چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 14:33   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 76222صفحه نخست » ریلی 2یکشنبه، 30 آبان 1395 - 17:35
چشم ها در انتظار متروی تهران آمل کی روشن می شود
نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس گفت: مطالعات ساخت و احداث ایستگاه مترو آمل - تهران در شرق پایتخت با دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
  

ترابر نیوز:

خبرگزاری فارس: مطالعات احداث ایستگاه مترو آمل - تهران در شرق پایتخت آغاز شد

عزت‌الله یوسفیان‌ملا امروز در گفت‌وگو باخبرگزاری فارس در آمل اظهار داشت: در بخش برق‌رسانی که برخی از روستاهای شهرستان آمل مشکل داشتند در هر مرحله توانستیم مبلغ 500 میلیون تومان را برای ترمیم، بهسازی و تجهیز شبکه‌های برق اختصاص دهیم.

وی تصریح کرد: در بخش راه روستایی هم اقدامات خوبی را در روستاها شاهد بودیم و سعی داریم با توجه به اختصاص اعتبار نزدیک به سه هزار میلیارد تومان اعتبار در این زمینه گام‌های پایانی را برداریم.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه طرح هادی هم از جمعه طرح‌هایی است که سال‌های زیادی در روستاها در حال اجرا است، بیان کرد: عدد خوبی هم در این زمینه استفاده از بودجه دولتی را برای آماده‌سازی و اتمام این طرح‌ها مهیا کرده است و بیشتر روستاها با اختصاص این اعتبار عملیات نیمه‌کاره خود را سروسامان می‌دهند.

یوسفیان‌ملا در مورد حریم‌ راه‌ها که هم‌اکنون از دغدغه‌های روستاییان است، عنوان کرد: این مسئله به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سپرده شده است و آنها با تشخیص خودشان با توجه به نظر استانداری می‌توانند تصمیم‌گیری کنند هرچند در این زمینه نقشه‌ها دارای تیپ مشخص بوده و نمی‌توان از آن تجاوز کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در مورد عملیات عمرانی و راه‌سازی جاده قدیم آمل به بابل، اذعان داشت: این محور یکی از محورهای پرترددی که وجود دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی بر حجم رفت و آمد خودروها در آن بیش از گذشته افزوده است.

این مسئول اعلام کرد: پیمانکاران در این محور هم مشغول به کار هستند و با اختصاص روکش آسفالت و تداوم آن نیوجرسی‌هایی هم برای ایمنی بیشتر در آن نصب شده است.

* با اتمام فاز نخست مترو آمل- تهران به سمت احداث فرودگاه می‌رویم

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در زمینه فرآیند احداث مترو آمل - تهران و عملیات عمرانی آن، گفت: قطعه نخست مترو آمل ـ تهران با اعتبار 77 میلیارد تومان با انتخاب پیمانکار تجهیز کارگاه شده و ساخت 24 کیلومتر راه خطوط ریلی در این فاز مدنظر است.

وی با اعلام اینکه در فاز دوم میزان بیشتری از خطوط ریلی را در نظر می‌گیریم، متذکر شد: در دیداری که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم دستور ایستگاه بزرگ مترو آمل - تهران در مقصد آن واقع در شرق تهران صادر شده تا عملیات این مسیر به راه آهن جمهوری اسلامی ایران محول شود.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه در این بخش با اختصاص اعتبار 500 میلیون تومانی مطالعات اولیه ایستگاه مترو آمل - تهران از سوی مسئولان راه‌آهن ایران هفته قبل آغاز شده است، ادامه داد: مهندسان راه‌آهن در اطراف دانشگاه امام حسین(ع) مشغول به کار بوده تا پایانه این خط مترو مشخص شود.

این مسئول بیان داشت: بالاترین سرعت مترو آمل ـ تهران 160 کیلومتر برساعت است که می‌تواند مسیر آمل تا تهران را بسیار کوتاه کند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در مورد اقدامات احداث فرودگاه بین‌المللی در این شهرستان، افزود: در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد 400 هکتار از زمین‌های دابودشت برای این منظور در نظر گرفته شود.

یوسفیان‌ملا در پایان یادآور شد: با اتمام فاز نخست مترو آمل - تهران به سمت ساخت فرودگاه در این شهرستان می‌رویم و گام‌های نخست آن را برمی‌داریم.

 

تعداد بازدید: 1782 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار