پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:24   
 
 
   آخرین اخبار  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47281صفحه نخست » دریایی2شنبه، 7 تیر 1393 - 12:30
اخبار دریایی ایران در هفته گذشته/ برگزاری همایش ارگان‌های دریایی تا لغو اعزام دریایی عتبات
  
ترابر نیوز:

برگزاری بیست و دومین همایش ارگان های دریایی در تهران با حضور بسیاری از مسئولان دریایی کشورمان، مهم ترین رویداد حمل و نقل دریایی کشورمان در هفته گذشته بود.

به گزارش تین نیوز، بیست و دومین همایش هماهنگی ارگان های دریایی، هفته گذشته و طی دو روز در تهران برگزار شد. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و برخی دیگر از مقامات کشوری و لشکری در این همایش، حضور داشته و سخنرانی کردند.

بیست و دومین همایش هماهنگی ارگان های دریایی، برای اولین بار بدون صدور قطعنامه، به کار خود پایان داد.

بزرگداشت روز جهانی دریانورد در تهران
در اختتامیه همایش ارگان های دریایی، مراسم بزرگداشت روز جهانی دریانورد نیز برگزار و از 35 تن از دریانوردان برگزیده کشورمان، تقدیر شد.

اعزام دریایی به عتبات در برنامه نیست
محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، گفت: از آنجا که کاهش هزینه‌های سفر عتبات از سیاست ‌های سازمان حج و زیارت در دوره‌ جدید اعزام‌ هاست و اعزام دریایی به عتبات 180 هزار تومان به هزینه‌ سفر کاروان‌های زمینی اضافه خواهد کرد، اعزام دریایی به عتبات با این سطح هزینه در برنامه‌ این سازمان قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه مسیر سفر دریایی عتبات از خرمشهر به بصره است، گفت: رقم مد نظر سازمان حج و زیارت 70 تا 90 هزار تومان بود که مورد قبول کشتیرانی والفجر واقع نشد و از طرفی، در صورت در نظر گرفتن مبلغ 180 هزار تومان برای سفر دریایی، هزینه اعزام دریایی و هوایی به عتبات، به یکدیگر بسیار نزدیک خواهد بود.

به گفته وی، در حال حاضر هزینه سفر به عتبات به ‌صورت زمینی، حدود 900 هزار تومان و به ‌صورت هوایی، یک‌ میلیون و 200 تا یک‌ میلیون و 400 هزار تومان است.

سند توسعه علوم و فنون دریایی اعلام وصول شد
منصور کبگانیان، قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از اعلام وصول سند توسعه علوم و فنون دریایی در این ستاد خبر داد.

وی گفت: پس از اعلام وصول این سند، کار کارشناسی عمیقی توسط دبیرخانه ستاد راهبری و با مشارکت همه دستگاه‏ هایی که در این بخش فعال هستند، انجام خواهد شد.

به گفته وی، سند جامع توسعه دریایی کشور شناورها، سازه‏های فراساحلی، شیلات و صیادی، صنایع دریایی، انرژی‏ های نو، نفت و گاز، مطالعات اقیانوس شناسی همچنین حوزه‏های دفاعی و نظامی را شامل می ‏شود.

طبق گفته کبگانیان، بررسی این نقشه یک سال و نیم پیش در ستاد نقشه جامع علمی کشور آغاز شد.

وی از تشکیل دبیرخانه ‏ای به همین منظور خبر داد و افزود: کمیسیونی متشکل از نمایندگان دو وزارتخانه نفت و صنایع همچنین نیروی دریایی ارتش و برخی دیگر از نهادها تشکیل شد و نمایندگان این دستگاه‏ها پیشنهادات اولیه و کلان خود را در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور مطرح کردند.

اهمیت توجه به حضور دوباره کشتیرانی ایران در آب های بین المللی در توافقات ژنو
علی اکبر صفایی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، در همایش ارگان های دریایی، اظهار کرد: آنچه در بحث داخلی می تواند بسیار اثرگذار باشد، توافقنامه ژنو و سناریوهای محتمل است، دولت تلاش زیادی در این رابطه انجام داده است و نتایج مذاکرات ژنو تا کنون، باعث شده راه برای تعامل و تبادل نظر با مشتریان و بازارهای خارجی باز شود و همه منتظریم ببینیم نتیجه نهایی مذاکرات چه می شود.

صفایی گفت: نکته مهمی که مدیرعامل سازمان بنادر نیز باید در دولت مطرح کند و نکته ای است که برای ما نگران کننده است، این است که برداشتن تحریم ها برای شرکت های کشتیرانی خارجی و داخلی، متناسب باشد، یعنی به گونه ای نباشد که با لغو تحریم، کشورهای خارجی بتوانند به ایران برگردند اما شرکت های داخلی، همچنان تحت تحریم باشند و نتوانند به بنادر اروپایی بروند؛ این نکته مهم و حساسی است و خواهش من این است که به آن توجه شود.

مدیرعامل نفتکش ایران افزود: همچنین وظیفه ماست که از ظرفیت های ایجاد شده در کشور در زمان تحریم، حمایت کنیم. از سوی دیگر باید شرکت های کوچکی که کار دریایی انجام می دهند را هم مورد توجه و حمایت قرار دهیم تا خود را با شرایط آینده، منطبق کنند.

لزوم توجه به تربیت نیروی انسانی و ضرورت اصلاح شاخص‌های عملیاتی بنادر
محمد سعیدنژاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همایش ارگان های دریایی، با بیان این که شاخص های عملیاتی بنادر ما شاخص های عملیاتی قابل قبولی نیست افزود: این وضعیت باید بهبود یافته و اصلاح شود که بخشی از مشلات فعلی ما سخت افزاری و بخشی نرم افزاری و مربوط به فرآیندها و روش هاست.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به تربیت و به کارگیری نیروی انسانی متخصص در حوزه بنادر اظهار کرد: دانشگاه های ما از سال های قبل در این زمینه فعالیت کرده اند اما اکنون حمایت ها مانند قبل نیست و باید همچنان از سیاست های حمایتی برای تربیت نیروی انسانی بهره بگیریم. همچنین در این زمینه می توانیم با حضور متخصصان دانشگاهی خارجی، دوره هایی را در ایران داشته باشیم و تعامل با دانشگاه های معتبر دنیا برای تربیت نیروی انسانی را در برنامه قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادر همچنین پیشنهاد کرد که نهاد، شورا یا کارگروهی تاسیس شود که بتواند رفع و حل و فصل مشکلات دریایی و ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف این حوزه را به عهده بگیرد.

اعلام برنده مزایده بندر انزلی؛ به زودی
علی جهاندیده، معاون امور بندری سازمان بنادر، درباره آخرین وضعیت مزایده مجدد بندر انزلی، اظهار کرد: اسناد مزایده جدید دریافت شده و انشاءالله در چند روز آینده، پاکت ها باز می شود تا شرکت برنده مشخص شده و شروع به فعالیت کند.

وی دشوارتر شدن شرایط مزایده مجدد این بندر را نادرست عنوان کرد و افزود: از نظر ما شرایط دشوار نشده و قواعد بازی به همان صورتی که بوده، عمل شده است. شرایط برای تمامی پیمانکاران مشابه است و اگر دشوار است برای همه است.

معاون امور بندری سازمان بنادر، از بیان دلایل ابطال نتایج مزایده قبلی در دولت قبل امتناع کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که مناقصه و مزایده های برگزار شده در بنادر، در سلامت و شفافیت کامل باشند.

آمادگی کامل بنادر ایران برای شرایط پس از تحریم 
محمد سعیدنژاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، با اعلام آمادگی کامل ایران برای شرایط بعد از تحریم، گفت: اگر شرایط تحریم ظالمانه تغییر کند و کالای بیشتری وارد بنادر کشور شود، مطمئنا توان و آمادگی این را داریم که خدمات و سرویس دهی لازم را انجام دهیم اما استانداردها و شرایط کارمان را باید حتما بهبود ببخشیم.

سعیدنژاد افزود: در این زمینه هیچ پنهان کاری نمی کنم که در بخش استانداردها و روش کارمان، همواره باید در حال بهبهود باشیم و سطح خدمات را به مردم و شرکت ها افزایش دهیم که بنده نیز در این زمینه پافشاری دارم.

وی اضافه کرد: در سازمان بنادر نیز در حال تعامل با شرکت ها در همین زمینه هستیم تا این وضعیت را بهبود بخشیده و اصلاح کنیم اما درباره وضعیت بنادر کشور مطمئن باشید که در مبادی و وردی ظرفیت لازم و کافی را برای ورود هر کالایی در هر زمان، آمادگی داریم و گلوگاهی برای ورود کالاها نخواهیم بود.

سعیدنژاد همچنین در پاسخ به سوالی درباره وجود پیانکار منتسب به سپاه در بندر شهیدرجایی اطهار کرد: هیچ پیمانکاری منتسب به سپاه در بندر شهید رجایی نداریم.

هند مجوز بیمه‌های ایرانی برای کشتی‌ها را تمدید کرد
دولت هند مجوز شرکت های بیمه ایرانی برای پوشش بیمه‌ای کانتینرها ، نفتکش‌ها و کشتی‌های بزرگی را که در بنادر هند پهلو می‌گیرد، برای 6 ماه دیگر تمدید کرد.

یک کمیته دولت هند که مسئول صدور این مجوزهاست، با درخواست ایران برای مذاکره بیشتر در خصوص تقاضای هند جهت صدور یک ضمانت بانکی دو هزار و 300 کرور روپیه ای به عنوان پیش شرط تمدید مجوز فعالیت شرکت های بیمه ای ایرانی موافقت کرد.

هدف این تضمین، پوشش هرگونه مسئولیت احتمالی ناشی از سوانح دریایی در آب های هند است. سخنگوی وزارت کشتیرانی هند گفت: موضوع تضمین، هنوز در جریان مذاکره و گفت و گو قرار دارد.

تعداد بازدید: 759 ،    
  
کلیدواژه ها: دریایی - حمل ونقل دریایی


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  اتصال ایران به گرجستان و ترکیه از طریق خط آهن ایران ارمنستان
  ثمرات راه اندازی و احیای خط آهن جلفا
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  اصول دین ریشه درخت اسلام است. اصول دین را فدای فروع دین نکنید
  تصاویر: مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
  سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی: اسرائیل مطمئن باشد که چنان سیلی محکمی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دریافت خواهد کرد که دیگر نتواند از جای خود بلند شود.
  اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود / موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد / اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود
  فیلم| پرواز نخستین هواپیمای مافوق صوت جهان پس از کنکورد
  سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟+اینفوگرافیک
  اینفوگرافیک| هشت شهر دنیا با کمترین میزان ترافیک در روز
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار