پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 18:14   
 
 
   آخرین اخبار  
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41132صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلدوشنبه، 16 دی 1392 - 08:32
شما نظر بدهید/ ضرورت ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی چیست ؟
  

ترابر نیوز:

برای رسمی شدن نقل و انتقال خودرو دو نهاد وجود دارد؛ پلیس راهنمایی و رانندگی که پلاک و سند خودرو صادر می کند و دفاتر اسناد رسمی.

در دو سال گذشته چالش زیرپوستی دفاتر اسناد رسمی و پلیس راهنمایی و رانندگی همین موضوع بوده است. پلیس می گوید حجت برای نقل و انتقال همان برگ سبز خودرو است و البته دفاتر ثبت اسناد رسمی می گویند بدون ثبت رسمی، نقل و انتقالات قانونی و رسمی نیست. 

امروز هم رییس قوه قضاییه دراین باره گفته است: تنظیم اسناد نقل و انتقال خودرو صرفا در صلاحیت دفاتر اسناد رسمی است و دستگاه دیگری حق ورود به این حوزه را ندارد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی ضرورت دارد؟ دلیل موافقت و مخالفت خود را هم بنویسید. 

نظراتی که پس از ساعت 8 شب ارسال شوند، احتمال صبح روز بعد منتشر می شوند.

 

منبع

تعداد بازدید: 3593 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 85 نظر (فعال: 76 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 9)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
کامران
|    | 1392/10/23 - 14:54 |     2     0     |
رفتن به دفترخانه درست نیست همون برگ سبز کافی است درست مثل زمانی که ماشین را به صورت صفر از کارخانه تحویل می گیریم
وقتی ماشین صفر می گیریم که به هیچ دفتر خونه ای نمی ریم

113
|    | 1392/10/23 - 13:53 |     0     0     |
آقا دعوا سر پوله. چه فرقی میکند که اسناد رسمی توسط نیروی انتظامی و یا دفترخانه انجام شود. پس اصرار دفترخانه ها بخاطر منافع خودشونه نه بخاطر مردم مظلوم . یک نزاع ایجاد شده باید ببینند که کدام به نفع مردم است و آنرا انجام دهند.

مجید
|    | 1392/10/23 - 12:50 |     1     0     |
به نظر بنده هم هیچ ضرورتی ندارد به دفاتر ثبت اسناد مراجعه کرد اگر تخلفی از طرف ماشین انجام بشه قانون فقط صاحب پلاک ماشین را میشناسد پس دیگر دفترخانه ها کاره ای نیستند و جای هیچ بحثی دیگر نخواهد بود0

مجید
|    | 1392/10/22 - 21:10 |     5     2     |
مخالف رفتن به دفترخانه اسناد رسمی هستم؛یک هزینه اضافی میباشد

حسین
| |    | 1392/10/22 - 15:22 |     7     3     |
باعرض سلام خدمت دوستان که نظر دادند عزیزان اینجا ایران است از این جو کارها زیاد است. فقط جیب این سر .... راپر مکنند.

رضا
|    | 1392/10/22 - 09:21 |     3     3     |
چرا باید به بوروکراسی دامن زد اگه نواقص وایراداتی هم به سند ونقل وانتقال خودرو در راهور وجود داره بهتره اونجا اصلاح بشه نه باب سوء استفاده وسرکیسه کردن مردم در ....... دوباره مث قبلا باز بشه همه یادشونه که..... همدست دلالها وبنگاه دارها بودن .روند فعلی رضایت مردمو داره بذارین همینجور بمونه یا کلا بی خیال تعویض پلاک بشن وکارو بدن دفاتر

نوید
|    | 1392/10/22 - 09:54 |     2     3    
پاسخ: باسلام خدمت دوستمون عرض کنم اول اینکه برگ سبزشناسنامه خودروست نه سندمالکیت خودرو دوم اینکه شمامیخوای مالکیت خودروراتغییربدی مگرمیشه بوروکراسی اداری نداشته باشه همه جای دنیااینجوریه منتهابایداین کاروتسهیل کردوهرچیزی جای خودش درقانون آمده که دفاتربه نوبت درمراکزتعویض پلاک حاضربشن وکارمردموراه بیندازن امامتاسفانه این کارونمیکنن...

جواد
|    | 1392/10/20 - 08:26 |     25     6     |
اینهایی که فکرمیکنن سنداگربه دست راهنمایی ورانندگی بیفته باهمین قیمت صدوربرگ سبزبهشون سندمیده واقعاخام فکرن وساده...اگراینهایی که موافق صدورسندتوسط راهنمایی ورانندگی هستن مشکلی براشون پیش اومدوهزینه دادخواست وشکواییه ووکیل وهزینه ایاب وذهاب وازهمه مهمتروقتشونوگذاشتن آخرش هم دادگاه بگه برگ سبزدلیل مالکیت نیست ومحکوم بشن همینطورکه دردادگاه هامیبینیم اون موقع قدرعافیت میدونن که دیگه فایده ای هم نداره..

mahmoo abdollahi
| |    | 1392/10/19 - 16:41 |     45     32     |
با سلام
برگه سبز اتومبیل فقط یه برگه عادیه و تو هیچ محکمه ودادگاهی بعنوان سند مورد قبول نیست اگه فردا کسی ادعا بکنه نسبت به ماشین به نظره شما کدو یک محکمه پسنده ، سند رسمی یا یه برگ سبز خالی . خود شما قضاوت کنید هر آدم کم سوادی میتونه قضاوت کنه
به نظر من باید در دفاتر اسناد رسمی باشه

مسعود m
|    | 1392/10/19 - 15:23 |     16     0     |
به نظر من ثبت نام مالک در برگ سبز و اداره راهنمایی و رانندگی کافیست و این کار می تواند از طریق پیلیس 10 و ارسال سند به مالک و یا در شمارهگذاری مستقیما انجام شود. این روش در المان نیز رایج است و حضور فروشنده در هیچ نهادی نیاز نیست. در ایران برای جلوگیری از کلاهبرداری می توان کپی برابر اصل مدارک فروشنده را از خریدار درخواست کرد.
البته باید در نظر داشت که با عدم ثبت در دفترخانه سر اداره ثبت و دفاترخانه ها بی کلاه می ماند.


omid
| |    | 1392/10/19 - 08:13 |     18     1     |
با سلام به نظر من هر چقدر از هزینه ها کم کنیم به سود ماست چون به اندازه کافی بابت خودروهای بی کیفیت پول خرج میکنیم پس لزومی نداره که بابت سند زدن اینقدر پول پرداخت کنیم

موافقی
| |    | 1392/10/19 - 00:37 |     17     16     |
این دکانی هست که دفتر خانه ها برای درآمد خود از آن حمایت میکنند حق با راهنمایی و رانندگی هست نه به قوه قضاییه و همکارانشان در دفتر خانه ها که به هر بهانه ای از مردم پول بکیرند

عباس
| |    | 1392/10/18 - 21:54 |     10     2     |
بهتره دولت مالیات نقل وانتقال وحق الثبت را از ثبت اسناد اتومبیل حذف کند در انصورت فقط می ماند حق التحریر بسیارناچیز که سهم سردفتر وکانون ودفتریار وهزینه های محضر می باشد تعویض پلاک هم به دلیل محدود بودن مراکز ان برخلاف تعداد زیاد دفاتروقت زیادی از مردم میگیره که میشه به صورت اینترنتی باتعامل بین پلیس ودفاتر ،توسط دفترخانه ها ودرظرف بیست دقیقه انجام داد

شمیم
|    | 1392/10/18 - 21:43 |     14     1     |
خوب اگه ما دفتر خانه نریم این همه پول مفت و چه جوری می خوان از جیب مردم بدون دردسر بکشن بیرون

مهدی
|    | 1392/10/18 - 18:39 |     15     4     |
اینو هر کس میدونه که دفتر خونه فقط هزینه اضافی دادن است و بس

مجید
| |    | 1392/10/18 - 15:35 |     11     1     |
این کار فقط باعث پر پول شدن جیب بعضی افراد و در عوض خالی شدن جیب مابقی ملت میشه و هیچ خاصیتی هم نداره جز اتلاف وقت

رضا پورنژاد
| |    | 1392/10/18 - 13:53 |     13     2     |
به نظر بنده هیچ دلیلی برای انتقال سند در دفاتر اسناد رسمی وجود ندارد و همین که گواهی نیروی انتظامی جهت انتقال صادر شود که همان برگ سبز است کافی است فقط لازم است که قوه قضائیه برگ سبز را در حکم سند قبول داشته باشد تا دکان انتقال سند هم تعطیل شود.

ناشناس
| |    | 1392/10/18 - 13:22 |     15     3     |
تمامی مراحل شناسایی و احراز هویت فروشنده و خریدار را پلیس می تواند انجام دهد. ولی به دلیل اینکه این کاغذ بازی در دفترخانه ها درآمد هنگفتی برای قوه قضاییه دارد زیر بار تغییر قانون نمی رود

علیرضا واردی
| |    | 1392/10/18 - 11:40 |     9     1     |
به نظر من فقط برای سرازیر شدن پول به جیب سازمان ثبت میباشد وهیچ دلیل دیگری ندارد تا امثال زنجانی ها به یک دفعه آن را از جیب دولت بزنند بجاش من جوان یک سال تو نوبت وام ازدواج میمونم بعد هم شصتا ضامن باید بیارم وقتی نوبتم شد متاسفم

متین
|    | 1392/10/18 - 10:49 |     13     2     |
هیچ نیازی به صدور سندمالکیت ازسوی دفاتر اسناد رسمی نیست هدف احراز مالکیت است که برگه سندمالکیت صادره ازطرف راهنمایی ورانندگی کفایت میکند

رضا کاظمی فرد
| |    | 1392/10/18 - 10:47 |     15     2     |
بنظرم نیروی انتظامی درست می گوید . ثبت معاملات در دفتر خانه بروکراسی را بیشتر می کنند و از طرفی هم جیب مردم را خالی.سند مالکیت خودرو که توسط نیروی انتظامی صادر می شود مانند بسیاری از اسناد آن کواهینامه، پاسپورت و .....معتبر است . بیاید کمی هم به فکر مردم باشیم دفترخانه ها به اندازه کافی درآمد کسب می کنند.

ناشناس
|    | 1392/10/18 - 10:47 |     15     2     |
در قانون ذکر شده اسنادی رسمی هستند که توسط مامورین و افرادی که صلاحیت صدور این اسناد را دارند مطابق قوانین صادر شده باشد . لذا مجلس می تواند این صلاحیت را به پلیس واگذار نماید پس آقای ریس قوه قضائیه این کار را می توان از انحصار دفاتر اسناد رسمی خارج کرد و طبق قانون به پلیس واگذار نمود.

علی
|    | 1392/10/18 - 09:15 |     54     5     |
در پیشرفته ترین کشورهای دنیا نظیر سوئد اینکار پلیس هست. مایه تاسف هست تعدادی به فکر فقط جیب خودشان هستند.

ناشناس
| |    | 1392/10/18 - 10:51 |     12     5    
پاسخ: شما واقعا فرق کشور سوئد وایران را که راهروهای دادگاهش مملو از افرادی است که سر مالکیت ماشین با هم اختلاف دارند وسعی می کنند سر هم کلاه بذارند را نمیدانی!!؟؟

بهرامی
| |    | 1392/10/18 - 09:13 |     45     4     |
فقط یک هزینه اضافی است من هم مخالفم

رحمان احمدی
| |    | 1392/10/17 - 23:15 |     25     3     |
متاسفانه اکثر مسئولین ما دچار روزمره گی شده اند و فقط اسم مسئول رو شونه و چون اوضاشون هم توپه به فکر جیب مردم طبقه پایین نیستن. به قولی هرچه سنگه ماله پای لنگه.

محسن
|    | 1392/10/18 - 20:11 |     7     5    
پاسخ: دوست رحمان احمدی که به فکر جیب مردمی بهتره بدونی حدودا هشتاد درصد و حتی بیشتر از هشتاد درصد پولی که در دفترخانه پرداخت می شود مالیات نقل و انتقال و حق الثبته که توسط دفاتر به خزانه واریز میشه و مطمئن باش که براداران عزیز ما در راهور ناجا که به فکر ایجاد اشتغال برای سرهنگ های بازنشسته خود هستند پس موفقیت در این طرح کلیه این مبالغ و بلکه بیشتر از دفاتر اسناد رسمی از جیب مردم پول خالی می کنند.

همایون
|    | 1392/10/17 - 20:10 |     11     31     |
طبق قانون سند اتومبیل باید در دفترخانه انتقال داده شود و به نظر من باید انتقال در نیروی انتظامی حذف شود . احتیاجی هم به تعویض پلاک قاعدتا نباید باشد . فقط باید دفترخانه به صورت اینترنتی یک استعلام از نیروی انتظامی بگیرد. کسانی که مخالف انتقال در دفترخانه هستند باید توجه کنند که انتقال در دفترخانه برای دادگاه مستند است و من خودم شاهد بوده ام که در نیروی انتظامی بدون این که واقعا توجه کنند که شخصی که به عنوان فروشنده معرفی می شود آیا واقعا همان شخص فروشنده است . به قول معروف آنها اشخاص را بدرستی احراز هویت نمی کنند و کم دقت هستند. ضمنا بعضی افراد ممنوع المعامله هستند و مشکلات قانونی دیگری هم می تواند به وجود بیاید که در مجموع بهتر است تعویض پلاک و نیروی انتظامی حذف شود و سند در دفترخانه انتقال یابد.

امیر
|    | 1392/10/17 - 16:41 |     24     2     |
وقتی تعویض پلاک انجام شد به معنی تغییر مالکیت خودرو است و لزومی به ثبت در جای دیگری ندارد. به خصوص وقتی راهنمایی رانندگی مسوول صدور کارت و شناسنامه مالکیت خودرو و پلاک آن و از همه مهمتر استعلام مالکیت است. واقعا دفتر خانه ها بسیار جامعه قدرتمندی دارند با توجه به موروثی بودن میشه گفت در حد یک سیستم سلط.... به تمام عیار است که چنین هزینه گزافی را به مردم تحمیل میکنند که شاید غیر از خودشان هیچ کس رو نمیتونید پیدا کنید که با رضایت درصد بسیار زیاد حق دفترخانه رو پرداخت کنه. من شخصا به دلال ماشین راحت تر کنار میام و پولی که به اون پرداخت میکنم رو ح..ل تر میدونم.

ناشناس
|    | 1392/10/18 - 17:31 |     1     8    
پاسخ: دفتردار محترم از نظر شما سپاسگذاریم! تشحیص هویت تا حالا کار چه کسی بوده؟! سدفترها یا پلیس

امیررضا
|    | 1392/10/17 - 14:50 |     32     4     |
چرا برای خرید و فروش تلفن به دفتر اسناد رسمی مراجعه نمی کنیم. به همان دلیل لزومی ندارد برای خودرو نیز به دفتر ثبت اسناد مراجه کنیم. مگر بالای صفحه سبز نوشته نشده است برگ مالکیت خودرو؟


علیرضا
| |    | 1392/10/17 - 14:25 |     26     8     |
یه سری فکر میکنن دفترخونه ها روی هر خودرو این مقدار هزینه رو برای خودشون بر میدارن در حالی که نمیدونن 80% چیزی که دفترخونه ها میگیرن مستقیم واریز میشه به حساب دولت - اگر غیر از این بود نه دولت نه مجلس عاشق چشم و ابروی دفترخونه ها نبودن و سر این قضیه خودشون رو درگیر نمیکردن

علیرضا
|    | 1392/10/18 - 16:42 |     10     4    
پاسخ: واقعا فکر کردین نیروی انتظامی مجانی میخواد کار دفترخونه ها رو انجام بده؟
یا مثلا دولت رقمی که چندین میلیارد هست و کل بودجه هلال احمر و چند تا سازمان دیگه رو تامین میکنه توی وضعیت بد فعلی ول میکنه
قبل از نوشتن یکم فکر کنید که نیروی انتظامی از کی اینقدر فداکار شده که به فکر جیب مردم باشه

اینم بگم اگر سندی در دفترخونه ثبت نشه شما ماشینت بلایی سرش بیاد نمیتونی بری دادگاه پیگیری کنی چون قانونا امکان پیگیری مالکیت نداره

ناشناس
|    | 1392/10/17 - 19:17 |     25     4    
پاسخ: حالا که عاشق چشم و ابروی دفتر خونه ها نیستن و پولش به حساب دفتر خونه ها نمیره بذارید این بار مالی از رو دوش مردم برداشته بشه.

اشکان
| |    | 1392/10/17 - 13:47 |     29     4     |
سیستم پلاک گذاری جدید بسیار سیستم جامع و امنی هستش مهمتر از همه اینکه شناسنامه مالکیت در این روش توسط نیروی محترم انتظامی صادر میشه که که در نتیجه اعتبار شناسنامه خودرو که یکی برگ سبزه و یکی دیگه کارت ماشین بسیار بالا هستش که مشخصات کامل خودرو نام مالک شماره موتور و بدنه و غیره توش هست. از طرفی استعلام مالکیت همیشه از راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی صورت میگیره نه دفتر خانه ثبت اسناد. به نظر من ثبت انتقال در دفترخانه یک کار بیهوده هست و فقط پول و وقت مردم بیخودی میره تو جیب دفترخونه. اگر این روند حذف بشه و مقداری از هزینه ثبت که میره تو جیب دفتر خونه توسط نیروی انتظامی دریافت بشه و در زیر ساخت های حمل و نقل کشور مصرف بشه هم به نفع مردمه هم به نفع کشور.

محمد
|    | 1392/10/17 - 13:46 |     26     1     |
ثبت در دفترخانه ضرورتی ندارد ، چرا همه جا در ایران برای مردم دردسر و مشکل ایجاد می کنند .

saeid
| |    | 1392/10/17 - 11:36 |     54     3     |
سلام
موقعی که خودرویی را می خواهند اصالتش را کشف کنند نمی روند سراغ دفترخانه اسناد رسمی بلکه سراغ پلیس می روند خودروها در ممالک دیگر تمام مواردشان با پلیس است نه با دفاتر یک بار اضافی روی دوش متعاملین است

داش علی
| |    | 1392/10/17 - 11:09 |     31     3     |
اگر عمر خودرویی بالای 10 سال باشد و در این مدت 20 مرتبه خرید و فروش شود مبلغ هزینه شده برای انتقال سند در دفتر خانه از قیمت خودرو بیشتر خواهد شد. نمایندگان مجلس از ما رای گرفتند بروند مجلس از ما دفاع کنند ولی متأسفانه....

امان از این .... که چه کارها نمی کند بنده به شخصه پولی که بابت انتقال سند به ناحق می پردازم راضی نیستم و این یعنی تحصیل مال نام...توسط دفاتر اسناد رسمی. مراجع ما باید این را بیان کنند که احتم............

مظفری
| |    | 1392/10/17 - 11:09 |     22     2     |
باسلام بنظرم معاملات کلاجنبه حقوقی وشرعی داردحال معامله ملک منقول است مثل وسیله نقلیه ویاغیرمنقول مثل خانه مسکونی وزمین زراعی وغیرزراعی ویامسکونی بنابراین همان طورکه زمین وخانه نیازبه مراجعه به دفاتراسناداست برای مشخص شدن هویت متعاملین درفروش خودروهم نیازاست البته مجلس می تواندمصوب کندکه خورووامثال ان ازاموال غیرمنقول نیازی به ثبت دقترخانه ندارد

ناشناس
|    | 1392/10/17 - 10:30 |     32     3     |
کاری است اضافه و هرینه ی از مردم

مهرداد
|    | 1392/10/17 - 09:30 |     36     3     |
فقط برای نقل و انتقال خودرو ثبت در دفاتر اسناد رسمی هیچ گونه لزومی ندارد و فقط وقت و پول مردم را میگیرند و بس

مهدی
|    | 1392/10/16 - 23:46 |     50     6     |
انتقال سند در مراکز اسناد بی تاثیر است.وقتی خودرو از طریق راهنمایی و رانندگی انتقال پیدا کنه دیگر نیازی نیست که در دفاتر اسناد انتقال پیدا کند.این فقط هزینه اضافی رو برای فروشنده متحمل می کنه.

حمید
|    | 1392/10/16 - 21:17 |     18     55     |
به نظر من تمام کسانی که مخالف ثبت و تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی هستند فقط نگران جیب دفاتر هستند و به دیگر مزایای حقوقی ثبت رسمی اسناد و تبعات منفی ناشی از تنظیم سند مالکیت توسط افراد غیر متخصص و غیر حقوقی که تحمیل هزینه های بیشتر از ثبت سند را در راهروهای دادگستری منجر میشود ندارندبه نظر من باید در این زمینه شفافسازی بشود تا دید مردم اصلاح بشه و همه اینها ناشی از شبه افکنیهایست که متاسفانه انجام شد و مردم با مزایای ثبت سند در نهادی که متخصص و متولی ان هست و در دیگر کشورها ی پیشرفته دنیا هم وجود دارد واقف نیستند

علی
|    | 1392/10/20 - 16:51 |     7     1    
پاسخ: جناب دفتردار لطف می کنی بگی برگ سبز خودرو که نیروی انتظامی صادر می کنه می تونه چه عواقبی برای ما داشته باشه

ناشناس
|    | 1392/10/16 - 19:12 |     64     4     |
به نظر من ثبت در دفترخانه صرفا ایجاد درآمد کاذب برای آنهاست. وقتی مشخصات مالک و ماشین توسط کارشناس نیروی انتظامی احراز و در برگ سبز آن درج می شود لزومی به ثبت در دفترخانه ندارد. هیچ مشکلی هم پیش نمی آید.

amir
|    | 1392/10/16 - 22:14 |     15     51    
پاسخ: هرچیزی بایدجای خودش باشه ..راهنمایی ورانندگی هم بهتره به جای تنظیم سندبره این ترافیک وآلودگی هواراسروسامان بده ویه فکری به حاله این جریمه های سنگین وعبث رابکنه سندزدن پیشکش

ناشناس
|    | 1392/10/16 - 17:13 |     41     1     |
مشکل مزمنی که در حال رشد و زمینه ساز مفاسد و رجوع به دادگاهها در حال شکل گیری است از همین مساله نشات می گیرد که خودرو در دفاتر ثبت منتقل می شود ولی تعویض پلاک و صدور سند جدید نمی شود. وقتی مشکل دامان همه را گرفت آن وقت مسئولان از خواب بیدار می شوند و شروع به نظر دادن برای حل مشکل می کنند.

ناشناس
|    | 1392/10/16 - 16:44 |     69     3     |
بنظر من ثبت در سیستم پلیس کفایت می کند و اگر قرار است مالیات گرفته شود بهتر در همان سیستم تعویض پلاک انجام و نیاز به مراجعه به دفتر خانه لازم نباشد

کیارش
| |    | 1392/10/16 - 15:16 |     70     4     |
ثبت انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی کاری عبث و غیر ضروری است.

ناشناس
|    | 1392/10/16 - 14:35 |     49     4     |
اشکالی ندارد چون
اشتغال بیشتر
کاغذبازی بیشتر
پول جیب مردم کمتر

ناشناس
|    | 1392/10/16 - 14:17 |     54     3     |
هرکسی در تقیسم بندی خیب مردم برای خود ش حقی طلب می کند ولی این وسط حق مردم کجاست اون از وضعیت خود خودرو این هم از دزدی در لفلف فانون حمایت از آقازاده ها

علیرضا
| |    | 1392/10/16 - 13:41 |     62     4     |
من زمانیکه قانون فوق از طرف نیروی انتظامی به مجلس ارائیه شده وقویه قضایه.....برخی نمایندگان در درخصوص تصویب نقل وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی را ....کرد تا قانون مصوب شود وبعدشورای محترم نگهبان مصوبه را مغایر دانست وبه مجلس عودت داد که نیازی به نقل وانتقال در دفاتر اسناد رسمی نیست وبا توجه به مشکلات عدیده مردم هزینه گزاف راتحمیل می کنند وراهنمایر ورانندگی متولی نقل وانتقالاست ضرورتی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست.

سعید
|    | 1392/10/16 - 13:28 |     73     3     |
به دلیل اینکه از مردم پول بگیرند اجبار می کنند وگرنه اصل انتقال با همان پلاک و کارت و شناسنامه ماشین انجام می گیرد این یه پول و هزینه بسیار بالا و اجبار است که مردم بدبخت مجبورند این کار را انجام دهند.

رضا
|    | 1392/10/16 - 13:27 |     73     4     |
رفتن به دفتر اسناد رسمی کار بیهوده و پرهزینه ای می باشد. و عملا پول پرداخت می گردد و وجهه قانونی هم نداشته و مراجعه کنندگان ساعت ها هم باید معطل شوند.

جواد
| |    | 1392/10/16 - 13:12 |     68     5     |
به نظر من حق با راهنمایی و رانندگی است. دفاتر فقط جیب مردم بیچاره را خالی می کنند و کلی دردسر و بدو بدو دارد . در مراکز راهنمایی ورانندگی هم این کار سریع انجام می گیرد ، هم برای مردم راحت تر و به صرفه است و هم مامورینی که واقعا صلاحیت این کار را دارند بر آن نظارت می کنند. اگر این مراکز تعطیل شود نشان می دهد که مسولین مملکت هیچ اهمیتی به خواست و نظر مردم نمی دهند

محمد
| |    | 1392/10/16 - 11:50 |     22     93     |
راهنمایی ورانندگی صرفا وظیفه ومسوولیتش در مورد پلاک خودرو که مالک خودش را دارد میباشد ولی نقل وانتقال سند خودرو اصلا وابدا در حوزه صلاحیات واختیارات اداره راهنمایی ورانندگی نمی باشد چون به صورت مفصل ودقیق نمی تواند این کار را انجام دهد یعنی بایگانی لازمه را ندارد

ناشناس
| |    | 1392/10/22 - 10:51 |     1     5    
پاسخ: نیروی انتظامی بدرد این کار نمیخوره باعث میشه امار پروندهای اختلاف در مورد مالکیت ماشین در دادگاه بالا بره اصلا گاهی موقعها بدون اینکه احراز هویت کنه از فرد بعنوان فروشنده امضا میگیره در ضمن من نه خودم نه هیچ کسم دفتر خونه نداره
علی
|    | 1392/10/20 - 16:48 |     11     4    
پاسخ: ببینم مثلا این نقل و انتقالات چه کاری می کنه که برگ سبز نمی کنه
نکنه دفتر داری خودت


حسیی
|    | 1392/10/16 - 11:29 |     77     5     |
هیچ ضرورتی نداردوفقط یک هزینه اجباری بر دوش مردم است ولقمه حرام برای دفاتر اسناد می باشد


ناشناس
|    | 1392/10/16 - 11:28 |     92     5     |
هیچ ضرورتی نداردوفقط یک هزینه اجباری بر دوش مردم است ولقمه حرام برای دفاتر اسناد می باشد


اسلام سپه
|    | 1392/10/16 - 11:12 |     92     6     |
من مخالفم که دردفترخانه ثبت کنندچون شناسنامه مالکیت خودرو کافی است.

امین الله
| |    | 1392/10/16 - 10:32 |     88     7     |
دفاتر اسناد به خاطر جالی کردن جیب مردم باید به این موضوع اعتراض کنند .
به نظر من اگه در مرکز نقل و انتقال خودرو راهنمایی و رانندگی انجام بشه بهتره چرا مردم باد 100 جا پول به این و اون بدن ..

hassan
| |    | 1392/10/16 - 10:31 |     22     106     |
باسلام ازمنطرحقوقی اگربه قضیه نگاه کنیم متاسفانه هنوزاین نکته دربین مردم جانیفتاده که وقتی میگیم سندرسمی منظورسندی است که دردفاتراسنادرسمی تنظیم میشودونه صرفاگواهی تعویض پلاک که اگرباعث بروزاختلاف شوددلیلی برمالکیت مالک پلاک نیست ومالک سندی خودرو که دردفاتراسنادرسمی تنظیم شده مالک وموردحمایت قوه قضاییه است .

salman
| |    | 1392/10/17 - 14:43 |     63     4    
پاسخ: از نظر حقوقی سندی رسمی است که طبق قانون و توسط مامورین رسمی اعم از دولتی و غیر دولتی تنظیم شده باشد و با اصلاح قوانین نقل و انتقال وسایل نقلیه موتوری به سادگی میتوان انتقال سند اتومبیل را فقط به راهنمایی و رانندگی واگذار نمود و از اینهمه کاغذ بازی دوندگی و اتلاف وقت و هزینه توسط دفاتر اسناد رسمی جلوگیری کرد.

مهرداد
| |    | 1392/10/16 - 10:24 |     128     10     |
دفاتر اسناد رسمی فقط دنبال منافع خودشان هستند در تمام دنیا هر ماشینی فقط یک کارت شناسایی خودرو و مالک دارد و متولی ان راهنمایی و رانندگی است.

حمید
|    | 1392/10/16 - 10:02 |     143     11     |
دفاتر در حالی اقدام به ثبت نقل و انتقال میکنند که حتی از خودرو بازدید هم به عمل نمی اورند و فقط به دنبال گرفتن پول هستند

دوستی
| |    | 1392/10/18 - 14:42 |     19     8    
پاسخ: اشکالی ندارد وقت مردم وپولشان بی ارزش است به هدر می رود

ناشناس
|    | 1392/10/16 - 09:23 |     530     227     |
دفاتر اسناد رسمی باید تابع قوانین کشور ومجلس باشد مگر می شود دوسازمان متولی یک برنامه باشد.صلاحیت فنی خودرو دراختیار کارشناسان راهنمائی می باشد .لذاثبت این سند در دفاتر اسناد رسمی محلی از اعراب ندارد و فقط خالی کردن جیب مردم می باشد

دوستی
| |    | 1392/10/18 - 14:39 |     32     6    
پاسخ: این همه منفعت دارد:کاغذبازی بیشتر اشتغال بیشتر نارضایتی بیشتر بی پولی مردم بیشتر
اسلام سپه
|    | 1392/10/16 - 11:18 |     171     12    
پاسخ: درسته فقط پرکردن جیب سردفتران است همه سردفترهامیلیادر شدند به نظرمن فقط خالی کردن جیب مردم است فقط شناسنامه مالکیت خودرو کافی است

ناشناس
|    | 1392/10/16 - 09:22 |     659     311     |
این همان ضرب المثل را به یاد می آورد که چاه کن میگوید اگر برای شما آب در نمی آورد برای ما نان می آورد متاسفانه در کشور ما توجهی به این مسائل نمیشود حتی رسانه ها پیگیر نمیشوند در همه دنیا در عرض چند دقیقه خودرو خرید و فروش و به نام میشود ولی در کشور ما برای اینکه یکسری نان بخورند مخصوصا دفاتر این دکانها را باز کرده اند شما رسانه ها پیشتر مطالبات مردم را منعکس کنید مانند همین مورد با تشکر

ارسطو
| |    | 1392/10/18 - 14:05 |     36     4    
پاسخ: آخ آخ آخ !!آیا به نظر شما سر مردم کشورمون کلاه گذاشتن کار درستیست؟؟؟
ناشناس
|    | 1392/10/16 - 16:53 |     100     7    
پاسخ: درست است
ناشناس
|    | 1392/10/16 - 16:53 |     125     8    
پاسخ: درست است
اسلام سپه
|    | 1392/10/16 - 11:20 |     287     18    
پاسخ: منم مخالف رفتن به دفترخانه هاهستم
محمد حسن
|    | 1392/10/16 - 09:59 |     24     160    
پاسخ: با توجه به اینکه هزینه ثبت سند عموما با فروشنده می باشد و سند ابتدا به ساکن از خودرو ساز به مشتری منتقل می شود هزینه مذبور به عهده خودرو ساز است هرچند در نهایت خودرو ساز این هزینه را به مشتری منتقل می کند اما قانونا سند می باید به تایید سازمان ثبت اسناد برسد


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
  سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی: اسرائیل مطمئن باشد که چنان سیلی محکمی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دریافت خواهد کرد که دیگر نتواند از جای خود بلند شود.
  اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود / موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد / اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود
  فیلم| پرواز نخستین هواپیمای مافوق صوت جهان پس از کنکورد
  سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟+اینفوگرافیک
  اینفوگرافیک| هشت شهر دنیا با کمترین میزان ترافیک در روز
  ترامپ: تنش‌های فزاینده میان ایران و اسرائیل می‌تواند به جنگ‌جهانی منجر شود/ بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند
  تماشا کنید: جنگ کریدورها/ هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  راه اندازی قطار تهران چابهار، یک مسیر ریلی متفاوت در راه است!
  بیش از 90 درصد از جابجایی‌های سیستم حمل و نقل عمومی در شهرهای هند با اتوبوس انجام می‌شود.
  سهم ۴ درصدی اتوبوسرانی در جابه جایی مسافران
  تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل هرچه سریع‌تر راه‌آهن بصره- شلمچه
  امکان ترانزیت سنگ آهن افغانستان با خط آهن خواف- هرات فراهم شد+فیلم
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار