پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:11   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 88367صفحه نخست » سلامتدوشنبه، 10 دی 1397 - 11:30
سوختگی سالانه 180 هزار ایرانی/ 3000 نفر جان می‌بازند
ترابر نیوز: مدیر مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سوختگی سالانه 180 هزار ایرانی بر اثر تماس با آتش خبر داد و افزود: از این تعداد متاسفانه سالانه سه هزار نفر جان می‌بازند.
  
ترابر نیوز:
سوختگی


دکتر رامین رضایی در گفت و گو با ایسنا، سوختگی را یکی از مشکلات حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: سوختگی بیماری نیست و یک رخداد و آسیب محسوب می‌شود که یا به عمد یا به سهو ایجاد شده و می‌تواند سلامت افراد را تهدید کند.

وی افزود: در کنار درد و رنج ناشی از سوختگی، این معضل همراه خود بیماری‌های بسیاری نیز به دنبال دارد.

رضایی با اشاره به وقوع سالانه بیش از 180 هزار مورد سوختگی در کشور، گفت: متاسفانه از این تعداد سالانه سه هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند و این یعنی از هر 60 رخداد سوختگی یک مورد به مرگ می‌انجامد.

وی تصریح کرد: همچنین از این تعداد سالانه حدود 28 هزار نفر بستری می‌شوند که عمده موارد بستری مربوط به درجات بالای سوختگی بیش از 20 درصد، سوختگی در سالمندان و نیز سوختگی در کودکان است.

رضایی خاطرنشان کرد: همچنین از این تعداد 1300 نفر بر اثر سوختگی ناشی از برق‌گرفتگی که از آن به عنوان سوختگی الکتریکی یاد می‎‌شود دچار قطع عضو می‌شوند و متاسفانه عمده این موارد را در جامعه کارگری شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه متناسب با میزان سوختگی و اینکه چه عضوی از بدن درگیر شده، درصدی برای سوختگی تعیین می شود، اظهار کرد: درکنار همه درد و رنج ناشی از سوختگی، هر یک درصد سوختگی منجر به بستری در بیمارستان پنج میلیون تومان هزینه به سیستم درمان کشور تحمیل می‌کند که شامل ارائه خدمات جراحی،  بستری در بیمارستان، درمان دارویی و مراقبت های بهداشتی و بازتوانی و فیزیوتراپی است.

مدیر مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: قطعا در مواردی که سوختگی صورت افراد و سیمای ظاهری آنها را درگیر می‌کند، خسارات آن تنها مالی نبوده و عملا زندگی افراد قربانی تحت شعاع قرار می گیرد.

رضایی تصریح کرد: با توجه به این شرایط، سوختگی و پیشگیری از آن از اهمیت بالایی در سیستم درمان کشور برخوردار است و بر همین اساس وزارت بهداشت پیشنهاد داده که یک روز به عنوان روز پیشگیری از سوختگی نامگذاری شود تا بتوان در این روز به شکل ویژه تری در زمینه سوختگی و راه های پیشگیری از آن اطلاع رسانی کرد.

وی افزود: در حال حاضر روز اول دی ماه برای این کار پیشنهاد شده، اما امکان دارد با توجه به افزایش موارد سوختگی در شب چهارشنبه سوری، این روز انتخاب شود، البته همه اینها فعلا در حد پیشنهاد مطرح شده است.

رضایی در ادامه با اشاره به بالابودن میزان مرگ و میر ناشی از سوختگی در کودکان، گفت: کودکان به دلیل تحرک بالا و عدم آموزش کافی و قرارگیری درمحیط های ناامن، بسیار در معرض سوختگی قرار دارند و آمار مرگ و میر ناشی از سوختگی در آنها بالاست.

این مسئول افزود: همچنین سوختگی در افراد سالمند به دلیل تحرک پایین و اینکه نمی توانند به سرعت از حادثه آتش سوزی فرار کنند با مرگ و میر بالایی همراه است.

رضایی با بیان اینکه شیوع سوختگی در ایران هشت برابر بیشتر از متوسط جهانی است، گفت: این درحالی است که می‌‎توان با آموزش و رعایت نکات ساده ایمنی از بسیاری از موارد سوختگی پیشگیری کرد.

این مسئول شایع ترین علت سوختگی درکودکان را مایعات داغ عنوان کرد و افزود: کودکان عمدتا بر اثر ریختن آب جوش یا غذای داغ و موارد اینچنینی در محیط‌هایی ماننند حمام و آشپزخانه دچار سوختگی می‌شوند و لازم است والدین در این زمینه مراقبت‌های بیشتری داشته باشند.

وی افزود: کودکان به خاطر جنب و جوشی که دارند باید از محیط‌های خطرناک و بویژه از نزدیک شدن به وسایلی مانند بخاری، کتری و سماور و قابلمه پخت و پز دور نگه داشته شوند.

مدیر مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، توصیه کرد: والدین بطور جد از ورود بچه ها به آشپزخانه خودداری کرده و حمل ظروف غذای داغ را به کودکان محول نکنند.

رضایی تاکید کرد: همچنین برای پیشگیری از سوختگی الکتریکی در کودکان باید تمام پریزهای برق محافظ پلاستیکی داشته باشند و وسایل برقی مانند چای ساز و ... دور از دسترس کودکان نگه داشته شوند، چرا که سوختگی الکتریکی می تواند به راحتی منجر به قطع عضو در کودکان بویژه قطع انگشتان آنها شود.

وی در ادامه به تشریح برخی راهکارها و نکات ایمنی جهت پیشگیری از سوختگی پرداخت و افزود: زمانی که فردی دچار آتش سوزی می‌شود و لباسش آتش می‌گیرد باید درجای خود متوقف شده و به جای فرار، روی زمین دراز کشیده و غلط بزند، زیرا فرار نه تنها کمکی به خاموش شدن آتش نکرده بلکه آن را شعله ور می کند. همچنین توصیه میشود افراد باتوجه به اشتعال‌پذیری لباس های پلاستیکی از پوشیدن لباس‌هایی با این جنس پارچه پلاستیکی خودداری کنند.

رضایی با بیان اینکه کارگران ساختمانی بیشترین قربانیان برق گرفتگی الکتریکی هستند، آموزش کارگران، در کنار استانداردسازی محیط کار را بهترین راه پیشگیری از اینگونه حوادث عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین موارد آتش سوزی به علت عدم رعایت برخی نکات ساده در منزل رخ می‌دهد، گفت: افراد باید همواره از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده کرده و حتما عدم نشت گاز از این وسایل را بررسی کنند.

وی افزود: در زمستان برخی افراد، لباس‌های شسته شده را کنار وسایل گرمایشی مانند بخاری آویزان می کنند تا خشک شود که این کار می تواند بسیار خطرناک بوده و آتش سوزی های گسترده را به دنبال داشته باشد.

این مسئول در خصوص انبار کردن بنزین و گازوییل و نفت در حیاط منازل نیز هشدار داد و افزود: این مواد می تواند با یک بی احتیاطی به یک انبار باروت تبدیل شوند.

رضایی در خصوص نگهداری موادی مانند جرم گیر و انواع سفید کننده ها در طبقه های فوقانی کابینت نیز هشدار داد و افزود: این مواد باید دور از دسترس کودکان در طبقات زیرین کابینت نگهداری شوند.

این مسئول به رعایت برخی نکات ایمنی هنگام آشپزی هم تاکید کرد و افزود: ظرف روغنی که آتش گرفته به هیچ عنوان نباید آب روی آن ریخته شود، چرا که این‌کار آتش ظرف را بیشتر می کند و باید آتش آن را با گذاشتن درپوش خفه کرد.

رضایی تاکید کرد: همچنین زنان خانه‌دار به هیچ عنوان نباید از دستگیره‌هایِ آشپزی که با یک بند به هم متصل هستند استفاده کنند، چرا که ممکن است بند آن به جایی گیر کرده و ظرف غذا روی آنها بریزد.

 
انتهای پیام

 

تعداد بازدید: 860 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
  ساخت خط 9 مترو تهران؛ به زودی
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار