سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 20:42   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 87657صفحه نخست » بین المللچهارشنبه، 11 مهر 1397 - 12:55
بدون حمایت ما دوام نخواهید آورد
ترابر نیوز: دونالد ترامپ در هشداری تحقیرآمیز به پادشاه عربستان سعودی: بدون حمایت ارتش آمریکا شما دو هفته نیز در قدرت دوام نخواهید آورد.
  
ترابر نیوز:

بدون حمایت ما دو هفته نیز در قدرت باقی نخواهید ماندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه اظهاراتی غیردیپلماتیک درباره عربستان سعودی متحد نزدیک این کشور عنوان کرد و گفت به سلمان شاه عربستان هشدار داده است بدون حمایت ارتش آمریکا "دو هفته" هم در قدرت باقی نخواهد ماند.
­ترامپ در میان تشویق حاضران در تجمعی در ایالت می سی سی پی گفت: "ما از عربستان سعودی حفاظت می کنیم. می گویید آنها ثروتمند هستند. من هم عاشق شاه سلمان هستم. اما من گفتم ای شاه، ما داریم از شما حفاظت می کنیم. شما ممکن است بدون ما دو هفته هم برقرار نباشید. شما باید برای ارتش خودتان پول بدهید."
ترامپ نگفت چه زمانی این اظهارات را با شاه سعودی مطرح کرده است.
به رغم این اظهارات تند، دولت ترامپ رابطه نزدیکی با عربستان دارد و آن را دژی محکم در برابر  ایران در منطقه قلمداد می کند.
ترامپ روز شنبه با سلمان تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف درباره تلاش ها برای حفظ عرضه نفت و تامین ثبات بازار و رشد اقتصاد جهانی صحبت کردند.
ترامپ در ادامه اظهارات روز سه شنبه خود گفت: "ما در ازای هیچ، از بسیاری از این کشورها دفاع می کنیم اما در مقابل آنها با ارایه قیمت های بالای نفت از ما منفعت می برند. این خوب نیست. ما از آنها می خواهیم افزایش قیمت را متوقف کنند. از آنها می خواهیم شروع به کاهش قیمت ها کنند."

تعداد بازدید: 1078 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار