چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 07:13   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44635صفحه نخست » مترویکشنبه، 7 اردیبهشت 1393 - 14:45
تکمیل خط سه مترو تهران تا پایان سال 93
  
ترابر نیوز:

 رئیس شورای عالی استان‌های کشور از تکمیل خط سه مترو تهران تا پایان سال 93 خبر داد. 

مهدی چمران شنبه‌شب در سومین جلسه شوراهای اسلامی استان تهران در شهرستان‌های استان تهران که با حضور مهدی چمران، رئیس شورای عالی استان‌های کشور و به میزبانی ورامین برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهر طبس و شکرگذاری حادثه طبس در ارتباط با نقش مترو تهران در اجرای پروژه مترو قرچک، ورامین و پیشوا، گفت: مترو تهران شرکتی است که مسئولیت احداث پروژه‌های داخل شهر تهران را بر عهده دارد و در دولت گذشته به‌واسطه این‌که می‌خواستند احداث مترو قرچک، ورامین و پیشوا با سرعت بیشتر اجرا شود قرار شد، دولت هزینه پروژه را تامین کند و شرکت مترو تهران فقط اجراکننده این طرح باشد. 
 
رئیس شورای عالی استان‌های کشور اظهار داشت: احداث مترو تهران، فرودگاه امام خمینی (ره) و پرند هم به همین شکل است، نقشه احداث به شرکت مترو ارائه شد و کارشناسان این شرکت نیز طرح را بازنگری کردند و طرحی را ارائه دادند که طی آن هزینه‌ها به یک سوم کاهش یافت و صرفه‌جویی چشم‌گیری در این ارتباط صورت گرفت. 
 
وی ادامه داد: در ابتدای کار 100 میلیارد تومان برای احداث مترو پرند به مترو تهران پرداخت شد و آن‌ها کار را آغاز کردند و در ادامه کار اعتباری واریز نشد و این طرح هم متوقف شد. 
 
چمران متذکر شد: پروژه مترو قرچک، ورامین و پیشوا نیز در صورتی که بودجه آن تامین شود به سرعت اجرایی می‌شود. 
 
تکمیل خط سه مترو تهران تا پایان سال 93 
رئیس شورای عالی استان‌های کشور با اشاره به افتتاح بخشی از خط سه مترو شهر تهران، عنوان کرد: طی روزهای اخیر خط بخشی از طولانی‌ترین خط مترو خاورمیانه (خط سه مترو تهران) افتتاح شد و احداث این خط تا پایان سال جاری پایان می‌یابد. 
 
چمران تصریح کرد: برای احداث مترو قرچک، ورامین و پیشوا باید وزارت کشور و استانداری تهران طرح و بودجه را بدهند و شرکت مترو نیز با بررسی طرح، این پروژه را اجرا می‌کند. 
 
رئیس شورای عالی استان‌های کشور در ارتباط با زیر سطح بود یا روی سطح بودن مترو ورامین گفت: زیر یا روی سطح بودن مترو ورامین به شرکت مترو ارتباطی ندارد، این موضوع را باید استانداری تهران و وزارت کشور تعیین کنند و کارشناسان مترو نیز مشاوره‌های لازم را از لحاظ تخصصی می‌دهند اما تحقق رو یا زیر بودن آن به مترو ارتباطی ندارد، هر طرحی که استانداری و وزارت کشور بدهد مترو آن را اجراء می‌کند. 
 
این گزارش حاکی است، سومین جلسه شوراهای اسلامی استان تهران در شهرستان‌های استان تهران با حضور مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌های کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران، سید مرتضی سلیم‌آبادی مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران، علی حیدریان شهردار ورامین به‌همراه جمعی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و استان تهران در محل شهرداری ورامین برگزار شد.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 1343 ،    
  
کلیدواژه ها: مترو تهران - خط 3 مترو تهران


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار