مشترک دارد، ادامه داد: تقابل دو لیست دارد نمایان می شود. اما جریان عدالت خواه متأسفانه در قالب نقدهای بنیادکن دنبال پروپاگاندایی است که نتیجه آن را قبلا دیده ایم. من اتفاقا نزدیک شدن آنها را به خاطر ترس از شکست می دانم و اصلاح طلبی با کاندیداهای مشترکی که دارد شانس بیشتری خواهد داشت.

این کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی در خصوص مبارزه با فساد گفت: مبارزه با فساد کار قوه قضائیه است. مجلس هم از ابزار تحقیق و تفحص برخوردار است. اما متأسفانه تحقیق و تفحص ها به دلیل رابطه ها به نتیجه نرسیده است. اگر نماینده انگیزه و پشت کار داشته باشد این بحث ها به نتیجه می رسد. اما متأسفانه روابط ناسالم یک فاجعه است. وقتی شورای نگهبان نزدیک به یک سوم نمایندگان مجلس را به خاطر مسائل اقتصادی رد صلاحیت می کند، بیانگر این است که نباید تأیید صلاحیت ها صرفا سیاسی باشد.

وی تأکید کرد: ما یکی از منسجم ترین قوانین دنیا در مبارزه با فساد را داریم. اگر اراده ای برای اجرای آن باشد، ما در مبارزه با فساد تورم قوانین داریم و به قانون جدیدی نیاز نداریم.

انتشاری نیز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر می خواهید مشکلات کشور را حل کنید اول مشکل جوانان را حل کنید. حتی برای بازنشستگان مشکل جوانان اولویت دارد؛ پس به آنها بها دهیم. اگر نتوانیم تخصص گرایی را به بدنه دولت بیاوریم قطعا جوانان سرخورده خواهند شد.

تعداد بازدید: 557 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  تصاویر: مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
  سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی: اسرائیل مطمئن باشد که چنان سیلی محکمی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دریافت خواهد کرد که دیگر نتواند از جای خود بلند شود.
  اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود / موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد / اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود
  فیلم| پرواز نخستین هواپیمای مافوق صوت جهان پس از کنکورد
  سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟+اینفوگرافیک
  اینفوگرافیک| هشت شهر دنیا با کمترین میزان ترافیک در روز
  ترامپ: تنش‌های فزاینده میان ایران و اسرائیل می‌تواند به جنگ‌جهانی منجر شود/ بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند
  تماشا کنید: جنگ کریدورها/ هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار