چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 18:07   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 74714صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلجمعه، 5 شهریور 1395 - 12:34
تحقق دو هدف مهم و مزایای اتصال ریل به بندر
ترابر نیوز: وزیر راه وشهرسازی با اعلام اینکه تمام بخش‌های بندر شهید رجایی مجهز به ریل خواهد شد گفت: باوجود حمل ونقل ترکیبی در بنادر کشورمان مزیت رقابتی بنادر ایران بالا می‌رود و صادرکننده و وارد کنندگان کالا اطمینان بیشتری به بنادر ایران خواهند داشت.
  
ترابر نیوز:

آخوندی درجمع

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی دکتر آخوندی در حاشیه افتتاح ترمینال لجستیکی در بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران در خصوص تاثیرات جابه جایی ریلی کالا از بندر شهید رجایی گفت: از ابتدا در تلاش بودیم که بتوانیم آنچه را که وارد بندر می‌شود به سیستم ریلی منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه این مهم با دو هدف صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش حوادث جاده‌ای پیگیری می‌شد افزود: برای این کار نیاز به تجهیز بندر داشتیم و با برنامه‌ریزی که صورت گرفت چیزی در حدود ۵۲ کیلومتر اجرای ریل‌گذرای فقط در داخل بندر پیش‌بینی شده است.

آخوندی ادامه داد: در حال حاضر ۴۵ کیلومتر ریل اجرا شده و ۷ کیلومتر باقی ‌مانده به تدریج تکمیل می‌شود و تمام بخش بندر مجهز به ریل خواهد شد.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه تلاش داریم تمام انبارهایی که در بندر است امکان دسترسی ریلی داشته باشند گفت: این هدف دو خاصیت دارد، نخست آنکه امکان مزیت رقابتی به بندر شهید رجایی نسبت به سایر بنادر می‌دهد و در این صورت صادر کننده و واردکننده کالا به یک سیستم حمل ونقل ترکیبی دسترسی خواهد داشت که هم ایمن است و هم به لحاظ زمانی و هم کمیتی متعهد هستند.

این مقام مسئول با تاکید براینکه این کار قیمت رقابتی به بنادر ما می‌دهد ادامه داد: نکته دوم هم از جهت کاهش مصرف انرژی و افزایش ایمنی است.

آخوندی با اعلام اینکه در دو سال گذشته رشد بسیار خوبی در هماهنگی بین بندر و ریل داشتیم گفت: در ابتدای سال ۹۲ تنها ۵ درصد از ورودی بندر روی ریل می‌رفت اما در حال حاضر به ۱۵ درصد رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با رسیدن به رشد ۳۵ درصدی بتوانیم رکورد بسیار خوبی در همکاری و اتصال بین بندر و ریل داشته باشیم.

 

تعداد بازدید: 2832 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار