چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 09:04   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 75185صفحه نخست » مطلب ویژهچهارشنبه، 17 شهریور 1395 - 22:23
مزیت ها و ضرورت های متروی تهران شمال
مزیت ها و ضرورت های متروی تهران شمالترابر نیوز: با اجرایی شدن خط مترو تهران به آمل، مدت زمان سفر به آمل از تهران از حدود دو ساعت و ۳۰ دقیقه فعلی به ۳۳ دقیقه کاهش خواهد یافت.چنانچه سالانه 10 میلیون سفر از طریق متروی تهران شمال انجام شود و کرایه هر سفر 80 هزار تومان باشد درآمد این مسیر سالانه 800 میلیارد تومان خواهد شد.
  

ترابر نیوز:

با توجه به سرعت و امنیت این روش ، کارکنان می توانند به راحتی بین تهران و شمال عبور و مرور کنند. بسیار روی ترافیک راه های حمل نقل زمینی تهران تاثیر گذار خواهد بود. افراد خواهند توانست بدون هزینه بنزین و زمان در طول یک ساعت به تهران سفر کنند و مساله در تمامی ابعاد اقتصادی و رفاهی موثر خواهد بود. علاوه بر این ها می تواند در حمل و نقل بار و محموله های اقتصادی و تجاری هم موثر باشد. بدین ترتیب از همه جهت قابل مقایسه با هر گونه سرمایه گذاری دیگر در بخش زمینی و هوایی نیست

هیچ کجای ایران مشکلات راه های شمال را ندارد، ترافیک بسیار زیاد، تصادفات فراوان  است و از این رو متروی تهران – آمل یک ضرورت است.راه های ارتباطی شمال جاده های کندوان، فیروزکوه و هراز است که بیشترین کشته ها در این سه مسیر رخ می دهد، از سویی چون مسیر تهران به شمال هم بسیار نزدیک است، حمل نقل هوایی مقرون به صرفه نیست و حتی نا ممکن هم است؛  بسیاری از شهرها فرودگاه ندارند، لذا باید حمل و نقل حتما زمینی باشد. مترو خارج از شهر که به آن راه آهن برقی می گویند، می تواند در ۱۰۰ کیلومتر یا کمتر تهران را به سواحل دریای خزر متصل کند.

ا توجه به سرعت و امنیت این روش ، کارکنان می توانند به راحتی بین تهران و شمال عبور و مرور کنند. بسیار روی ترافیک راه های حمل نقل زمینی تهران تاثیر گذار خواهد بود. افراد خواهند توانست بدون هزینه بنزین و زمان در طول یک ساعت به تهران سفر کنند و مساله در تمامی ابعاد اقتصادی و رفاهی موثر خواهد بود. علاوه بر این ها می تواند در حمل و نقل بار و محموله های اقتصادی و تجاری هم موثر باشد. بدین ترتیب از همه جهت قابل مقایسه با هر گونه سرمایه گذاری دیگر در بخش زمینی و هوایی نیست.

با اجرایی شدن خط مترو تهران به آمل، مدت زمان سفر به آمل از تهران از حدود دو ساعت و ۳۰ دقیقه فعلی به ۳۳ دقیقه کاهش خواهد یافت.

چنانچه سالانه 8 میلیون نفر از خط آهن تهران شمال استفاده نمایند و کرایه هر نفر  50 هزار تومان باشد در طول یک سال 400 میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

در سناریو دوم  چنانچه سالانه 10 میلیون سفر از طریق متروی تهران شمال انجام شود و کرایه هر سفر 80 هزار تومان باشد درآمد این مسیر سالانه 800 میلیارد تومان خواهد شد.

در سناریو سوم چنانچه سالانه 20 میلیون سفر از طریق متروی تهران شمال انجام شود و کرایه هر سفر 60 هزار تومان باشد در آمد سالانه این مسیر 1200 میلیارد تومان خواهد بود.

احداث متروی تهران شمال به طول کمتر از  100 کیلومتر نیاز به 5 الی 6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد.

فقط در ایام نوروز بیش از 15 میلیون نفر به استانهای شمالی سفر می کنند.

هزینه یارانه سوخت و آلودگی هوای ناشی از ترافیک در مسیر تهران شمال سالانه از هزار میلیارد تومان نیز بیشتر است

هزینه کشته ها و زخمی ها در تصادفات جاده ای تهران شمال نیز کمتر از هزار میلیارد تومان در سال نیست

حال تعلل در  احداث متروی سریع السیر تهران شمال و گشودن راه تنفس مردم استانهای تهران و کرج و قم و سهل شدن سفر مردم سراسر کشور به شمال زیبا و سرسبز و سواحل جذاب آن جای کوچکترین توجیهی دارد؟!

هزینه هر کیلومتر تونل اینجا

 

برای یک سفر کوتاه به شمال ایران چقدر باید هزینه کرد؟

 

تعداد مسافران ۳ برابر جمعیت کشور!

 

 

لشکرکشی به شمال ایران بالاخره بحران ساز شد

تعداد بازدید: 3038 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار