چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 14:15   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48344صفحه نخست » متروشنبه، 4 مرداد 1393 - 12:30
زمان راه‌اندازی آزمایشی واگن‌های متروی اصفهان قطعی نیست
  
ترابر نیوز:

 معاون عمرانی استاندار اصفهان درباره زمان راه‌اندازی آزمایشی واگن‌های خط یک مترو شمال به جنوب اصفهان گفت: تیم سازنده مترو درحال آماده‌سازی واگن‌ها برای آزمایش هستند ولی بهره‌برداری منوط به تکمیل واگن‌های مرحله بعدی است.

 
محمدعلی طرفه پیرامون وضعیت متروی اصفهان و زمان راه‌اندازی آن اظهار کرد: با تغییرات مدیریتی که اتفاق افتاد، در حال حاضر مترو اصفهان وضعیت فعالی دارد و واگن‌های سری نخست مترو به اصفهان آمده و بحث‌هائی که در این مدت پیگیری شده، رفع مشکلات ایستگاه امام حسین و انقلاب بوده، در مسیر خط یک که بیش از 20 کیلومتر بوده، به دلیل مشکلاتی که با میراث فرهنگی داشت و در محور چهارباغ بود نتوانست عملیات اجرائی داشته باشد.

 
وی افزود: با پیگیری‌هائی که توسط شخص استاندار انجام شد، معاون رئیس جمهور به اصفهان آمده و از محل ایستگاه‌ها بازدید کرد و قرار بود که در محل ایستگاه‌ها ترانشه‌هائی حفر و وضعیت این بافت از نظر میراث شناسائی شود که این کار انجام شد.

 
معاون عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: رئیس سازمان میراث فرهنگی از محل بازدید شد و مذاکراتی که با استاندار داشتند قرار شد که معاون سازمان میراث کشور جلسه‌ای در اصفهان با حضور مدیرعامل مترو، شهردار اصفهان تشکیل شد و در نهایت منجر به این شد که کمیته 5 نفره با محوریت دفتر فنی اصفهان بررسی فنی انجام شود شرح خدمات اجرائی ساخت ایستگاه مترو را در این دو ایستگاه تقدیم کنند که با توجه به ضرب‌العجل تا 25 تیرماه این کار انجام شد و دستور کار شروع عملیات اجرائی مترو در ایستگاه امام حسین صادر شد.

 
وی بیان کرد: مسیر مترو در چهارباغ اجرا شد و اختلاف نظر درباره روش اجرا بود تا این عملیات به گونه‌ای اجرائی شود که به آثار موجود آسیبی وارد نشود بنابراین روش اجرا مشخص شد و قرار شد که طرح ترافیک منطقه هفته آینده در شورای ترافیک مطرح و عملیات اجرائی ایستگاه‌ها شروع شود.

 
طرفه با اشاره به خط 2 مترو خاطرنشان کرد: مسیر شرقی غربی مترو مطالعات در حال تکمیل بوده و قرار بر این است که در 6 ماه نخست مطالعات کامل شود و اقدامات اولیه برای اجرا با پیمانکار انجام شود که نیاز به هماهنگی با میراث داشت که اطلاعات فنی به میراث منتقل شود و برای اخذ مجوزهای لازم پیگیری شود و بتوانیم هم‌زمان با انتخاب پیمانکار عملیات اجرائی خط2 نیز آغاز شود.

 
وی با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای خط 2 مترو اصفهان گفت: پیش بینی می‌کنیم خط 2 نزدیک به هزار میلیارد تومان هزینه اجرا داشته باشد و از طریق منابع مالی شهرداری اصفهان تامین اعتبار شود؛ قسمت‌های تجهیزات و ماشین‌آلات از طریق مکانیز تامین مالی فاینانس، صندوق توسعه ملی و اعتبارات دولتی استفاده شود.

 
معاون عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: برای خط یک نیز در سال جاری پیش بینی شده که در حدود 150 هزار میلیارد تومان از محل اعتبارت دولتی و معادل آن هم از اعتبارات شهرداری اصفهان تامین شود البته قرار شده که یک رقم اوراق مشارکت در اختیار این شرکت‌ها قرار داده شود.

 
وی با اشاره به راه‌اندازی آزمایشی واگن‌های خط یک مترو شمال به جنوب اصفهان اظهار کرد: کارشناسان کارخانه سازنده در سایت حضور دارند و درحال آماده‌سازی واگن‌ها برای آزمایش هستند ولی بهره‌برداری منوط به تکمیل واگن‌های مرحله بعدی بوده که هنوز زمان ورود آن به اصفهان قطعی نشده است.

 

منبع:تین نیوز

 
 
تعداد بازدید: 766 ،    
  
کلیدواژه ها: مترو اصفهان


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار