چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 05:00   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 88247صفحه نخست » هوایی2پنجشنبه، 29 آذر 1397 - 11:35
بنادر ظرفیت مغفول مانده برای سرمایه گذاری/درآمد پایدار حوزه حمل‌ونقل
ترابر نیوز: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بنادر کشور فرصت‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارند از این رو اعداد و ارقامی که در حوزه سرمایه گذاری اتفاق افتاده با توجه به حجم فعالیت‌ها و جایگاه ایران، کم است.
  
ترابر نیوز:

به گزارش خبرگزاری میزان، محمدعلی وکیلی در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل و انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر، گفت: ضرورت دارد که بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی مستقل باشد چرا که وابستگی به دولت نمی‌تواند منجر به توسعه و رشد شود.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: همه به این موضوع فکر می‌کنیم که فعالان اقتصادی اموال خود را از کجا آورده اند و البته این فکر درست است و ما در یک جامعه‌ای هستیم که باید تمامی زوایای فعالیت اقتصادی، شفاف سازی شود.

وکیلی با اشاره به اینکه به فعالیت اقتصادی بخش خصوصی نگاه مجرمانه‌ای می‌شود و باید این نگاه را تغییر داد، اذعان کرد: به دلیل حضور برخی دلالان در فعالیت‌های اقتصادی نگاه مجرمانه‌ای به بخش خصوصی شکل گرفته است و همین موضوع باعث شده که امنیت سرمایه گذاری با مخاطراتی روبرو شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش سرمایه گذاری در بنادر باید اراده و خلاقیت و نوآوری باشد، افزود: البته در حوزه حمل ونقل دریایی و ریلی ساختار‌ها تغییر کرده و سازمان بنادر با بخش خصوصی همکاری می‌کند.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه هزینه‌ها در اقتصاد به حدی افزایش یافته که قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست، عنوان کرد: هزینه‌های انجام پروژه‌ها بسیار سرسام آور شده و این امر شرایط را برای فعالیت بخش خصوصی سخت کرده است.

وکیلی با بیان اینکه در هر کشوری باید شاخص بندرداری قوی و قدرتمند باشد، افزود: بنادر کشور فرصت‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارند از این رو اعداد و ارقامی که در حوزه سرمایه گذاری اتفاق افتاده با توجه به حجم فعالیت‌ها و جایگاه ایران، کم است.

وکیلی تصریح کرد: ما باید از فرصت تحریم‌های اعمال شده استفاده کنیم و فضا را برای فعالیت کشور‌های همسایه فراهم نکنیم.

وی گفت: حوزه حمل ونقل درآمد پایدار دارد و می‌تواند یکی از جایگزین‌های درآمد نفتی باشد.
 
انتهای پیام/

 

تعداد بازدید: 939 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار