چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 10:55   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 90459صفحه نخست » اخبار رسانه هاسه شنبه، 1 مرداد 1398 - 09:58
ساخت ۵ هزار کیلومتر آزادراه با مشارکت بخش خصوصی/ طی سه سال اخیر بیش از هزار کیلومتر خط آهن جدید به بهره‌برداری رسید
ترابر نیوز: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت ۷ آزادراه بزرگ کشور گفت: برای اتمام این پروژه‌ها نیازمند ۳۳۵۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم.
  

ترابر نیوز:

ساخت 5 هزار کیلومتر آزادراه با مشارکت بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهوری از آزادراه همت - کرج اظهار کرد: طی سال‌های 96 - 97 اقدامات گسترده‌ای در حوزه ریلی روی داد و با بهره بردار ی از 700 کیلومتر راه‌آهن چهار استان به شبکه ملی ریلی متصل شد.

وی با بیان اینکه امسال تبریز و خواف به شبکه ریلی متصل خواهند شد افزود: با اتصال این دو شهر به شبکه ریلی طی سه سال اخیر بیش از هزار کیلومتر خط آهن جدید به بهره‌برداری رسیده که یک رکورد محسوب می‌شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت حمل و نقل با یادآوری اینکه هم اکنون 2 هزار و 217 کیلومتر آزادراه زیر بار ترافیک است تصریح کرد: ساخت 5 هزار کیلومتر آزادراه در برنامه است که هم اکنون 1116 کیلومتر یعنی حدود 52 درصد آزادراه‌های موجود در حال اجراست.

خادمی با بیان اینکه امسال و سال آینده از 7 آزادراه بزرگ کشور بهره‌برداری به عمل می‌آید گفت: یکی از این آزادراه‌ها کنارگذر جنوبی تهران است که 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قطعه یک آزادراه تهران - شمال، آزادراه همت - کرج به طول 14.6 کیلومتر، کنارگذر شرقی اصفهان به طول 63 کیلومتر، بخشی از آزادراه خرم‌آباد - اراک در محدوده خرم‌آباد - بروجرد و بخشی از آزادراه ارومیه - تبریز طی امسال و سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بخشی از آزادراه 224 کیلومتری اصفهان - شیراز (ایزدخواست - شیراز) به طول 60 کیلوتر نیز در دستور کار برای بهره‌برداری است اظهار کرد: در مجموع حدود 600 کیلومتر آزادراه طی امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که 26 کیلومتر طول آزادراه‌ها را افزایش خواهد داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی،‌ با بیان اینکه تاکنون 8 هزار و 142 میلیارد تومان توسط دولت در این پروژه‌ها هزینه شده اظهار کرد: با مجموع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، 17 تا 20 هزار میلیارد تومان در ساخت آزادراه‌ها هزینه شده است.

خادمی با بیان اینکه برای اتمام 7 پروژه آزادراهی 3355 میلیارد تومان نیاز است افزود: سهم دولت از این رقم 1351 میلیارد تومان است که باید آن را تامین کند.

وی همچنین با بیان اینکه قطعه اول آزادراه همت - کرج به طول 5.5 کیلومتر زیر ترافیک است و قطعه دوم به طول 4.5 کیلومتر در دست اجراست گفت: برای اجرای این پروژه با موانع بسیار زیادی مواجه بودیم به طوریکه کیلومتر به کیلومتر به معارضان درگیر بوده‌ایم.

انتهای پیام/

تعداد بازدید: 681 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار