چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 01:26   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 89223صفحه نخست » بین المللچهارشنبه، 8 اسفند 1397 - 13:29
غربیها سیصد و سی میلیارد دلار سلاح به عربستان، امارات و مصر فروختند
ترابر نیوز: سازمان بین المللی آکسفام از فروش سیصد و سی میلیارد دلار تسلیحات از کشورهای غربی به کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ یمن انتقاد کرد.
  
ترابر نیوز:

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان بین المللی آکسفام از فروش سیصد و سی میلیارد دلار تسلیحات از کشورهای غربی به کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ یمن انتقاد کرد. 

وینی بیانییما (Winnie Byanyima) با اشاره به ادامه قراردادهای تسلیحاتی که با عربستان، مصر و امارات امضا می شود،‌گفت: بعضی کشورها برخورد دوگانه ای دارند و از یک سو خواستار کمک انسانی در جنگ یمن می شوند و از سوی دیگر با فروش سلاح به طرف های درگیر در یمن، به این جنگ دامن می زنند.
بیانییما افزود: صلح چگونه ممکن است برقرار شود، در شرایطی که بعضی کشورها همچنان با قراردادهای تسلیحاتی، به این جنگ دامن می زنند. به عنوان مثال کانادا، انگلیس و اتحادیه اروپا بین سال های 2015 تا 2017 سلاح به امارات، عربستان و مصر که سه کشور اصلی درگیر در جنگ یمن هستند، فروختند. ما درباره بیش از سیصد و سی میلیارد دلار سلاح سخن می گوییم. چگونه ممکن است پس از پرداخت این پول های هنگفت برای دامن زدن به جنگ، ارسال کمک ها را توجیه کرد؟ چگونه می تواند این اقدام به برقراری ثبات و صلح کمک کند؟
وی خاطر نشان کرد: اگر قراردادهای تسلیحاتی متوقف نشود، صلحی برقرار نخواهد شد.

 

تعداد بازدید: 1325 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار