چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 00:58   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43360صفحه نخست » متروچهارشنبه، 21 اسفند 1392 - 14:00
تزریق ماهانه 36 میلیارد تومان به خط 2 متروی مشهد
  
ترابر نیوز:

ترابرنیوز | معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد گفت: در سال93 برای دو خط دوم و سوم قطارشهری مشهد درمجموع هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر خواهد شد، ضمن اینکه 141‌میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی برای خط2 و 561میلیون دلار فاینانس برای خط3 اختصاص خواهد یافت. 

سیدابراهیم رئیسیون در حالی روبه‌روی خبرنگاران نشست و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داد که گفتگو درباره قطارشهری و بافت فرسوده، بیشترین زمان این نشست را به خود اختصاص داد.. 
رئیسیون بیشترین اوراق منتشرشده در سال جاری را مربوط به بافت فرسوده و به‌ویژه پروژه‌های شهری همانند قطارشهری دانست و گفت: برای خرید واگن‌های خط2 قطارشهری، 141میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی تسهیلات دریافت کرده‌ایم، ضمن آنکه چندی پیش و با حضور شهردار مشهد، ساخت واگن‌های خط2 قطارشهری آغاز شد. 

وی افزود: برای خط2 قطارشهری 500میلیارد تومان دیگر اوراق مشارکت در راه است که دولت، اصل و سود 50درصد این میزان را متقبل شده است. 

وی تأکید کرد: این اوراق از ردیف بودجه هزار و 600میلیارد تومانی برای توسعه خطوط ریلی تأمین اعتبار شده که 50درصد آن با شهرداری‌ها و 50درصد بقیه بر عهده دولت است و شهرداری مشهد اولین دریافت‌کننده این تسهیلات است. 

وی گفت: در سال آینده 500میلیارد تومان دیگر نیز برای خط سوم قطارشهری اوراق مشارکت منتشر خواهد شد، ضمن اینکه در راستای استفاده از منابع خارجی نیز 562میلیون دلار از اعتبار فاینانس چینی‌ها استفاده خواهیم کرد. 

خط2 قطارشهری مشکل مالی ندارد 
معاون شهردار مشهد تصریح کرد: با توجه به رویه مناسبی که برای دریافت مساعدت‌های مالی و انتشار اوراق مشارکت وجود دارد، خط دوم قطارشهری در سال‌93 با مشکل مواجه نخواهد شد. 

وی گفت: برای این مهم، رویکرد دولت در زمینه برداشت از خزانه و پرداخت به پروژه‌ها تغییر کرده و به رویه انتشار اوراق مشارکت تبدیل شده است. 

خط2 قطارشهری؛ هر ماه 36‌میلیارد تومان 
رئیسیون افزود: مشاور طرح خط دوم قطارشهری برای اتمام این پروژه، سه سال را در قالب سه‌پروژه تعریف و اتمام این پروژه را به ترتیب مربوط به سال‌های 95، 96 یا 97 اعلام کرد که ما پروژه اول را پذیرفتیم اما در مقابل طبق برآوردهای مشاور و برای اتمام به‌موقع خط دوم، باید هرماه 36‌میلیارد تومان به این پروژه تزریق کنیم. 

وی افزود: کار یکی از TBM‌ها از مسیر شرق رو به اتمام است و بر طبق برنامه‌ریزی‌ها، باید بلافاصله بعد از اتمام کار خط دوم، این دستگاه به خط سوم تزریق شود. 

هزینه هزار میلیارد تومانی نگهداری شهر 
وی در ادامه این نشست خبری، گریزی نیز به هزینه‌های اداره شهر زد و گفت: هر سال معادل هزار میلیارد تومان برای نگهداری شهر هزینه می‌شود و در مقابل مردم، تنها 60‌میلیارد تومان آن را تأمین می‌کنند و در سیستم خوداتکایی اگر منتظر کمک دولت باشیم، با مشکلات بی‌شماری مواجه خواهیم شد.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 1452 ،    
  
کلیدواژه ها: متروی مشهد


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار