پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 00:50   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 64260صفحه نخست » حمل و نقل و صنایع دریاییدوشنبه، 23 شهریور 1394 - 16:21
65 درصد درآمدهای تایدواتر به خاطر تحریم از بین رفت
65 درصد درآمدهای تایدواتر به خاطر تحریم از بین رفتترابر نیوز: هر چه بنادر فعال تر و ترافیک کالا بیشتر باشد در همه فعالیت های بندری و دریایی تاثیرات مثبت در پی خواهد بود، اگرچه با لغو تحریم‌ها محدودیت‌های بنادر برداشته می شود اما اگر کالایی نباشد بنادر محدودیت‌های خود را خواهند داشت.
  
ترابر نیوز:

◄ 65 درصد درآمدهای تایدواتر به خاطر تحریم از بین رفت/ زمان لازم برای خرید تجهیزات دریایی و بندری

 مدیرعامل تایدواتر با بیان اینکه از زمان ارائه سفارش تا ساخت و حمل و نصب تجهیزات حداقل 18 ماه زمان لازم است، از مذاکره با عراق برای گسترش فعالیت های برون مرزی تایدواتر خبر داد و گفت: تحریم باعث از دست رفتن بیش از 65 درصد از درآمدهای مجموعه تایدواتر شد.

مهدی اعتصام با بیان اینکه به طور طبیعی با رفع تحریم ها فعالیت های اقتصادی کشور توسعه خواهد یافت و به تبع آن فعالیت های بندری نیز گسترش خواهد یافت، اظهار کرد: هر چه بنادر فعال تر و ترافیک کالا بیشتر باشد در همه فعالیت های بندری و دریایی تاثیرات مثبت در پی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه برای دوران پساتحریم آمادگی های لازم را ایجاد کردیم، گفت: پس از رفع تحریم ها و با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی همه فعالیت ها با برند تایدواتر آغاز می شود.

اعتصام افزود: بحث دوم آمادگی های آموزشی است که با تقویت پرسنل و نیروی انسانی آمادگی داریم تا در بخش آموزش هم توسعه داشته باشیم.

وی آماده کردن تجهیزات ملکی، اجاره ای،  و تجهیزات مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین و برنامه ریزی گسترده برای تامین قطعات مورد نیاز را بخشی از اقدامات تایدواتر برای دوران پسا تحریم اعلام کرد، گفت: اگرچه با لغو تحریم‌ها محدودیت‌های بنادر برداشته می شود اما اگر کالایی نباشد بنادر محدودیت‌های خود را خواهند داشت.

مدیرعامل تایدواتر با اشاره به اینکه با لغو تحریم ها باید اقدامات اساسی و گسترده در راستای تامین تجهیزات نو انجام داد، گفت: این کار رسالت سازمان بنادر و دریانوردی است که یا با کمک بخش خصوصی و یا از طریق بخش حاکمیتی، بتواند آن بخش از خلایی که در بنادر وجود دارد را در کوتاهترین زمان برطرف کند.

وی در خصوص زمان مورد نیاز برای خرید تجهیزات جدید، گفت: از زمان ارائه سفارش تا ساخت و حمل و نصب تجهیزات حداقل 18 ماه زمان لازم است.

اعتصام در ادامه توضیح داد: البته روش های دیگری هم هست، برای مثال می توان در شرایط اضطرار و تا زمانی که بتوانیم تجهیزات نو را در اختیار داشته باشیم، می توانیم از تجهیزات خوب و دست دومی که از عمرشان حدود شش یا هفت سال می گذرد و در جهان هم موجود است، استفاده کنیم.

از دست رفتن بیش از 65 درصد از درآمدهای تایدواتر به علت تحریم
وی با اشاره به تاثیر تحریم بر عملکرد تایدواتر، گفت: تحریم ها باعث شد ترمینال 2 و اپراتوری بندر شهید رجایی را از دست بدهیم به این ترتیب ظرفیت عظیمی از مجموعه ما کنار گذاشته شد.   

اعتصام با بیان اینکه نقش کلیدی و مستقیم خود را بویژه در حوزه درآمدی از دست دادیم، تصریح کرد: اگرچه تحریم باعث از دست رفتن بیش از 65 درصد از درآمدهای مجموعه تایدواتر شد، اما با رفع تحریم می توانیم به صورت مستقیم از توان و تجهیزات خود استفاده کنیم، هر چند که نمی توانیم به منابع درآمدی قبل بازگردیم، اما می توانیم خلاء ها را پر کنیم. 

حوزه های فعالیت تایدواتر
وی با بیان اینکه در راستای سیاست چند محوری و تنوع بخشیدن به فعالیت‌ها به حوزه دریایی و بندری روی آوردیم و امکانات، تجهیزات و شناورها را در بخش‌های مختلف دریایی و بندری فعال کردیم، اظهار کرد: در بندر امام فعالیت های انبارداری و اپراتوری را انجا و در بندر امیرآباد به عنوان اپراتور اول فعال هستیم، ضمن اینکه در این عملیات انبارداری هم انجام می دهیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در بندر انزلی حضور نیمه فعال داریم و بخشی از تجهیزات ما در اجاره اپراتورهای مستقر در آنجاست، تصریح کرد: در بندر پارس در عسلویه در حوزه تخلیه و بارگیری در قالب شرکت های اقماری فعالیت داریم، ضمن اینکه در بندر شهید رجایی هم بیشتر در حوزه انبارداری و پس کرانه ها مشغول به کار هستیم.

مذاکره با عراق برای گسترش فعالیت های برون مرزی
وی از مذاکره با عراق برای گسترش فعالیت های برون مرزی تایدواتر خبر داد، و گفت: در حوزه بین‌المللی هم مطالعات و بررسی‌هایی برای حضور در بازار عراق و کشورهای حاشیه خزر در امور آموزشی، اپراتوری، سالویج و لایروبی داشته ایم.

اعتصام با اشاره به فعال کردن بخش سالویج تایدواتر، گفت: در بخش دریایی فعالیت های گسترده ای را آغاز کردیم از جمله اولین شناور مربوط به بخش خصوصی را در اروند خارج کردیم ضمن اینکه در حال انعقاد قراردادی با سازمان بنادر برای شروع عملیات سالویج هستیم. همچنین در مناقصه سالویج  42 فروند شناور با یک همکار خارجی حضور داریم.

وی با بیان اینکه در بخش لایروبی هم فعال هستیم از انعقاد قرارداد در جاسک خبر داد و گفت: علاوه بر این در حوزه خدمات پشتیبانی به سکوها و حوزه های نفتی هم در حال فعالیت هستیم و شناورهای ما در حال خدمات رسانی رسانی به این حوزه هستند.

وی با اشاره به فعالیت های تایدواتر در بخش حمل و نقل زمینی، تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل زمینی توانستیم فعالیت های خود را توسعه دهیم به طوری که برای اولین بار در نسیم شهر غرفه ای در اختیار گرفتیم و مجوز صدور بارنامه را دریافت کردیم.

مدیرعامل تایدواتر با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود 42 دستگاه کشنده در اختیار داریم و در حال افزایش به 50 دستگاه هستیم، گفت: مقدمات بحث های توسعه ای در این بخش، گرفتن مجوز صدور بارنامه بود که با سرمایه گذاری یک و نیم میلیارد تومانی مجوز بارنامه و خرید غرفه انجام و باید با سرمایه گذاری 4 تا 5 میلیارد تومانی، تجهزات تکمیلی این بخش خریداری شود.

وی تصریح کرد: در حوزه آی تی هم فعال هستیم و در بخش خدمات SMS با پیش کد 1000 در حال پروژه یابی هستیم، البته بیشتر تمرکز ما به ورژن های جدید نرم افزاری بندری است.

اعتصام با اشاره به اینکه در حوزه ریلی هم مراحل تکمیل ترمینال ریلی در بندر شهید رجایی در حال انجام است، تصریح کرد: این ترمینال از سال گذشته به بهره برداری رسیده و هم اکنون سرمایه گذاری تجهیزات تکمیلی در حال انجام است.

وی از سرمایه گذاری 15 میلیارد تومانی در این بخش خبر داد و افزود: ما در این ترمینال 50 واگن کانتینربر داریم که به صورت اجاره ای استفاده می شود و امیدواریم با سیاست های دولت که مبتنی بر توسعه فعالیت های ریلی است، بتوانیم این ترمینال فعال و به سوددهی برسانیم.

مدیرعامل تایدواتر همچنین از انعقاد قرارداد 41 هزارتنی در بندر امیرآباد خبر داد و افزود: به دنبال احداث انبار در بندر انزلی هستیم و هم اکنون مجوزهای آن در حال نهایی شدن است، ضمن اینکه در حال انجام سرمایه گذاری سنگین در حوزه ترمینال غلات در بندر امام هستیم.

اعتصام در پایان گفت: ظرفیت ما به ظرفیت بنادر برمی گردد، برای مثال در بندر شهید رجایی خلاء ترافیک بار داریم. البته زیرساخت عمرانی خوبی در بنادر داریم که تکاپوی نیازهای اولیه ما را می کند اما باید به بخش تجهیزات و مدیریت توجه شود.

 

تین نیوز

تعداد بازدید: 789 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
  ساخت خط 9 مترو تهران؛ به زودی
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار