پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 13:16   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48623صفحه نخست » مترودوشنبه، 13 مرداد 1393 - 11:00
پرونده قطار شهری اهواز در ایستگاه تایید شورای اقتصاد/ تضمین دو هزار میلیاردی برای حل مشکل فاینانس
  
ترابر نیوز:

شهردار اهواز گفت: پیشبرد قسمت اعظمی از پروژه قطار شهری اهواز در انتظار تایید شورای اقتصاد است و شهرداری اهواز برای جلب اعتماد بانک مرکزی یک تضمین بیش از دو هزار میلیارد تومانی را به منظور حل مشکل فاینانس ارائه داده است.


سید خلف موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال 85 با شرکت کیسون قرارداد بستیم که مبلغ کل قرارداد 800 میلیون دلار است. تمام قیمت های قراردادهای ساختمانی به ریال و دلار بسته شده و مبلغ کارهای سیویل 341 میلیون دلار بود که بخش اول این کارها به نرخ سال 85، 310 میلیارد تومان است.

 
وی با اشاره به اینکه 445 میلیون دلار از مبلغ قرارداد مربوط به کارهای برقی و مکانیکی است، گفت: در سال گذشته دولت 99 میلیارد تومان اعتبار برای قطار شهری پیش بینی کرده که برای سال جاری نیز این مبلغ پیش بینی شده است. تاکنون 77 و نیم میلیارد تومان از اعتبار پیش بینی شده سال گذشته محقق شده است.

 
شهردار اهواز با تاکید بر عنایت ویژه مجلس به قطار شهری اهواز عنوان کرد: امسال شش ایستگاه به پیمانکار ابلاغ شده تا کارهای مکانیکی آنها را انجام دهد. البته مسیر فرودگاه تا فلکه ساعت ده ایستگاه دارد که تعداد چهار ایستگاه در گذشته ابلاغ شده است.

 
موسوی افزود: نزدیک به دو میلیون دلار کار مکانیکی غیر تجهیزاتی در هر ایستگاه وجود دارد. کارهای مربوط به نصب دستگاه های مورد نیاز انجام شده و فقط منتظر دلار هستیم تا دستگاه نصب شود. در حقیقت پس از حل مشکل فاینانس به سرعت دستگاه ها نصب می شود. در حال حاضر کارهای مکانیکی و برقی را برای اجرا به پیمانکار ایرانی ابلاغ کردیم.

 
نگرانی برخی مسئولین برای عدم بازگشت پول بی مورد است

وی در خصوص تایید قرارداد مالی فایناس تصریح کرد: در حال حاضر تایید بانک مرکزی به تمدید و تصویب شورای اقتصاد بستگی دارد. برای تضمین بانک، ملکی حدود 13 و نیم هکتار واقع در ساحل رودخانه کارون حد فاصل نادری تا پل غدیر را با سند سیم سرب در اختیار بانک تجارت قرار دادیم که این ملک معادل بیش از دو هزار میلیارد تومان ارزش دارد و با این تضمین می توان گفت نگرانی برخی از مسئولین برای عدم بازگشت پول توسط شهرداری بی مورد است.

 
شهردار اهواز خاطرنشان کرد: مبلغ قرارداد قطار شهری اهواز دو هزار و 400 میلیارد تومان است که از ابتدا تا به حال فقط 400 میلیارد تومان پرداخت شده و ما با این پرداختی کم بین 25 تا 30 درصد پیشرفت کار داشتیم که این پیشرفت با توجه به مبلغ پرداختی بسیار خوب است.

 
راه اندازی ستاد قطار شهری اهواز در دفتر ریاست جمهوری

موسوی عنوان کرد: تلاش ما این است تا اگر شورای اقتصاد قراداد را تمدید و مصوب کند فاز اول را به اتمام برسانیم. با اجرای فاز اول کار قسمت های کنترل برق، دکور، پارکینگ کل خط راه اندازی می شود و در صورتی که فاز اول به اتمام برسد 70 درصد پیشرفت کار داشته و دیگر مشکل خاصی نداریم.

 
وی ادامه داد: برای یک ایستگاه برق 35 میلیارد تومان هزینه کردیم که اگر راه اندازی شود کل برق خطوط راه اندازی می شود. تا به حال 45 درصد از مبلغ قرارداد سیویل را پرداخت کردیم و اگر شورای اقتصاد قرارداد و مجوز را تمدید کند عملیات بانکی فاینانس انجام می شود.

 
شهردار اهواز بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری ما رئیس جمهور را قانع کردیم که بزرگترین خواسته و مشکل ما قطار شهری است که در همین راستا ستاد راه اندازی قطار شهری اهواز در دفتر ریاست جمهوری تشکیل شد. بانک مرکزی بیش از هشت میلیارد دلار از فاینانس چین را برای قطار شهری اهواز، تهران و مشهد، برای نیروگاه های حرارتی و سدها گشایش کرده است.

 
خرید 24 کیلومتر ریل از کشور ترکیه

موسوی افزود: بحث ما این است که فاز یک را حتی اگر مشکل فاینانس حل نشود خودمان تمام کنیم. خوشبختانه امسال بیست میلیون دلار را تبدیل و برای بخشی از تجهیزات به پیمانکار ابلاغ کردیم و در حال حاضر حدود 24 کیلومتر از ریل مورد نیاز را از کشور ترکیه خریداری شده است.

 
وی یادآور شد: از ابتدای شروع به کار شورای شهر چند پروژه بزرگ به طور همزمان با هم در حال اجراست. پل شهید دقایقی، زیرگذر شریعتی، روگذر جوادالائمه، ادامه زیرگذر خلیج فارس، طرح نهضت آسفالت و مطالعه میدان شهید بندر از جمله این پروژه های بزرگ است. قراردادهای جدید را منهای پنج میلیارد تومان نسبت به قیمت های چهار سال پیش انجام دادیم.

 
تفاهم نامه شهرداری با شرکت های هلدینگ ستاد فرمان امام (ره)

شهردار اهواز گفت: با توجه به اینکه در ساحل کیانپارس شهرداری هفت هزار و 600 متر زمین و ستاد فرمان امام نیز در همین حد زمین دارد، امسال قرار است با شرکت های هلدینگ ستاد فرمان امام(ره) قرارداد بسته تا سرمایه گذاری هایی برای زمین های مشترکمان در ساحل کیانپارس را در قالب مشارکت انجام دهیم.

 
موسوی افزود: فعلا این طرح در حد تفاهم نامه است ولی اگر این قرارداد منعقد شود اولین قرارداد مشارکتی خواهد بود. پیش بینی ما برای سرمایه گذاری در این زمین ها مراکز تفریحی و اقامتی، هتل، سرگرمی های کودکان و نوجوانان، مراکز خرید، پارکینگ و هایپرمارکت است تا با این سرمایه گذاری ها به توسعه عمران شهر شتاب داده شود چون شهر اهواز ظرفیت زیادی برای خدمات دارد که مغفول مانده است و به همین منظور از تمام سرمایه گذاران خوزستان برای مشارکت در سرمایه گذاری دعوت می کنیم.

 
وی عنوان کرد: توسعه عمران شهری زمانی خوب دیده می شود که سرمایه گذاران هم ورود پیدا کنند. در حقیقت توسعه شهر اهواز با مشارکت بخش خصوصی پیشرفت بهتری خواهد داشت. بیشتر در منطقه کیانپارس و مرکز شهر نیاز به حضور سرمایه گذار داریم و قطعا برای آنها تسهیلاتی در نظر گرفته ایم.

 
شهردار اهواز بیان کرد: با تعدادی از سرمایه گذاران کشورهای حوزه خلیج فارس صحبت شده تا برای سرمایه گذاری در شهر اهواز حضور پیدا کنند که تاکنون برخی از سرمایه گذاران کشور کویت برای ساخت هتل مشتاق بودند.

 
موسوی ادامه داد: برای اولین بار یک کتاب به نام فرصت های سرمایه گذاری در شهر اهواز چاپ شده که در این کتاب فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، خدماتی، تفریحی، مسکونی و رفاهی برای شهرداری و بخش خصوصی در هفت منطقه شهر مطالعه شده است.

 
تشکیل شورای عالی سرمایه گذاری و سازمان زمین و مسکن

وی تاکید کرد: طرح تشکیل شورای عالی سرمایه گذاری را در قالب لایحه ای به شورای شهر ارائه کردیم که تصویب شد. در شورای عالی سرمایه گذاری شهردار، معاونین شهرداری، فرماندار و نماینده شورای شهر عضویت دارند و کلیه طرح های پیشنهادی بخش خصوصی را مورد بررسی قرار می دهند که تصویب یا رد شود.

 
شهردار اهواز خاطرنشان کرد: با کسب تجربه از شهرداری مشهد سازمان زمین و مسکن را تشکیل می دهیم که البته اصلاحاتی را در این سازمان نسبت به سازمان مشهد لحاظ کردیم. یکی از اهداف تشکیل سازمان فوق جلوگیری از زمین خواری است تا قبل از تشکیل سازمان زمین و مسکن بخش خصوصی زمین را خرید و تفکیک کرده و سودهای کلانی را نیز دریافت می کرد.

 
موسوی بیان کرد: ظرفیت فروش اوراق مشارکت در پروژه های شهر وجود دارد و مذاکراتی انجام شده تا از اوراق بورس و فرابورس هم استفاده کنیم. همچنین با مدیرعامل بورس در مورد تعدادی از پروژه های شهر صحبت شده است..

 
ارتباط خوب شهرداری با نمایندگان علاقمند به مسائل شهر

وی یادآور شد: با یک ارتباط دوسویه با نمایندگان مجلس موضوعات شهر را به نمایندگان علاقمند به همکاری با شهرداری منتقل کرده و شاهد همکاری های بسیار خوب نمایندگان مجلس با سیستم شهرداری هستیم به طور مثال آقای جلیلی نماینده مجلس در مورد لایحه بودجه صحبت همکاری خوبی در مورد قانون مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری ها با ما داشتند.

 
شهردار اهواز با بیان اینکه دو سوم از تمام اعتبارات عمرانی کشور را هشت کلانشهر مطرح دارند، اذعان کرد: کلانشهر اهواز به عنوان یکی از هشت شهر مطرح کشور باید با نمایندگان شهر و سایر شهرستان ها برای مصوبات مجلس و حمایت از شهرداری ها تعامل داشته باشد.

 
موسوی عنوان کرد: بیش از 72 درصد از مردم در شهرها زندگی می کنند و متولیان شهر نیز شورای شهر و شهرداری هستند. مجلس در تصویب قوانین و بودجه نقش بسیار پررنگی دارد و ما در بخش قطار شهری ضمن تقدیر از توجه ویژه رئیس جمهور نیازمند حمایت نمایندگان مجلس هستیم.

 
شتاب آهنگ توسعه شهر با وحدت و همدلی در کنار اختلاف سلایق

وی بیان کرد: شتاب آهنگ توسعه شهر با همدلی و وحدت صورت می گیرد و با اختلاف نمی توان کاری انجام داد. نباید در مبحث توسعه شهر با یکدیگر اختلاف داشته باشیم و برای پیشرفت بهتر است تا با وجود اختلاف سلیقه ها در کنار یکدیگر فعالیت کنیم.

 
شهردار اهواز تاکید کرد: شرکت نفت اعتقادی ندارد که از محل فروش نفت به ما ارزش افزوده بدهد. استدلال شرکت نفت این است که چون پول فروش نفت بعد از فروش به خزانه تحویل داده می شود ما نباید پولی پرداخت کنیم در صورتی که قانون گفته از محل فروش نفت ارزش افزوده باید پرداخت شود که البته دیوان محاسبات و سازمان بازرسی این استدلال را قبول ندارد.

 
موسوی عنوان کرد: تاکنون شاهد عدم همکاری شرکت ملی نفت ایران در ارتباط با عدم پرداخت عوارض به شهر اهواز هستیم. در پی جلسه ای با جوادی مدیرعامل نفت وی دستور داد تا با تشکیل کارگروهی سه نفر از نمایندگان شهرداری اهواز و نماینده های شرکت نفت معرفی شده و پس از بررسی مسائل بررسی معلوم شود که به چه اعداد و ارقامی می رسیم.

 
وی افزود: بیژن عالی پور مشاور استاندار، نوشادی معاون برنامه ریزی، خانم حمیداوی رئیس اداره درآمد را به عنوان نمایندگان شهرداری اهواز معرفی کرده و منتظر معرفی نمایندگان شرکت نفت هستیم. تعداد 201 حلقه چاه در محدوده شهر اهواز داریم که بر اساس قانون هر حلقه چاه باید دو میلیارد تومان عوارض ساخت (مصوبه شورای شهر و تنفیض وزارت کشور را دارد) و عوارض عبور تاسیسات و آلایندگی هم به شهرداری پرداخت کنند.

 
بلوکه کردن حساب های نفت توسط مدیرکل امور مالیاتی خوزستان

شهردار اهواز بیان کرد: کاویانی مدیرکل امور مالیاتی خوزستان حساب های نفت را بلوکه کرد که با این کار و در حقیقت با پیگیری برای دریافت حقوق شهرداری تا مرز برکناری رفت ولی بعد با ارائه توضیحاتی به نهاد ریاست جمهوری برکنار نشد. ارزش افزوده در حقیقت عوارضی است که قبلا هم شهرداری ها دریافت می کردند و بعد قانون گذار گفت این عوارض با هم توسط اداره مالیاتی جمع آوری شده و به شهرداری پرداخت شود. در حقیقت در گذشته شهرداری مستقیم دریافت می کرد ولی اکنون وزارت اقتصاد آن را دریافت می کند.

 
موسوی ادامه داد: امسال بودجه نقدی شهرداری را 622 میلیارد تومان تعیین کردیم. سال گذشته پیش بینی بودجه 430 میلیارد تومان بود و تا پایان مهرماه فقط 185 میلیارد تومان وصول شده بود. معمولا درآمدهای شهرداری تا پایان سال محقق می شود و خوشبختانه سال گذشته 100 درصد بودجه پیش بینی شده محقق شد.

 
وی یادآور شد: از زمان شروع کار 203 لایحه به شورای شهر ارائه کردیم. از این آمار تعداد 129 لایحه توسط شورای شهر و فرمانداری تصویب شده، 59 لایحه در دستور کار کمیسیون ها قرار دارد و 15 لایحه نیز تایید نشده است.

 
افزایش عوارض شرکت هایی با درآمد 200 هزار میلیارد تومانی از 30 میلیون به سه میلیارد تومان

شهردار اهواز در ارتباط با لوایح پیشنهادی گفت: بیشتر لوایح پیشنهادی به شورای شهر درآمدی بودند. اقشار پردرآمدی که هیچ  گونه درآمدی نمی دهند را مورد بازنگری قرار دادیم. به عنوان مثال بهای کالا و خدمات که جزء عوارض پایدار شهرداری است برای بعضی از شرکت ها که درآمد 200 هزار میلیارد تومانی دارند تنها 30 تا 40 میلیارد تومان بود اما این مبلغ را به دو تا سه میلیارد تومان افزایش دادیم.

 
موسوی عنوان کرد: بعضی از صنوف ماهیانه 120 میلیون تومان درآمد دارند و برخی نیز ممکن است حتی ماهیانه دو میلیون تومان هم درآمد نداشته باشند ولی یک عوارض را پرداخت می کردند در حقیقت هیچ تفاوتی بین آنها وجود نداشت. اما نرخ منطقه بندی را تغییر داده و آن را تعدیل کلی کردیم.

 
وی خاطرنشان کرد: با اصلاح سیستم شهرداری و روش های دریافت عوارض ما می توانیم به ارقام خیلی بالایی در بودجه رسیده و آن را وصول کنیم. سهم ارزش افزوده در شهرداری اهواز 50 درصد است در حالی که در بیشتر کلان شهرهای دیگر تنها 15 تا 20 درصد است.

 
شهردار اهواز عنوان کرد: یکی از مشکلات ما موضوع حاشیه نشینی است که عموما اقشار ضعیف و کم درآمد هستند و در حاشیه ها سکونت دارند و نمی توانند عوارض پرداخت کند.

 
وی بیان کرد: تفاوتی هم بین مردم وجود ندارد و آنها نیز یک حق اولیه برای خدمات شهری دارند. تاکنون هیچ پولی در سال 93 برای حاشیه نشینی از دولت دریافت نکردیم که قبلا 20 میلیارد تومان بود ولی در حال حاضر قطع شده است.

 
دریافت عوارض 300 میلیارد تومانی کیانپارس با تغییر پروانه های مسکونی به تجاری

موسوی اذعان کرد: خیلی از پروژه ها در مناطق حاشیه ای تعریف شده اند. تاکید ما بر درآمد زایی است و اعتقاد دارم که اهواز ظرفیت بسیار بالایی برای درآمد زایی دارد. در خیلی از نقاط شهر مانند خیابان پهلوان استفاده تجاری می شود ولی متاسفانه در قالب مسکونی مانده است. در  کیانپارس می توانیم حداقل 300 میلیارد تومان را با تبدیل پروانه به تجاری دریافت کنیم.

 
شهردار اهواز در پایان گفت: بعضی از افراد منفعت طلب و دنبال به هم زدن آرامش و ثبات شهرداری هستند و به دنبال اهداف شخص خود هستند. زمین خواری در شهر اهواز منحصر به فرد است.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 800 ،    
  
کلیدواژه ها: مترو - مترو اهواز


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
  سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی: اسرائیل مطمئن باشد که چنان سیلی محکمی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دریافت خواهد کرد که دیگر نتواند از جای خود بلند شود.
  اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود / موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد / اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود
  فیلم| پرواز نخستین هواپیمای مافوق صوت جهان پس از کنکورد
  سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟+اینفوگرافیک
  اینفوگرافیک| هشت شهر دنیا با کمترین میزان ترافیک در روز
  ترامپ: تنش‌های فزاینده میان ایران و اسرائیل می‌تواند به جنگ‌جهانی منجر شود/ بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند
  تماشا کنید: جنگ کریدورها/ هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  راه اندازی قطار تهران چابهار، یک مسیر ریلی متفاوت در راه است!
  بیش از 90 درصد از جابجایی‌های سیستم حمل و نقل عمومی در شهرهای هند با اتوبوس انجام می‌شود.
  سهم ۴ درصدی اتوبوسرانی در جابه جایی مسافران
  تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل هرچه سریع‌تر راه‌آهن بصره- شلمچه
  امکان ترانزیت سنگ آهن افغانستان با خط آهن خواف- هرات فراهم شد+فیلم
  اظهارات دائم اسرائیلی‌ها در مورد حمله احتمالی ایران جهت جلب همدلی امریکا و اروپاست / تهران از اینکه تل‌آویو را در آماده باش مداوم نگه دارد، سود می‌برد
  حمله تند «جوان» به روحانی / «رفراندوم» درباره سیاست خارجی و انتخابات آزاد
  ویدیو / خرید آسان اسلحه در کشور؟ کلاشنیکف ۱۸ میلیون، شاه‌کش ۵ الی ۹ میلیون!
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  انقلاب در ناوگان حمل و نقل شهری هند با تزریق 10 هزار اتوبوس برقی
  چین با سرمایه گذاری در توسعه کانال ولگا، کریدور شمال جنوب را متحول می کند
  ظرفیت ۳۵۰۰ مگاواتی با راندمان کمتر از ۲۵ درصد/عمر بیش از ۳۰ سال ۱۰ هزار مگاوات از نیروگاه‌های بخاری
  شکست رکورد جدید در ظرفیت انرژی های تجدید‌پذیر در سال ۲۰۲۳ /با پایان تجارت نفت، به کم ارزش شدن ده هزار میلیارد دلار منابع نفتی نزدیک می شویم
  استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان‌های جدید تاجیکستان اجباری شد
  چین صنعت پنل های خورشیدی را در جهان ورشکسته می‌کند؟
  ضرورت توسعه نیروگاه‌های تلمبه ذخیره‌ای در کشور
  لیست و تصویر کشورهای مسلمان همسایه اسرائیل
  نگاهی به حمل و نقل آینده در چین/ فیلم
  حرکت اولین اتوبوس هیدروژن سبز جهان در هند
  ورود کمیسیون انجمن های علمی ایران به موضوع توسعه دریا محور
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار